  • 1. Data: 2009-11-24 14:24:43
    Temat: Jaki NAS do niewielkiego biura
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Stanąłem przed problemem zakupu sprzętu o któtym pojęcie mam ogólen bo
    nei używam ;-). Chodzi o NAS do niewielkiego biura (6-8 użytkowników).
    Będa na to lecieć jakieś backupy plus będzie to biblioteka
    fotek/grafik. Ruch raczej nie za duży ale dobrze byłobyżeby NAS miał
    interfejs gigabitowy i jakiś system dostępu/uprawnień. Przyglądam sioe
    QNAP TS-110 plus dysk rzędu 1-1,5GB ale przy budżecie 1000-1200PLN na
    roziwązanie będzie to na styk. Podobają mi się funkcje tego NAS-a -
    może nie wykorzystają tego na początku ale z czasem kto wie -
    chociażby wbudowany serwer http do jakiegoś rozwiązania z
    katalogowaniem fotek. Moze znacie coś o porównywalnych możliwościach a
    tańsze? Albo cąłkiem co innego?

    Zdrówko

  • 2. Data: 2009-11-24 14:35:33
    Temat: Re: Jaki NAS do niewielkiego biura
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
> [...]
    > chociażby wbudowany serwer http do jakiegoś rozwiązania z
    > katalogowaniem fotek. Moze znacie coś o porównywalnych możliwościach a

    Jesli to ma byc glowne miejsce przechowywania danych, to nie patrz nawet na
    NAS bez Raida. Jesli budzet na to biuro ma maly zapytaj, czy ma budzet na
    dwudniowy przestoj w pracy na wypadek padu takiego dysku, zakladajac
    oczywiscie ze regularnie zgrywaja te 1.5TB na tasmy i jest z czego
    odzyskiwac.

    QNAP 219 zalatwi sprawe.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2009-11-24 15:18:09
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 24 Nov 2009 14:35:33 -0000, "kamil" <k...@s...com> wrote:

> [...]
    >dwudniowy przestoj w pracy na wypadek padu takiego dysku, zakladajac
    >oczywiscie ze regularnie zgrywaja te 1.5TB na tasmy i jest z czego

    Backup napisałem w uproszczeniu - co to jest nie musisz mi akurat
    tłumaczyć - tak sie składa że zawodowo zajmuję sie administratorką.
    Ale biblioteki tasmowej tam nie potrzeba ;-). Raczej coś co przechowa
    kopię plików na komputerach userów bez zawracanai dupy adminowi. Czyli
    nie jest to główne i jedyne miejsce przechowywani ich plików a kopia
    na wszelki wypadek. Chodzi o to że jak user sobie coś
    skasuje/straci/zostawi notebooka w domu żeby miał pod ręką gdzie to
    szybko sam odzyskać. Na dodatek najprawdopodobniej co noc jakiś czas
    zrzucana na serwer do backupów sieci której to biuro stanowi małą
    część. A tam juz dalej na tasiemki. Ja w sumi enajchętneij posatwiłbym
    tam mały serwer z 3-4 dyskami w RAID-zie bo potrezbuja tez zgromadzić
    gdzieś foty które są na rónych nośnikach. Ale na razie brak budżetu.

    >QNAP 219 zalatwi sprawe.

    Za drogi. 1200-1300PLN + dyski 800-1000PLN to za drogo.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2009-11-24 15:22:10
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz wysmarował/a:

    > Stanąłem przed problemem zakupu sprzętu o któtym pojęcie mam ogólen bo
    > nei używam ;-). Chodzi o NAS do niewielkiego biura (6-8 użytkowników).

    Synology DS209j (dwudyskowy, można zrobić RAID1) lub DS109j - to
    samo, tylko jednodyskowy.
    Sprawuje się świetnie i ma więcej niż to co opisałeś ;)

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 5. Data: 2009-11-24 15:37:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Za drogi. 1200-1300PLN + dyski 800-1000PLN to za drogo.

    Za tyle spokojnie kupisz jakiegos D-Linka z dyskiem i miejscem na drugi
    naped, mozesz nawet quoty dla uzytkownikow na nim ustawic. Kiedys dolaczali
    do niego nawet soft Nero do latwych backupow.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2009-11-24 15:37:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

    > Za tyle spokojnie kupisz jakiegos D-Linka z dyskiem i miejscem na drugi

    Tak to jest, kiedy za szybko sie wysle, konkretnie model DNS-323.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2009-11-24 16:05:36
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jabłczyński" <j...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > Maciek "Babcia" Dobosz wysmarował/a:

    > Synology DS209j (dwudyskowy, można zrobić RAID1) lub DS109j - to
    > samo, tylko jednodyskowy.
    > Sprawuje się świetnie i ma więcej niż to co opisałeś ;)

    Synology to niezły wybór, jeszcze tańszy jest Raidsonic. Na przykład Icy
    Box-NAS4220-B

  • 8. Data: 2009-11-24 16:42:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kamil napisał(a):

    > Za tyle spokojnie kupisz jakiegos D-Linka z dyskiem i miejscem na drugi
    > naped, mozesz nawet quoty dla uzytkownikow na nim ustawic. Kiedys dolaczali
    > do niego nawet soft Nero do latwych backupow.

    IMO cokolwiek *do biura* powinno miec gigabitethernet ;)

    j.

  • 9. Data: 2009-11-24 17:47:36
    Od: Michał Dziwisz <"michal[et]dziwisz[dot]net"@nie.chce.spa.mu>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Przyglądam sioe
    > QNAP TS-110 plus dysk rzędu 1-1,5GB ale przy budżecie 1000-1200PLN na
    > roziwązanie będzie to na styk.

    Sam mam QNAP'a, konkretnie model TS 119 i jestem zadowolony. Na początku
    się troche wykrzaczał, ale to pewnie dlatego, że zadużo zacząłem w nim
    grzebać. Nie ruszany, traktowany jako sieciowy dysk działa
    bezproblemowo. :-)

    --
    Pozdrawiam, Michał
    www.tyflopodcast.net

  • 10. Data: 2009-11-24 17:49:39
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    > katalogowaniem fotek. Moze znacie coś o porównywalnych możliwościach a
    > tańsze? Albo cąłkiem co innego?
    >
    > Zdrówko

    Zobacz Linksys NAS 200 + do tego 1 lub 2 dyski
    (jak dwa to można RAID1 lub jak nie zależy Ci na
    odporności na uszkodzenia to RAID0 - wzrośnie wydajność )
    Cenowo z dyskami powinien się chyba zamknąć w kwocie.

    Artur Dębski
    http://gui54.internetdsl.tpnet.pl