  • 11. Data: 2012-12-09 15:06:01
    Temat: Re: Jaki Smartfon do 600zł?
    Od: atm <...@v...pl>

    > Niestety nadal nie ma następcy. Nadal łatwo kupić nowy telefon ze
    > znacznie starszych/gorszych podzespołów. Jaka jest alternatywa dla Defy?
    > Pomijając modele ~4.7" i >1.5kzł. Stary Atrix bez wsparcia, czy nowe
    > budżetowe Ace 2? A może Neo V i problemy w stylu jak mając 50MB miejsca
    > zaktualizować Gmaila?

    Zalezy mi na tym, zeby jeden z moich telefonow byl wodoszczelny. Do
    niedawna bralem pod uwage zrezygnowanie z SGS2 i Defy na rzecz majacego
    niedlugo sie ukazac Sony Xperia V. W koncu bedzie to wiekszy
    wodoszczelny telefon, z calkiem dobrymi komponentami. Fajnie tez
    rozwiazali ladowanie: posiadajac dedykowana stacje dokujaca nie trzeba
    bedzie codziennie lub co drugi dzien otwierac klapki. Beda niezakryte
    dedykowane styki:
    http://www.sonymobile.com/pl/products/phones/xperia-
    v/
    http://www.sonymobile.com/pl/products/accessories/ch
    arging-dock-dk25/
    Obecnie jednak nie jestem pewny zmiany, jednak fajnie miec w plenerze
    Defy, ktora jesli utopie to powiem trudno, poza tym ostatnio sporo
    zyskala w moich oczach gdy podczas korzystania z aplikacji Androzic wraz
    w ciagle wlaczonym gpsem wytrzymala 9h 40min.

  • 12. Data: 2012-12-10 00:49:03
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-12-07 21:11, Lukaszb pisze:
    > Witam,
    > Szukam smartfona dla żony (raczej Android), do ok. 600zł (nowy).
    > Wymagania:
    > - ma robić w miarę fajne zdjęcia (jak na telefon)
    > - z dostępnych modeli najdłuższa praca na baterii
    > Pozostałych wymagań nie będę podawał bo spełnia je każdy android.

    nokia 500, 520 zł
    jak to nokia, na symbianie

    --
    the_foe

  • 13. Data: 2012-12-10 14:51:48
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-12-09 09:11, Lukaszb pisze:

    > bez problemu odbiera maile w trybie push, bez problemu z tego maila
    > otworzę plik pdf, worda czy excela. Wifi praktycznie nie używam, dwóch
    > kart też nie potrzebuję. Gierki jakich używam to pasjans i sudoku, ale
    > i np. yanosika już czasem lubię odpalić

    Mam to wszystko w Monte który nie ma Androida. Oczywiście poza dwoma
    slotami na karty SIM. Yanosika piszesz, a więc telefon musi mieć moduł
    GPS. Generalnie, hardware, to podstawa a nie ilość aplikacji na
    androida. Bez sprzętu i tak nie uruchomi się np. Yanosika.

  • 14. Data: 2012-12-10 22:19:20
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 10.12.2012 14:51, Trybun pisze:

> [...]
    > GPS. Generalnie, hardware, to podstawa a nie ilość aplikacji na
    > androida. Bez sprzętu i tak nie uruchomi się np. Yanosika.

    nie zrozumie tego nikt kto nie miał telefonu z systemem operacyjnym...
    Jaką nawigacje uruchomisz na monte? Yanosika, naviexperta i? automapę?
    Może w terenie garmina albo ump? na 3 calach i 400 punkach? To ikonki
    możesz powyświetlać! Jakie masz programy do geochachingu? słowniki?
    PRzeglądarkę www? bez flasha? Wiem że preszkadza, ale czasami jakoś
    trzeba przez niego przebnąć aby cośtam na www naklikać. Jak chcesz
    obejrzeć film to go najpierw musisz skonwertować? PDFa będziesz czytał
    na 400 punktach? ale takeigo zrobionego z txt, gdzie się jeszcze
    wszystko samo formatuje na małym ekranie chyba tylko. szkoda pisać
    PAmiętam jak kumpel dał się nabrać na jakiegoś samsunga (wawe czy
    cośtam), telefon zajebisty, szybki, ale zero softu. zero totalne.
    filmiki mu odtwarzał tylko te co sam nakręcił. JA wtedy mialem jakiegoś
    starego PDa z WM5. mimo swojej powolności robił wszystko co miał robić.

