  • 1. Data: 2009-11-24 11:05:20
    Temat: RAID 10
    Od: Bartosz <s...@o...pl>

    Szukalem po googlach jakis informacji wiekszych niz szczatkowe o
    RAID10, ale tak nic w oczy nie wpadlo wiec zapytam.

    mam 3 dyski 250GB, chce dodac 3 kolejne dyski 500GB (niestety 250 juz
    nie ma i nie bedzie). Chcialbym na tym zrobic RAID10 i powiem, że nie
    jestem pewien ile będę miał miejsca :). Jak to policzyć?

    Czy to bedzie:
    RAID1 - 250-250 |
    RAID1 - 250-250 > RAID 0 750GB
    RAID1 - 250-250 |
    Czyli bedzie RAID10 750GB

    Czy też
    RAID1 - 250-250-250 \
    RAID1 - 250-250-250 > RAID 0 500GB
    Czyli bedzie RAID10 500GB

    Czy też inaczej?
    Jeśli oba sa poprawne to które bardziej wydajne biarac pod uwage ilosc
    operacju dyskowych na sekunde? (tak na oko wydaje sie to pierwsze, ale
    wole sie upewnic).
    S.

  • 2. Data: 2009-11-24 11:58:32
    Temat: Re: RAID 10
    Od: Robson <r...@...pl>

    Na 3 dyskach tego nie zrobisz. Z 3 dysków wyjdzie uzytecznych raidow
    tylko 0, 1 z 1 dyskiem hot standby lub 5.

  • 3. Data: 2009-11-24 12:27:50
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Robson wrote:
    > Na 3 dyskach tego nie zrobisz. Z 3 dysków wyjdzie uzytecznych raidow
    > tylko 0, 1 z 1 dyskiem hot standby lub 5.

    Nieprawda.
    Na 3 dyskach jak najbardziej da sie zrobic RAID-10.

    Kwestia implementacji (faktem jest, ze w wiekszosci implementacji nie da
    sie zalozyc RAID-10 na nieparzystej liczbie dyskow).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2009-11-24 12:37:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Nieprawda.
    > Na 3 dyskach jak najbardziej da sie zrobic RAID-10.

    Niby jak?

    > Kwestia implementacji (faktem jest, ze w wiekszosci implementacji nie da
    > sie zalozyc RAID-10 na nieparzystej liczbie dyskow).

    Czy RAID 1+0 to zdublowany RAID 1 a RAID 10 to zdublowany RAID 5, dobrze
    myślę?

    j.

  • 5. Data: 2009-11-24 12:47:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robson napisał(a):

    > nie, RAID 10 i RAID 1+0 to to samo. Natomiast RAID 0+1 to 2 zmirrorowane
    > RAIDy 0.
    > Zmirrorowane (po twojemu zdublowane ;)) dwa RAIDy 5 to RAID 50 lub RAID
    > 5+0.

    O! Tu sie pogubilem ;) Wyjasnij jeszcze prosze jak chcesz zbudowac RAID
    1+0 na trzech dyskach?

    j.

  • 6. Data: 2009-11-24 12:49:39
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Czy RAID 1+0 to zdublowany RAID 1

    tak

  • 7. Data: 2009-11-24 12:51:15
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    januszek wrote:

    > Niby jak?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Non-standard_RAID_level
    s#Linux_MD_RAID_10

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2009-11-24 12:53:52
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Nieprawda.
    > Na 3 dyskach jak najbardziej da sie zrobic RAID-10.

    Tak? chcesz zrobic stripe'a z mirrora i 1 dysku? chore troche
    rzowiazanie....

  • 9. Data: 2009-11-24 13:00:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Non-standard_RAID_level
    s#Linux_MD_RAID_10

    Tam cos pisze, ze raid tworzony jest na wirtualnych dyskach, ktore
    tworzone sa na fizycznych dyskach ;) Moim zdaniem prawidlowe okreslenie
    powinno brzmiec: "Sumulacja RAID 10" lub "Wirtualny RAID 10" na 3
    dyskach ;)

    j.

  • 10. Data: 2009-11-24 13:08:54
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    januszek wrote:

> [...]
    > tworzone sa na fizycznych dyskach ;) Moim zdaniem prawidlowe okreslenie
    > powinno brzmiec: "Sumulacja RAID 10" lub "Wirtualny RAID 10" na 3

    ?

    Na calej stronie nie ma slowa "wirtualny" (czy "virtual").

    A opis dzialania jest dosc jasny.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org