-
Data: 2011-03-25 11:33:45
Temat: Re: Jaki automat w kompakcie polecacie?
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
"amos" 5...@w...goo
glegroups.com
> Co ciekawe niedawno znajomy na codzien jezdzacy automatem (obecnie
> S60), czyli takim klasycznym pieciobiegowcem dostal do testow Passata
> z DSG. Nie pamietam szczegolow, ale po tej przesiadce byl mocno
> niezadowolony z tego wynalazku.
Ja byłem niezadowolony po przesiadce z ćwierćwiecznej panny Mercedes,
gdzie miałem 3 biegi do przodu, jeden podbieg (samochód ruszał z dwójki;
jedynka była zarezerwowana do trudnych sytuacji) i jeden do tyłu.
> Moze to kwestia przyzwyczajenia,
Owszem.
> zakladam, ze DSG pracuje inaczej od klasycznej skrzyni
> hydrokinetycznej i do jej pracy trzeba sie przyzwyczaic.
Chyba tak. Toyota miała swoją pseudoautomatyczną
do której nie można było przyzwyczaić się. :)
> Ciekaw jestem opinii osob, ktore mialy do czynienia z obydwoma
Ja mam. Około 300 tysięcy km z automatem i około 20 tysięcy km z DSG.
Żal pieniędzy na 21 tysięcy? Żal życia...
> rozwiazaniami i ich wrazen oraz opinni na temat skrzyn klasycznych i DSG.
Klasyczne są lepsze, DSG są dla wytrwałych. ;)
Ale DSG tez zmienia biegi bez [nad]używania rąk.
Mniej elegancko, bez typowych odgłosów zwykłej,
z lekkim szarpaniem -- ale zmienia.
Inna sprawa, że moja Mercedes dobrze zmieniała
biegi -- bez szarpnięć, gdy silnik nie był zmrożony.
Później skorodowało coś przy tylnym zawieszeniu -- po
reperacji czuć było wyraźne szarpanie.
No i automat w pannie Mercedes można było regulować cięgnami
za pomocą kluczyka. DSG -- ,,komputerem''.
W DSG przełożenia są do siebie podobne (sześć biegów) a mimo tego
potrafi szarpnąć. W typowym automacie są urządzenia łagodzące te
szarpnięcia.
Ale jeździć można. Szkoda, że nie pokazuje, na
jakim jest biegu i który bieg trzyma w zapasie.
Co do sekwencyjnego zmieniania rękami -- w automacie łatwo było zrzucić
bieg, tutaj i zrzucić i wrzucić wyższy, z tym że w czasie ręcznych
robótek skrzynia potrafi pogubić się. :)
Kikdałna ;) w automacie nie nadużywałem -- zwykle był zepsuty
(chyba przecierał się przewód przy skrzyni biegów i przepalał
bezpiecznik; było to jedno z nielicznych stałych uszkodzeń
w tym samochodzie) i raczej nieprzydatny. W DSG nawet nie
mam pewności co do tego, czy jest coś takiego jak kickdown. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 25.03.11 11:35 Eneuel Leszek Ciszewski
- 27.03.11 23:06 Eneuel Leszek Ciszewski
- 27.03.11 23:18 Eneuel Leszek Ciszewski
- 27.03.11 23:22 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.11 14:38 Tomek
- 30.03.11 03:10 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)