    From: "KILu" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki aparat foto dla amatora?
    Date: Tue, 20 Oct 2009 22:16:46 +0200

    LukaszT2004 wrote:
    > wczensiej mialem Sony DSC-S730 - jesli P90 ma mikroskopijna to tej w
    > soniaku chyba w ogole nie ma ;)

    Soniak mial minimalnie mniejsza. Generalnie ultrazoomy sila rzeczy musza
    miec malutkie matryce (chodzi o fizyczny rozmiar, nie ilosc mpix) - bez
    tego nie udaloby sie zbudowac obiektywu o tak duzym zakresie zachowujac
    male gabaryty (a co za tym idzie niska cene).

    > ale chyba ten P90 robilby lepsze fotki niz ww sony ?

    Byc moze, choc... :)

    > Wiem ze tensony robil lekko
    > rozmyte zdjeci gdy bylo zbyt malo swiatla, gdy bylo sztuczne oswietlenie
    > bez lamy robil juz mocno rozmyta, a gdy bylo szaro bez lampy to w ogole
    > nie mam mowy aby nazwac to co on robil zdjeciem ;)

    Genralnie parametry aparatow kompaktowych sa pod tym wzgledem podobne -
    podobne sa uzyteczne zakresy czulosci (choc ostatnio jest z tym nieco
    lepiej i takze wyzsze ISO zaczynaja nadawac sie do uzytku) i jasnosc
    uzytego obiektywu. Co za tym idzie w trudniejszych warunkach (mniej
    swiatla) uzyty musi zostac duzszy czas naswietlania (co oznacza duze
    ryzyko poruszenia zdjecia) albo wyzsze ISO (to z kolei oznacza zaszumione
    zdjecie o niskiej dynamice, czesto potraktowane silnym algorytmem
    odszumiania, z czego wynika efekt "akwareli"). W takich warunkach jest tez
    wieksze ryzyko, ze pomyli sie autofocus (aparat zle ustawi ostrosc).
    Powinienes rozejrzec sie za aparatem, ktory posiada optyczna stabilizacje
    obrazu (oba wspomniane Nikony ja maja), w miare jasny obiektyw (tu akurat
    zbyt duzego wyboru nie masz - ale wyrozniaja sie np. canon g10, lumix
    fx150 albo lx3...) i duza matryce (modele jw.).

    k,