  • Data: 2011-03-25 11:33:45
    Temat: Re: Jaki automat w kompakcie polecacie?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "amos" 5...@w...goo
    glegroups.com

    > Co ciekawe niedawno znajomy na codzien jezdzacy automatem (obecnie
    > S60), czyli takim klasycznym pieciobiegowcem dostal do testow Passata
    > z DSG. Nie pamietam szczegolow, ale po tej przesiadce byl mocno
    > niezadowolony z tego wynalazku.

    Ja byłem niezadowolony po przesiadce z ćwierćwiecznej panny Mercedes,
    gdzie miałem 3 biegi do przodu, jeden podbieg (samochód ruszał z dwójki;
    jedynka była zarezerwowana do trudnych sytuacji) i jeden do tyłu.

    > Moze to kwestia przyzwyczajenia,

    Owszem.

    > zakladam, ze DSG pracuje inaczej od klasycznej skrzyni
    > hydrokinetycznej i do jej pracy trzeba sie przyzwyczaic.

    Chyba tak. Toyota miała swoją pseudoautomatyczną
    do której nie można było przyzwyczaić się. :)

    > Ciekaw jestem opinii osob, ktore mialy do czynienia z obydwoma

    Ja mam. Około 300 tysięcy km z automatem i około 20 tysięcy km z DSG.
    Żal pieniędzy na 21 tysięcy? Żal życia...

    > rozwiazaniami i ich wrazen oraz opinni na temat skrzyn klasycznych i DSG.

    Klasyczne są lepsze, DSG są dla wytrwałych. ;)
    Ale DSG tez zmienia biegi bez [nad]używania rąk.
    Mniej elegancko, bez typowych odgłosów zwykłej,
    z lekkim szarpaniem -- ale zmienia.

    Inna sprawa, że moja Mercedes dobrze zmieniała
    biegi -- bez szarpnięć, gdy silnik nie był zmrożony.
    Później skorodowało coś przy tylnym zawieszeniu -- po
    reperacji czuć było wyraźne szarpanie.

    No i automat w pannie Mercedes można było regulować cięgnami
    za pomocą kluczyka. DSG -- ,,komputerem''.

    W DSG przełożenia są do siebie podobne (sześć biegów) a mimo tego
    potrafi szarpnąć. W typowym automacie są urządzenia łagodzące te
    szarpnięcia.

    Ale jeździć można. Szkoda, że nie pokazuje, na
    jakim jest biegu i który bieg trzyma w zapasie.

    Co do sekwencyjnego zmieniania rękami -- w automacie łatwo było zrzucić
    bieg, tutaj i zrzucić i wrzucić wyższy, z tym że w czasie ręcznych
    robótek skrzynia potrafi pogubić się. :)

    Kikdałna ;) w automacie nie nadużywałem -- zwykle był zepsuty
    (chyba przecierał się przewód przy skrzyni biegów i przepalał
    bezpiecznik; było to jedno z nielicznych stałych uszkodzeń
    w tym samochodzie) i raczej nieprzydatny. W DSG nawet nie
    mam pewności co do tego, czy jest coś takiego jak kickdown. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'