  • 11. Data: 2009-11-24 17:57:35
    Temat: Re: Jaki NAS do niewielkiego biura
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > katalogowaniem fotek. Moze znacie coś o porównywalnych możliwościach a
    > tańsze? Albo cąłkiem co innego?
    >
    > Zdrówko

    Obrzydliwie tani jest Intel 4200 (na cztery dyski). Kosztuje coś koło
    <800 pln. Ma Gb ethernet, zużycie prądu około 62W, oprogramowanie EMC,
    ponoć niezbyt cudowne.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2009-11-24 20:29:40
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 15:24:43 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> [...]
    > Będa na to lecieć jakieś backupy plus będzie to biblioteka
    > fotek/grafik. Ruch raczej nie za duży ale dobrze byłobyżeby NAS miał
    > interfejs gigabitowy i jakiś system dostępu/uprawnień. Przyglądam sioe
    > QNAP TS-110 plus dysk rzędu 1-1,5GB ale przy budżecie 1000-1200PLN na
    > roziwązanie będzie to na styk. Podobają mi się funkcje tego NAS-a -
    > może nie wykorzystają tego na początku ale z czasem kto wie -
    > chociażby wbudowany serwer http do jakiegoś rozwiązania z
    > katalogowaniem fotek. Moze znacie coś o porównywalnych możliwościach a

    Zainteresuj się może Xtreamer eTRAYz. W cenie do 100 euro nie znajdziesz
    nic lepszego.
    http://www.xtreamer.net/etrayz/overview.aspx
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 13. Data: 2009-11-25 07:45:00
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 24 Nov 2009 18:57:35 +0100, Piotr Rezmer

    >Obrzydliwie tani jest Intel 4200 (na cztery dyski). Kosztuje coś koło
    ><800 pln. Ma Gb ethernet, zużycie prądu około 62W, oprogramowanie EMC,
    >ponoć niezbyt cudowne.

    Ciekawe rozwiązanie. Jak sie sprawuje - masz jakieś doświadczenie? 4
    kieszenie na dyski pociągają bo mógłbym wsadzić początkowo jeden a
    potem w miarę pojawienia się potrzeb/kasy dodać kolejne. Albo np.
    wsadzić początkowo dysk terabajtowy i uzywane dyski 80GB i potem je
    wymienić na większe.

    Zdrówko

  • 14. Data: 2009-11-25 08:13:39
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > potem w miarę pojawienia się potrzeb/kasy dodać kolejne. Albo np.
    > wsadzić początkowo dysk terabajtowy i uzywane dyski 80GB i potem je

    Sam nie mam ale kolega posiada. Z niedogodności wiem, że nie obsługuje
    trybu JBOD, popytam się kolegi jak wygląda kwestia migracji na różne
    poziomy raid.
    To co mi się osobiście nie podoba to design obudowy, jakiś taki dziwny :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2009-11-25 08:32:22
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 25 Nov 2009 09:13:39 +0100, Piotr Rezmer

> [...]
    >poziomy raid.
    >To co mi się osobiście nie podoba to design obudowy, jakiś taki dziwny :)

    JBOD mi akurat niepotrzebny. Przebudowa czy zmian poziomu RAID też w
    sumie nie problem bo jak będę wymienił dyski to dane poleca na backup
    gdzie indziej i tyle. Design to sprawa w ogóle nie ważna - nei będzie
    to stało na widoku a raczej na półce w małej szafce rackowej. ;-)

    Zdrówko

  • 16. Data: 2009-11-25 09:22:31
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> wrote in message

    > IMO cokolwiek *do biura* powinno miec gigabitethernet ;)

    Podany przeze mnie model akurat ma

  • 17. Data: 2009-11-25 09:26:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kamil napisał(a):

    [...]

    > Podany przeze mnie model akurat ma

    Sorry, zwracam honor, nie wpadlem na to, ze "jakis Dlink" to okreslenie
    modelu ;P

    j.

  • 18. Data: 2009-11-25 09:49:48
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > kamil napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Sorry, zwracam honor, nie wpadlem na to, ze "jakis Dlink" to okreslenie
    > modelu ;P

    Poprawilem sie w 30 sekund, miales godzine :p

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2009-11-25 09:51:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kamil napisał(a):

    > Poprawilem sie w 30 sekund, miales godzine :p

    Wyszedl wiec z tego "gluchy telefon" ;)

    j.

  • 20. Data: 2009-11-25 11:51:41
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > gdzie indziej i tyle. Design to sprawa w ogóle nie ważna - nei będzie
    > to stało na widoku a raczej na półce w małej szafce rackowej. ;-)

    Kolega ma nas-a od tygodnia, zatem pewnie nie będzie mieć jeszcze uwag
    nt. niezawodności, itp.
    Marketingowy opis urządzenia można poczytać tutaj:
    http://www.tomshardware.com/reviews/ss4200-e-nas-rai
    d,2076.html

    --
    pozdrawiam