    Reasumując:
    DAj sobie spokój z zachwalaniem na tej grupie zalet tego typu sprzętu
    do wątkotwórcy po raz kolejny. jak masz 600zł to kup normalny mały
    telefon za 100zł i dozbieraj kasę. JAk kupisz jakąś padakę z androidem,
    to zrazisz się do androida i zmarnujesz kupę kasy. celuj w Arc S,
    sgs2... Naperwno LG lub HTC motorola też mają godne uwagi telefony, ale
    nie za 600zł nówki.

  • 15. Data: 2012-12-11 09:39:09
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-12-10 22:19, ToMasz pisze:

> [...]
    > androidem, to zrazisz się do androida i zmarnujesz kupę kasy. celuj w
    > Arc S, sgs2... Naperwno LG lub HTC motorola też mają godne uwagi

    Choćby We Trawel. Słowniki mam w standardzie, tak samo przelicznik
    wartości - jest to znacznie lepszy program od tego który można znaleźć
    na Google Play. Przeglądarka Opera, nie wiem czy z flashem, ale filmiki
    z YT wyświetla. No, te filmiki na telefonie to naprawdę można sobie
    darować - nie oglądam ich nawet na siedmiocalowym tablecie. I co Ty
    właściwie proponujesz - pisanie długich tekstów, czy wyliczeń
    matematycznych na telefonie?? Jakie zero softu - telefon ma wszystko do
    obsługi zamontowanego w nim sprzętu, a nawet dużo więcej.

    Ależ ja wcale nie zachwalam, to tylko równanie na zimno. Tak na zimno -
    bo mnogość aplikacji na Google Play sprawia że niektórym zaczynają się
    przegrzewać głowy,. A prawda jest taka że można kupić telefon za 600zł i
    być z niego zadowolonym jak ktoś inny - wielbiciel wielordzniowości czy
    wysokiej rozdzielczości ekrany za 2000 zł.

  • 16. Data: 2012-12-11 10:00:05
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 09.12.2012 atm <...@v...pl> napisał/a:

    > Zalezy mi na tym, zeby jeden z moich telefonow byl wodoszczelny.

    Każdy powinien być, to sprzęt do użytku na zewnątrz. Bez konieczności
    kombinowania z wymyślnymi ubrankami.

> [...]
    > rozwiazali ladowanie: posiadajac dedykowana stacje dokujaca nie trzeba
    > bedzie codziennie lub co drugi dzien otwierac klapki. Beda niezakryte

    to fajne rozwiązanie, tylko czy zniesie słoną wodę itp.

> [...]
    > zyskala w moich oczach gdy podczas korzystania z aplikacji Androzic wraz
    > w ciagle wlaczonym gpsem wytrzymala 9h 40min.

    Defy ma parę zalet które sprawiają że trudno mi znaleźć zastępstwo, jednak
    na co dzień jest już zwyczajnie za wolna.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 17. Data: 2012-12-11 11:04:54
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    wyszedłem z założenia że większość androidowców ma

    Generalnie, hardware, to podstawa a nie ilość aplikacji na

    wiem, dlatego pytam czy da się taki sprzęt kupić w rozsądnej cenie.
    Co do aplikacji - na bramę/furtkę będę miał kamerkę, z tego powodu nie
    montowałem wideodomofonu a zwykły domofon - tyle że do obsługi kamer
    cctv potrzebna jest aplikacja - a te to tylko na androida i ifona

