  • 1. Data: 2012-12-07 12:52:27
    Temat: Lenovo IdeaPad A2107A - WSZYSTKOMAJACY TANIOL???
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    Tak a propos niedawnej dyskusji (tablet w cenie <GalaxyTab) co
    myslicie o TYM modelu?
    http://www.tabletmaniak.pl/72089/lenovo-ideatab-a210
    7a-7-cali-3g-swietnej-cenie/
    Jak sie czyta specyfikacje to wszystko brzmi swietnie!
    Tyle funkcji za tak mala cene...
    Jednak zaraz pewnie cos zauwazycie. I dobrze! Totez dlatego pytam...

  • 2. Data: 2012-12-07 13:03:14
    Temat: Re: Lenovo IdeaPad A2107A - WSZYSTKOMAJACY TANIOL???
    Od: P.B. <p...@w...pl>

    On Fri, 7 Dec 2012 03:52:27 -0800 (PST), Yerine Ictimai
    <y...@g...com> wrote:
    > Tak a propos niedawnej dyskusji (tablet w cenie <GalaxyTab) co
> [...]

    Słaby procesor, taki sobie wyświetlacz. Jedynie ceną się ten Lenovo
    troszkę broni. Za te pieniądze jest Nexus 7, któremu tylko modemu
    brak. Modem WiFi 3g to raptem 200PLN na Allegro. A modem zewnętrzny
    można wykorzystać do kilku urządzeń jednocześnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2012-12-07 13:22:33
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On 7 Gru, 13:03, P.B. <p...@w...pl> wrote:

    > http://www.tabletmaniak.pl/72089/lenovo-ideatab-a210
    7a-7-cali-3g-swietn
    > ej-cenie/
    >
    > Słaby procesor

    Po co lepszy CPU jezeli ktos nie lubi gier?
    Podstawowa zaleta to wbudowany modem (i to podwojny) co czyni moze ten
    model (7") idealnym do zabierania go ze soba zamiast telefonu +
    czytania internetu po drodze w autobusie/pociagu do pracy...

    > taki sobie wyświetlacz.

    To dlaczego, co mu brakuje?

    > Za te pieniądze jest Nexus 7

    I ma lepszy wyswietlacz i dlaczego?
    I co ma jeszcze lepsze?

    > któremu tylko modemu brak.

    I jeszcze brak mu slotu na jakakolwiek karte pamieci SD (dziwne). A
    chociaz ma USB aby przylaczyc pendrive?

    > Modem WiFi 3g to raptem 200PLN na Allegro. A modem zewnętrzny
    > można wykorzystać do kilku urządzeń jednocześnie.

    Owszem, jednak tylko w domu...

  • 4. Data: 2012-12-07 13:50:38
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-12-07 12:52, Yerine Ictimai pisze:
> [...]
    > Tyle funkcji za tak mala cene...
    > Jednak zaraz pewnie cos zauwazycie. I dobrze! Totez dlatego pytam...

    Pod tym linkiem ta naprawdę nie ma specyfikacji, jedynie głupoty
    wypisywane przez autora. A nic o interfejsach usb, hdmi, aparacie foto
    itd. Autor piesze dyrdymały o za słabym procesorze, a założę się że nie
    jest w stanie wskazać do jakiego zastosowania 1 Ghz mu nie wystarczy.
    Ale odpowiadając na pytanie - o ile ten sprzęt ma możliwość obsługi
    usług (nie chodzi o modem 3g, a moduł gsm) GSM, to brać bez
    zastanawiania. Nexus to raczej zabawka a tu sprzęt do wszystkiego.

  • 5. Data: 2012-12-07 13:53:58
    Od: P.B. <p...@w...pl>

    On Fri, 7 Dec 2012 04:22:33 -0800 (PST), Yerine Ictimai
    <y...@g...com> wrote:
    > Po co lepszy CPU jezeli ktos nie lubi gier?

    Po to żeby nie czekać na wszystko po kilka sekund. Sam używam
    GoClever A73 z takim procesorem i ćwiczę na nim cierpliwość. Większe
    strony www otwierają się nawet ponad minutę, a aplikacje ledwie
    działają.

> [...]
    > model (7") idealnym do zabierania go ze soba zamiast telefonu +
    > czytania internetu po drodze w autobusie/pociagu do pracy...

    Z takim procesorem to nie poczytasz za dużo.

    > To dlaczego, co mu brakuje?

    Rozdzielczości mu brakuje. IPS mu brakuje.

    > I ma lepszy wyswietlacz i dlaczego?
    > I co ma jeszcze lepsze?

    Wszystko: wyświetlacz, procesor, system.

    > I jeszcze brak mu slotu na jakakolwiek karte pamieci SD (dziwne). A
    > chociaz ma USB aby przylaczyc pendrive?

    SD jest mało potrzebne. Na tablecie nie trzyma się raczej masowo
    multimediów. USB jest całkiem zbędne - mam w dwóch tabletach i raczej
    nie używam.

    > Owszem, jednak tylko w domu...

    Bardzo ładnie sprawuje się taki modem w podróży: jeden modem, a
    wszyscy w samochodzie lub przedziale mają dostęp do netu. Modem w
    tablecie to fajna rzecz, ale ekonomicznie nieuzasadniona: albo
    dopłacasz 400 - 500 PLN za modem, ale albo kupujesz tablet z modemem,
    ale zbudowany z zabytkowych komponentów.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 6. Data: 2012-12-07 14:07:32
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-12-07 13:53, P.B. pisze:

    > SD jest mało potrzebne. Na tablecie nie trzyma się raczej masowo
    > multimediów. USB jest całkiem zbędne - mam w dwóch tabletach i raczej
    > nie używam.

    I w tym wykazała się cała mowa kogoś kto potrzebuje tablet do gierek,
    albo do przeglądania stron netowych na 7 calach. Powiedz czym wgrać
    można mapy UMP do programu Osmand gdy nie będziesz miał tego "zbędnego"
    usb?

  • 7. Data: 2012-12-07 14:16:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Gru, 14:07, Trybun <r...@y...com> wrote:
    >Powiedz czym wgrać
    > można mapy UMP do programu Osmand gdy nie będziesz miał tego "zbędnego"
    > usb?

    Airdroid? Lub przez kabelek z PC?

    Z tym, ze raczej nie widze tabletu bez przynajmniej wejscia USB, jesli
    nie mozna przeniesc do niego danych karta pamieci.

  • 8. Data: 2012-12-07 17:59:27
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On 7 Gru, 13:53, P.B. <p...@w...pl> wrote:
    > Po to żeby nie czekać na wszystko po kilka sekund.
    > Sam używam
    > GoClever A73 z takim procesorem i ćwiczę na nim cierpliwość. Większe
    > strony www otwierają się nawet ponad minutę,

    To czy nie mozna powylaczac i selektywnie wlaczac pluginy/javascript
    itp. w przegladarce?
    Jest taki dodatek do Firefoksa (ktory juz jest dostepny na Androida):
    "Toolbar Buttons", ze sobie poustawiasz ikonki na pasku co ci wlaczaja
    i wylaczaj w kazdej chwili jednym kliknieciem czego tylko zapragniasz
    (albo znienawidzisz). Jeszcze dodatkowa korzysc, ze nie zre ci pradu
    na "zajebiste" wyskakujace zewszad reklamy :P

    > a aplikacje ledwie działają.

    Jak to! To na 800MHz smartfonie moga dzialac a na tym 1GHz juz nie???

    [...]

    > Rozdzielczości mu brakuje.

    "o rozdzielczości 1024 x 600 pikseli, charakteryzujący się jasnością
    na poziomie 350 lumenów"
    http://www.tabletmaniak.pl/68545/lenovo-ideatab-a210
    7a-tablet-dual-sim-nabzcia-dobrej-cenie/
    to malo???

    > IPS mu brakuje.

    hmm, to taki problem? Szczerze pytam bo nie wiem...

    [...]

    > Bardzo ładnie sprawuje się taki modem w podróży: jeden modem, a
    > wszyscy w samochodzie lub przedziale mają dostęp do netu.

    tak, w tramwaju tez?

    > Modem w
    > tablecie to fajna rzecz, ale ekonomicznie nieuzasadniona: albo
    > dopłacasz 400 - 500 PLN za modem, ale albo kupujesz tablet z modemem,
    > ale zbudowany z zabytkowych komponentów.

    tu w tym Lenowo rzeczywiscie jest z zabytkowych elementow?
    Szczerze pytam bo nie wiem...

  • 9. Data: 2012-12-07 19:24:07
    Od: P.B. <p...@w...pl>

    On Fri, 7 Dec 2012 08:59:27 -0800 (PST), Yerine Ictimai
    <y...@g...com> wrote:
> [...]
    > (albo znienawidzisz). Jeszcze dodatkowa korzysc, ze nie zre ci pradu
    > na "zajebiste" wyskakujace zewszad reklamy :P

    Wszytko można, można kombinować nad każdą stroną jak nacudować by ją
    otworzyć, albo kupić sprzęt, który działa bez żadnych problemów.

    > Jak to! To na 800MHz smartfonie moga dzialac a na tym 1GHz juz
    nie???

    Jakiej rozdzielczości ekran ma do obsłużenia smartfon? Policz
    piksele.

    > "o rozdzielczości 1024 x 600 pikseli, charakteryzujący się jasności=
> [...]

    Dużo, ale mniej niż Nexus 7.

    > hmm, to taki problem? Szczerze pytam bo nie wiem...

    Kolory, kąty widzenia.

    > tak, w tramwaju tez?

    A co za problem? Taki modem jest mniejszy od pudełka papierosów.
    Łączy się z netem po 3G i udostępnia po WiFi. Dostęp mają ci, którzy
    dostali hasło od właściciela. Jedyna niewygoda, to konieczność
    naładowania modemu i noszenie dodatkowego urządzenia. Pamiętaj, że
    tablet nie zastąpi Ci telefonu- w nim jest modem, nie ma możliwości
    wykonywania połączeń głosowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 10. Data: 2012-12-08 11:58:36
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 07 Dec 2012 19:24:07 +0100, P.B wrote:
    > Jakiej rozdzielczości ekran ma do obsłużenia smartfon? Policz
    > piksele.

    Dla mnie problem z tabletami mniejszymi tkwił w tym, ze wiekszosc ma
    rozdzielczosc niewiele wieksza niz lepsze smartfony, a czasem jest nawet
    gorzej.

> [...]
    > naładowania modemu i noszenie dodatkowego urządzenia. Pamiętaj, że
    > tablet nie zastąpi Ci telefonu- w nim jest modem, nie ma możliwości

    A jak jest z zarciem pradu? Bo o ile po miescie to wylaczanie wifi mam w
    powazaniu, to juz przy kilku h w pociagu wylaczenie wifi daje
    zauwazalnie dluzszy czas zycia fona (inna rzecz, ze na wielu trasach
    oplaca się wlaczyc samolocik, bo zasieg jest gorzej niz marny :(()

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns