  • 1. Data: 2009-10-20 19:05:05
    Temat: Jaki aparat foto dla amatora?
    Od: LukaszT2004 <...@...com>

    Potrzebuję aparat do robienia fotek na poziomie wyższym niz amatorski
    ale niższym niż profesjonalny :)

    Mam na oku:

    - Nikon P90

    przykładowy link:
    http://allegro.pl/item786000006_nikon_coolpix_p90_16
    gb_etui_lad_2xaku_gigapack.html

    - Nikon L100

    przykładowy link:
    http://allegro.pl/item779114909_nikon_coolpix_l100_4
    gb_4xaku_lad_etui_bilgoraj.html

    Co sądzicie o powyższych aparatach?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-20 19:45:44
    Temat: Re: Jaki aparat foto dla amatora?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    LukaszT2004 wrote:
    > Potrzebuję aparat do robienia fotek na poziomie wyższym niz amatorski
    > ale niższym niż profesjonalny :)
    [...]
    > Co sądzicie o powyższych aparatach?

    Przede wszystkim unikalbym takich zestawow, gdzie dostajesz rzeczy czesto
    zbedne i o tragicznej jakosci (akumulatory, ministatywy...). Akcesoria
    lepiej dobrac samemu, nawet, jesli ma wyjsc drozej - przynajmniej
    dostaniesz to, czego naprawde potrzebujesz i sam zdecydujesz o jakosci.

    Zas same aparaty... jesli potrzebne Ci taaakie przyblizenie, to czemu
    nie... szczegolnie szeroki kat i odchylany ekran beda przydatne. Choc tak
    duzy zakres ogniskowych i mikroskopijna matryca z pewnoscia odbija sie
    mocno na jakosci, a np. makro od 1 cm to chwyt marketingowy (jeden z
    wielu...). Skoro juz zamierzasz sporo wydac, to moze Canon G10?

    k,

  • 3. Data: 2009-10-20 19:48:56
    Od: LukaszT2004 <...@...com>

    KILu pisze:

> [...]
    > mocno na jakosci, a np. makro od 1 cm to chwyt marketingowy (jeden z
    > wielu...). Skoro juz zamierzasz sporo wydac, to moze Canon G10?

    zoom 24x nie jest mi potrzebny :), jak aparat zrobi dobrze fotke np z
    zoomem x10 to bede zadowolony :)

    wczensiej mialem Sony DSC-S730 - jesli P90 ma mikroskopijna to tej w
    soniaku chyba w ogole nie ma ;)

    ale chyba ten P90 robilby lepsze fotki niz ww sony ?

    Ja sie kompletnie nie znam na fotografii. Wiem ze tensony robil lekko
    rozmyte zdjeci gdy bylo zbyt malo swiatla, gdy bylo sztuczne oswietlenie
    bez lamy robil juz mocno rozmyta, a gdy bylo szaro bez lampy to w ogole
    nie mam mowy aby nazwac to co on robil zdjeciem ;)
    - takich efektow chcialbym uniknac robiac normalne amatrosakie fotki bez
    zoom

  • 4. Data: 2009-10-20 20:14:35
    Od: LukaszT2004 <...@...com>

    Ewentualnie jaki aparat foto polecilibyscie do ~1000zl.

    Aparat ktory w wiekszosci warunkow zrobi ladne zdjecie - nawet jesli
    bedzie slabsze oswietlenie.
    Aparat dla amatora.

  • 5. Data: 2009-10-20 20:16:46
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    LukaszT2004 wrote:
    > wczensiej mialem Sony DSC-S730 - jesli P90 ma mikroskopijna to tej w
    > soniaku chyba w ogole nie ma ;)

    Soniak mial minimalnie mniejsza. Generalnie ultrazoomy sila rzeczy musza
    miec malutkie matryce (chodzi o fizyczny rozmiar, nie ilosc mpix) - bez
    tego nie udaloby sie zbudowac obiektywu o tak duzym zakresie zachowujac
    male gabaryty (a co za tym idzie niska cene).

    > ale chyba ten P90 robilby lepsze fotki niz ww sony ?

    Byc moze, choc... :)

> [...]
    > bez lamy robil juz mocno rozmyta, a gdy bylo szaro bez lampy to w ogole
    > nie mam mowy aby nazwac to co on robil zdjeciem ;)

    Genralnie parametry aparatow kompaktowych sa pod tym wzgledem podobne -
    podobne sa uzyteczne zakresy czulosci (choc ostatnio jest z tym nieco
    lepiej i takze wyzsze ISO zaczynaja nadawac sie do uzytku) i jasnosc
    uzytego obiektywu. Co za tym idzie w trudniejszych warunkach (mniej
    swiatla) uzyty musi zostac duzszy czas naswietlania (co oznacza duze
    ryzyko poruszenia zdjecia) albo wyzsze ISO (to z kolei oznacza zaszumione
    zdjecie o niskiej dynamice, czesto potraktowane silnym algorytmem
    odszumiania, z czego wynika efekt "akwareli"). W takich warunkach jest tez
    wieksze ryzyko, ze pomyli sie autofocus (aparat zle ustawi ostrosc).
    Powinienes rozejrzec sie za aparatem, ktory posiada optyczna stabilizacje
    obrazu (oba wspomniane Nikony ja maja), w miare jasny obiektyw (tu akurat
    zbyt duzego wyboru nie masz - ale wyrozniaja sie np. canon g10, lumix
    fx150 albo lx3...) i duza matryce (modele jw.).

    k,

  • 6. Data: 2009-10-20 20:48:18
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    LukaszT2004 napisał:
    > Aparat ktory w wiekszosci warunkow zrobi ladne zdjecie - nawet jesli
    > bedzie slabsze oswietlenie.

    Są różne szkoły. Jedni uważają, że najlepsze zdjecia robią aparaty czarne,
    drudzy zaklinają się, że srebrne, a jeszcze inni mówią, że różowe. Trudny
    wybór... Może powinieneś udać się do sklepu i samemu pooglądać?

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 7. Data: 2009-10-20 21:15:16
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    LukaszT2004 wrote:
    > Aparat ktory w wiekszosci warunkow zrobi ladne zdjecie - nawet jesli
    > bedzie slabsze oswietlenie.
    > Aparat dla amatora.

    Duze masz wymagania - akurat z tym aparaty maja problemy... Lustrzanka nie
    bedzie sprzetem dla amatora (duzo latwiej popsuc nia zdjecie), a kompakty
    duzo gorzej radza sobie w trudnych warunkach.

    Z kompaktow, ktore mialem dobrze wspominam Canony z serii G (od G7 w
    dol) - przy swietle 2.0 i swietnej optyce zdjecia wychodzily wspaniale
    takze w gorszych warunkach. I ta ergonomia...

    k,

  • 8. Data: 2009-10-22 19:04:03
    Od: LukaszT2004 <...@...com>

    KILu pisze:

    > Z kompaktow, ktore mialem dobrze wspominam Canony z serii G (od G7 w
    > dol) - przy swietle 2.0 i swietnej optyce zdjecia wychodzily wspaniale
    > takze w gorszych warunkach. I ta ergonomia...

    a o PANASONIC FZ38 lub FZ28 co myslicie?
    Rozgladam sie za innymi aparatami bo ten P90 nikona ma rozne i skrajne
    opinie. Na zoomie mi nie zależy. Jesli fotki beda ladniej wychodzily to
    nawet zoom x3 mi bedzie odpowiadal :)