  • 1. Data: 2009-11-24 14:02:16
    Temat: Czy jestem skazany na matryce TN?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Juz mialem kupic LCD Samsung F2380,
    ale na szczescie uprzedzil mnie kolega.
    Wpadlem, potestowalem i jednak go nie kupie:
    ekran ma niezle katy i kontrast -
    - czern swieci wyraznie mniej niz w TN,
    ale czas reakcji matrycy to porazka:
    niby 8 (GTG), ale smuzenie w grach jest
    nie do scierpienia.
    Pomijam juz piszczenie (przetwornicy?)
    przy jasnosci < 100% i jakosc programu MagickTune...

    Chce matryce z dobrym kontrastem i czasem reakcji
    (katy czy kolory mniej wazne).
    Czy jestem skazany na jakiegos IPS'a (EA231WMi)
    czy lepiej dac se siana i wziac jakiegos TN'a?

  • 2. Data: 2009-11-24 14:20:13
    Temat: Re: Czy jestem skazany na matryce TN?
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    Q pisze:
> [...]
    > (katy czy kolory mniej wazne).
    > Czy jestem skazany na jakiegos IPS'a (EA231WMi)
    > czy lepiej dac se siana i wziac jakiegos TN'a?
    dell 2209wa
    Tomasz

  • 3. Data: 2009-11-24 14:36:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> wrote in message

    > dell 2209wa

    Nic dodac, nic ujac, w tej cenie lepszego nie znajdziesz.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2009-11-24 19:13:07
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba kamil napisała na pl.comp.pecet:

    > Nic dodac, nic ujac, w tej cenie lepszego nie znajdziesz.

    Ale, ale...

    Idzie 2010, będzie Dell 2210WA (może ;) )
    W każdym razie w grudniu (tak, tego roku) ma być premiera LG na tym
    samym panelu, ale w wyższej rozdzielczości: LG W2220P

    Marcin Kocur

  • 5. Data: 2009-11-24 19:49:17
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hehb7e$1mal$...@n...ipartners.pl...

    > Ale, ale...
    >
    > Idzie 2010, będzie Dell 2210WA (może ;) )
    > W każdym razie w grudniu (tak, tego roku) ma być premiera LG na tym
    > samym panelu, ale w wyższej rozdzielczości: LG W2220P

    Z definicji, ten sam panel LCD nie może mieć większej rozdzielczości. To nie
    CRT ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2009-11-24 20:01:46
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Mikołaj Tutak napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > wiadomości grup dyskusyjnych:hehb7e$1mal$...@n...ipartners.pl...

    > Z definicji, ten sam panel LCD nie może mieć większej rozdzielczości.

    Okej, poprawiam się, ta sama rozdzielczość. Tu ciekawy wątek, razem z
    manualem i innymi bzdurami:
    http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1449460
    Marcin Kocur

  • 7. Data: 2009-11-24 22:41:07
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> zwrócił błąd:

    > Ale, ale...
    >
    > Idzie 2010, będzie Dell 2210WA (może ;) )
    > W każdym razie w grudniu (tak, tego roku) ma być premiera LG na tym
    > samym panelu, ale w wyższej rozdzielczości: LG W2220P

    Wszystkie one mają większy input lag niż akceptowalny przez OP. Także
    ten NEC wymieniony przez OP. Jeśli komuś przeszkadza 8 ms (w
    rzeczywistości jest to około 20 ms) to niestety jest skazany na TN jak
    na razie. Inna sprawa że ciężko mi w to przeszkadzanie uwierzyć ;)

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 8. Data: 2009-11-25 00:53:57
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 24 listopad (wtorek) gdy o godz. 23:41 *Saiko Kila* napisał(a):

    > Inna sprawa że ciężko mi w to przeszkadzanie uwierzyć ;)

    Własnie, mi też od początku tego wątku trudno uwierzyć w to przeszkadzanie
    na poziomie 8ms... od 16ms trzeba miec naprawdę zajebiscie zdrowe oko by
    zauważyć smużenie...

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 9. Data: 2009-11-25 06:48:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Chichotek napisał(a):

    > Własnie, mi też od początku tego wątku trudno uwierzyć w to przeszkadzanie
    > na poziomie 8ms... od 16ms trzeba miec naprawdę zajebiscie zdrowe oko by
    > zauważyć smużenie...

    Hmm... O czym piszesz? Czas reakcji, podawany przez producenta to od
    jakiegos czasu to nic ponad parametr marketingowy z którego nic nie
    wynika. Mierzy sie czas przejscia z jednego poziomu szarosci w drugi
    (gray to gray) i czasy wychodza kosmiczne. Gdyby wykonać pomiar
    przejścia z jednej skrajnej wartosci w druga to z 8 ms zrobiloby sie 30
    ms i kto by to kupil? ;) Każdy LCD smuży bo to jest przypadłość wrodzona
    konstrukcji. Niezauwazanie tego to nie jest kwestia sprawnosci oka (bo
    oko to duzo bardziej zaawansowana konstrukcja o wiekszych mozliwosciach
    niz dowolny panel lcd) tylko efekt tego, ze mozg potrafi to w pewien
    sposob skompensowac.

    j.

  • 10. Data: 2009-11-25 07:41:41
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 25 listopad (środa), gdy o godzinie 7:48 *januszek* w pocie czoła
    naskrobał(a):

> [...]
    > oko to duzo bardziej zaawansowana konstrukcja o wiekszych mozliwosciach
    > niz dowolny panel lcd) tylko efekt tego, ze mozg potrafi to w pewien

    sugerujesz, że mózg Q ma z tym problem?:)

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-11-25 08:40:48