  • 21. Data: 2009-11-25 12:39:44
    Temat: Re: Jaki NAS do niewielkiego biura
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 25 Nov 2009 12:51:41 +0100, Piotr Rezmer

    >Kolega ma nas-a od tygodnia, zatem pewnie nie będzie mieć jeszcze uwag
    >nt. niezawodności, itp.
    >Marketingowy opis urządzenia można poczytać tutaj:
    >http://www.tomshardware.com/reviews/ss4200-e-nas-ra
    id,2076.html

    Jest też test na CDRInfo:
    http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/nas/intel-ss4200-e/
    index.php
    Podzwoniłem po znajomych dostawcach i okazało się że jakiś miesiąc
    temu jeden dostarczał 3 takie sztuki dla jakiegoś intytutu
    Poloitechniki Warszawskie i przy okazji kilka dni to testowali.
    Czekali na opinię Intela czy da radę w to wsadzić większe dyski niż
    1TB - nieoficjalnie dotsali info że tak i w każdy poszły 4x2TB. Opinia
    kumpla: od tego czasu nikt nie dzwonił ani nie mailował - znaczy sie
    działa i są zadowoleni. ;-) Zamówiłem więc sztukę i identyczny dysk
    jaki wsadzili na początek. Czyli za komplet z dyskiem 2TB zapłacę
    niecałe 1250PLN - ciut więcej niż chciałem ale w granicach rozsądku.

    Dziei wszytkim za pomoc. Jak to odpalę to podzielę sie wrażeniami.

    Zdrówko

  • 22. Data: 2009-11-25 15:19:12
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Dziei wszytkim za pomoc. Jak to odpalę to podzielę sie wrażeniami.
    Życzę powodzenia. Czy dyski już kupiłeś? Warto sprawdzić czy są na
    compatibility list. Czasami zdarza się, że na niektórych
    modelach/partiach jest słabszy transfer lub są problemy z hibernacją
    dysków. Takie sytuacje zdarzają się np. w Synology, dlatego zawsze warto
    patrzeć na te listy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2009-11-25 18:47:32
    Od: Pietia <p...@p...onet.pl>

    Psuje się.
    Omijaj Intela szerokim łukiem. Dużo mi tego wraca na gwarancje.
    Qnap jest o niebo lepszy.

  • 24. Data: 2009-11-26 08:09:49
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2009-11-24 18:49:39 niejaki Artur Dębski napisał:

    > Zobacz Linksys NAS 200 + do tego 1 lub 2 dyski
    > (jak dwa to można RAID1 lub jak nie zależy Ci na
    > odporności na uszkodzenia to RAID0 - wzrośnie wydajność )
    > Cenowo z dyskami powinien się chyba zamknąć w kwocie.

    tani to on jest

    ale nie ma gigabita (tylko setkę)
    no i do cichych nie nalezy

    (mam taki ~1,5 roku)

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 25. Data: 2009-11-26 09:01:05
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 25 Nov 2009 16:19:12 +0100, Piotr Rezmer

> [...]
    >modelach/partiach jest słabszy transfer lub są problemy z hibernacją
    >dysków. Takie sytuacje zdarzają się np. w Synology, dlatego zawsze warto

    Kolega wsadzał do tego WD Green Power 2TB bo takie sobie klient
    zażyczył. Jak pisąłem wcześniej - na liście komaptybilności nei ma
    dysków większych niż 1TB ale po konsultacjach z Intelem okazało się że
    można wsadzić bezproblemowo większe.

    Zdrówko

  • 26. Data: 2009-11-26 09:02:27
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 25 Nov 2009 19:47:32 +0100, Pietia <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Psuje się.
    >Omijaj Intela szerokim łukiem. Dużo mi tego wraca na gwarancje.

    Zobaczymy jak w praniu. W razie czego będę żadął zwrotu kasy jak okaże
    się awaryjne. Zawartość będzie backupowana więc utraty danych raczej
    sie nei obawiam.

    Zdrówko

  • 27. Data: 2009-11-26 09:54:04
    Od: Silver Ghost <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Nov 2009 15:37:56 -0000, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    >"kamil" <k...@s...com> wrote in message

    >Tak to jest, kiedy za szybko sie wysle, konkretnie model DNS-323.

    KIedys, tak ze 2 lata temu testowalem w firmie tego D-Linka .... i
    ogolnie to byly ciagle jakies problemy, pewnie od tego czasu wyszlo
    wiele updat-ow firmware-u i moze jest lepiej, ale wrazenie zrobil zle.

    Wtedy zainwestowalem w Adapteca Snap Server 110 - fajna maszynka, ale
    pewnie juz niedostepna

    Aktualnie zakupilismy QNAP TS-219P i jest na prawde dobry. Transfery,
    konfiguracja, ogolnie bajka.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2009-11-26 10:23:32
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 26 Nov 2009 10:54:04 +0100, Silver Ghost
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >KIedys, tak ze 2 lata temu testowalem w firmie tego D-Linka .... i
    >ogolnie to byly ciagle jakies problemy, pewnie od tego czasu wyszlo
    >wiele updat-ow firmware-u i moze jest lepiej, ale wrazenie zrobil zle.

    Ja miałem tak z którymś modelem dwudyskowego Netgear. Nie chciał na
    dedykowanych dyskach RAID1 utowrzyć a potem był problem by go nawet
    Windows zobaczyły. Skończyło się wtedy na małym PC z 4x500GB i
    FreeNAS. ;-)

    Zdrówko

  • 29. Data: 2009-11-26 18:22:40
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

> [...]

    > to lecieć jakieś backupy plus będzie to biblioteka fotek/grafik. Ruch raczej
    > nie za duży ale dobrze byłobyżeby NAS miał interfejs gigabitowy i jakiś
    > system dostępu/uprawnień. Przyglądam sioe QNAP TS-110 plus dysk rzędu 1-1,5GB
    > ale przy budżecie 1000-1200PLN na roziwązanie będzie to na styk. Podobają mi
    > się funkcje tego NAS-a - może nie wykorzystają tego na początku ale z czasem
    > kto wie - chociażby wbudowany serwer http do jakiegoś rozwiązania z
    > katalogowaniem fotek. Moze znacie coś o porównywalnych możliwościach a

    Przy tym budżecie to po prostu pecet +Linux i tyle. Dostaniesz najwięcej co
    można za tę cenę.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 30. Data: 2009-11-26 20:40:17
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 26 Nov 2009 19:22:40 +0100, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

    >Przy tym budżecie to po prostu pecet +Linux i tyle. Dostaniesz najwięcej co
    >można za tę cenę.

    Lepiej cos dedykowanego. Np. FreeNAS. Tyle ze pecet je prad a jak chce
    sprzetowo cos co bedzie nowe, z gwarancja i male to cenowo wcale nie
    jest takei rewelacyjne. Wiesz - ciut serwerow i stacji roboczych mam.
    Najstarsze to tak ~15 lat maja - oczywiscie z pierwotnych nic juz nei
    am ale byly stopniowo modernizowane. ;-) Dokladnie wiem co moge zrobic
    z pomoca Linuxa ale zmiast zajmowac sie administracja kolejnego
    serwera wole rozwiazania wbudowane.

    Zdrowko