  • 21. Data: 2014-05-26 17:43:04
    Temat: Re: Jaki aparat ma taka funkcje ?
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-26 16:08, XX YY pisze:

    > do kogos kto podpisuje sie MT zwarcanm sie z prosba , aby odnosil sie z naleznym
    szacunkiem do kazdego dyskutujacego w tej grupie ( nie tylko do mnie, ale w stosunku
    do kazdego innego).
    > na szczescie chamstwo z grupy tej w znacznym stopniu ustapilo , jak widac
    niedobitki pozostaly.
    > o ile sie to nie zmieni ze strony MT moja reakcja bedzie natychmiastowa.

    ROTFL.
    Zapomniałeś już głąbie jak żeś tutaj większość grupowiczów naobrażał
    swego czasu? Zapomniałeś już, jak na Optyczne też żeś ludzi naobrażał i
    wyleciałeś stamtąd z hukiem?

    --
    marcin

  • 22. Data: 2014-05-26 17:59:24
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-26 17:01, XX YY pisze:

    > zdziwilbym sie jesliby nie mial.
    > nie wyobrazam sobie, zeby aparaty majace P i A tego nie posiadaly

    Znowu bredzisz. W Canonach w serii trzycyfrowej do tej pory nie można
    ustawić granicznego czasu migawki dla auto ISO, dopiero w 5D MkIII, 6D i
    1DX było to możliwe (w aps-c dopiero w 70D to jest).

    --
    marcin

  • 23. Data: 2014-05-26 18:29:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 26. Mai 2014 17:59:24 UTC+2 schrieb mt:

    > Znowu bredzisz. W Canonach w serii trzycyfrowej do tej pory nie mo�na
    >
    > ustawiďż˝ granicznego czasu migawki dla auto ISO, dopiero w 5D MkIII, 6D i
    >
    > 1DX by�o to mo�liwe (w aps-c dopiero w 70D to jest).
    >

    > --
    >
    > marcin

    akurat mam pod reka instrukcje c5 analogowego
    tutaj podaja konkretnie krzywe charakterystyczne dla P

    http://spherapan.vot.pl/01.jpg

    pewnie nie zrozumiesz opisu:

    linia czerwona : 50/1.8
    linia czarna ciagla: 28-105 przy 28 mm
    linia czarna przerywana : 28-105 przy 105 mm

    automatyka w P uwzglednia ogniskowa odpowiednio dobierajac czas naswietlenia.
    dokladnie jest to problem zawarty w pytaniu otwierajacym watek.

    sadze , ze jestes czlowiekiem bardzo niskiej kultury osobistej , w dodatku marnej
    wiedzy . zreszta mnie wszystko jedno, ale zle sie bierze udzial w grupie obciazonej
    zwyklym zulostwem ( z z kropka)

  • 24. Data: 2014-05-26 18:29:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-26 16:57, 666 pisze:

    > A możesz sprawdzić?

    Ok, dziś nie zdążę. Mam za dużo pracy. Postaram się na jutro.

    Marek

  • 25. Data: 2014-05-26 18:48:44
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-26 18:29, XX YY pisze:

> [...]
    wiedzy . zreszta mnie wszystko jedno, ale zle sie bierze udzial w grupie obciazonej

    W dodatku jesteś analfabetą, bo nie potrafisz przeczytać jednego zdania
    ze zrozumieniem. Pisałem o auto iso, w Nikonie masz tak, że możesz
    ustawić sobie powiedzmy 1/100 s jako czas graniczny dla automatu i jak
    fotografujesz w trybie P lub A i światła będzie za mało, to automat
    podniesie czułość o tyle, aby otrzymać ową 1/100 s. Ty napisałeś, że tak
    jest w każdym aparacie, który nie jest zabawką co jest bzdurą, w
    tańszych lustrzankach Canona nie ma opcji aby dla auto ISO ustawić
    minimalny czas migawki.

    --
    marcin

  • 26. Data: 2014-05-26 19:08:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 26. Mai 2014 18:48:44 UTC+2 schrieb mt:

> [...]
    zwyklym zulostwem ( z z kropka)

    > W dodatku jesteďż˝ analfabetďż˝, bo nie potrafisz przeczytaďż˝ jednego zdania
    >
    > ze zrozumieniem. Pisa�em o auto iso, w Nikonie masz tak, �e mo�esz
    >
    > ustawiďż˝ sobie powiedzmy 1/100 s jako czas graniczny dla automatu i jak
    >
    > fotografujesz w trybie P lub A i �wiat�a b�dzie za ma�o, to automat
    >
    > podniesie czu�o�� o tyle, aby otrzyma� ow� 1/100 s. Ty napisa�e�,
    �e tak

    > jest w ka�dym aparacie, kt�ry nie jest zabawk� co jest bzdur�, w
    >
    > ta�szych lustrzankach Canona nie ma opcji aby dla auto ISO ustawi�

    nie potzrafisz wyslac jednego postu , w ktorym nie obrzucilbyc partnera jakims
    epitetem. dotyczy to nie tylko mnie.
    moze w takim srodowisku sie obracasz , moze tak zostales wychowany , nie wiem
    ja w kazdym razie z kims takim nie bardzo mam ochote rozmawiac.

    odpowiedzialem na twoje posty , tylko u zuawagi na pozostalych.
    przykro mi , akle nie bardzo mam ochote czytac co napisalec , czasem przez przypadek
    sie napatocze.
    bedziez musial dalej zyc bez mojej riposty.
    na pewno masz racje.
    szacunek przed twoja wiedza i kultura osobista.

  • 27. Data: 2014-05-26 19:39:21
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-26 19:08, XX YY pisze:

> [...]
    > moze w takim srodowisku sie obracasz , moze tak zostales wychowany , nie wiem
    > ja w kazdym razie z kims takim nie bardzo mam ochote rozmawiac.

    Analfabetyzm to nie jest obraźliwe określenie tylko stwierdzenie faktów.
    Odpowiedz na proste pytanie, można w Canonach entry level ustawić
    graniczny czas migawki dla auto iso czy nie? Ty twierdziłeś, że
    praktycznie w każdym aparacie można, co jest kompletną bzdurą i teraz
    nie potrafisz napisać, że głupoty opowiadasz tylko się wycofujesz rakiem.

    A co do traktowania, jest takie przysłowie: kto sieje wiatr ten zbiera
    burzę. Wszędzie, gdzie się pojawiasz (tutaj też, wszystko jest w
    archiwum googla) solidnie sobie pracujesz na to aby traktować cię jak
    szmatę.

    --
    marcin

  • 28. Data: 2014-05-26 20:57:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-26 16:57, 666 pisze:
    > A możesz sprawdzić?

    A jednak zdążyłem. Źle zapamiętałem podobny bajer do tego co
    potrzebujesz. Nie są to żadne programy tematyczne czy jeden z dwóch
    całkowicie automatycznych trybów - bo tam niczego nie da się regulować.
    Jednakże jest pewnego rodzaju obejście - być może będzie odpowiednie dla
    Ciebie. Zadecyduj.

    A więc posłużyłbym się trybem P oraz włączyłbym automatyczne ISO. Możesz
    samodzielnie określić przedział zmienności ISO aby automat nie wchodził
    w jakieś skrajne wartości. Po drugie, w trybie P masz do dyspozycji
    przednie kółko, za pomocą którego informujesz aparat na czym Ci bardziej
    zależy: czy na czasie czy na przesłonie. Program zmienia się wtedy na P*
    (P z gwiazdką) sygnalizując, że nastąpiła kustomizacja trybu P.
    Zależność jest liniowa - to coś w rodzaju wagi. Gdy bardziej zależy Ci
    na czasie, to aparat zyskuje tendencję do wysokich ISO i krótkich
    czasów. To dość skomplikowany algorytm ale dość dobrze odzwierciedla
    intencje. Honorowane są przy tym nastawy +/- ev dla ekspozycji jak i dla
    flasha. Trudno mi było zdefiniować rządzące reguły aby je przekazać na
    forum.

    Marek

  • 29. Data: 2014-05-26 21:08:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-26 19:39, mt pisze:

> [...]
    > zbiera burzę. Wszędzie, gdzie się pojawiasz (tutaj też, wszystko jest
    > w archiwum googla) solidnie sobie pracujesz na to aby traktować cię

    W zasadzie nie wiem o co poszło konkretnie ale po przeczytaniu wielu
    wątków tutaj sądzę, że wspomniana burza była już wystarczająca. Nawet
    jeśli chłopak przechodził trudny okres i zalazł za skórę wielu osobom,
    to można mu w końcu odpuścić. Szczególnie, że nowe wcielenie jest
    kulturalne (przynajmniej ja nie trafiłem na jakieś mega impertynencje).
    Nie ma co się ciśnieniować w nieskończoność.

    Marek

  • 30. Data: 2014-05-26 22:16:35
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-26 21:08, Marek pisze:

> [...]
    > kulturalne (przynajmniej ja nie trafiłem na jakieś mega impertynencje).
    > Nie ma co się ciśnieniować w nieskończoność.

    Konkretnie chodzi o to, że ów pan był tu już na występach gdzieś tak w
    latach 2008-2009, naobrażał właściwie wszystkich tutaj, wypisywał bzdury
    niemiłosierne, mieszał ludziom w głowach, uprawiał klasyczne trolowanie,
    jak już został wypunktowany merytorycznie, to zmieniał nick i od nowa to
    samo, potem przez jakiś czas był spokój. W zeszłym roku pojawił się na
    Optyczne.pl (jako 'fotoamor'), tam również naobrażał ludzi i wypisywał
    potężne brednie, ale jak to na forum, szybciutko dostał bana i jest
    spokój więc wrócił znowu tutaj. Jego twórczość z newsnetu jest dobrze
    zarchiwizowana i można sobie poczytać, występował tu m.in. jako: 'bez
    ksywy', 'XXX', 'z...@o...eu', 'z...@o...eu', wszystkich jego
    wcieleń nie pamiętam.

    --
    marcin