    > nie zrozumie tego nikt kto nie miał telefonu z systemem operacyjnym...
    > Jaką nawigacje uruchomisz na monte? Yanosika, naviexperta i? automapę?
    > Może w terenie garmina albo ump? na 3 calach i 400 punkach?

    mam Xperię Active. Z telefonu jestem zadowolony, mały, mieści się
    wszędzie, może na niego woda nakapać, ekran dla mnie wystarczający i
    używam go jako nawigacji (sporadycznie, jak bym częściej potrzebował to
    tylko oddzielne urządzenie) - a ma o ile pamiętam niewiele ponad 3 cale

    > JAk kupisz jakąś padakę z androidem,
    > to zrazisz się do androida i zmarnujesz kupę kasy. celuj w Arc S,
    > sgs2...

    nie chcę takiej wielkiej cegły, żona też nie, do przeglądania internetu
    mam laptopa, a te 3" w xperii wystarcza mi do odczytania maila i
    otworzenia z niego załącznika (nie do edycji, a do odczytu konkretnych
    danych których moja praca wymaga)

    Lukasz

  • 18. Data: 2012-12-11 17:13:21
    Od: Lukaszb <w...@b...net.pl>

> [...]

    mam laptopa, a te 3" w xperii wystarcza mi do odczytania maila i
    otworzenia z niego załącznika (nie do edycji, a do odczytu konkretnych

    p.s. piszę z drugiego serwera bo postów z aioe.org nie wszyscy widzą - a
    na news.task nietety nie działa mi np. pl.misc.samochody :/

    Lukasz

  • 19. Data: 2012-12-12 08:15:19
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 10 Dec 2012 22:19:20 +0100, ToMasz napisał(a):
    > nie zrozumie tego nikt kto nie miał telefonu z systemem operacyjnym...

    Ja jakieś 1,5 roku temu miałem androida...

    > Jaką nawigacje uruchomisz na monte? Yanosika, naviexperta i? automapę?

    A na adnroidzie ile ona bedzie działać z wyłączonym, wyświetlaczem? 3h?
    A z włączonym non-stop? Dociągnie do 1 godziny?
    Energie żre to tak ze nawet z podłączoną ładowarką nie daje rady...

    > Może w terenie garmina albo ump? na 3 calach i 400 punkach?

    ale mam za to garmina viste cx. Wyświetlacz 176x220 a wielkość to jakieś 2
    cale. Działa na bateriach do 30h i w porównaniu z nim android z gps to
    jakiś praktycznie bezużyteczny gadzet.
    Nie wspominając o tym ze jest czytelny non stop.

    > To ikonki
    > możesz powyświetlać! Jakie masz programy do geochachingu? słowniki?

    słowniki, konwertety jednostek czy konweterty walut to faktycznie przydatne
    aplikacje

    > Przeglądarkę www? bez flasha?

    a to te nowe androidy obłsugują flasha ? Bo wydaje mi sie ze już nie.

> [...]
    > to zrazisz się do androida i zmarnujesz kupę kasy. celuj w Arc S,
    > sgs2... Naperwno LG lub HTC motorola też mają godne uwagi telefony, ale

    Z androidem jest taki ze albo muły jakieś totalne, albo wielkie patelnie,
    albo mikro baterie starczające na 12 h umiarkowanego użytkowania.
    Teoretyczna obfitość modeli wcale nie przekłada sie na duży wybór - w
    zasadzie jest wręcz przeciwnie.

  • 20. Data: 2012-12-12 08:41:15
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 12 Dec 2012 08:15:19 +0100, ...::QRT::... wrote:

> [...]
    > jakiś praktycznie bezużyteczny gadzet.
    > Nie wspominając o tym ze jest czytelny non stop.

    W terenie pelna zgoda, w samochodzie reczny garmin jest dobry tylko awaryjnie.

    Odkryles juz na ten przyklad, jak dziala ,,via'' w garminowskiej nawigacji?
    (jest troche... krajoznawcze ;-))
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns