  • 21. Data: 2010-07-29 23:46:37
    Temat: Re: Jakby ktoś chciał Dacie do "małych poprawek"....
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Nie, nic takiego tam nie było, więc przestań wreszcie bezczelnie kłamać.

    Było:

    "stracą klienci którzy będą musieli zapłacić z czasem
    większe składki na OC. Ubezpieczalnia nie będzie stratna."

    Rozumiesz to zdanie? Wiesz co to znaczy "stracą z czasem" i czym się to
    różni od "stracą od razu"? Wiesz czym jest kontekst?

    --
    ignorance is bliss

  • 22. Data: 2010-07-29 23:48:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > większe składki na OC. Ubezpieczalnia nie będzie stratna."
    >
    > Rozumiesz to zdanie? Wiesz co to znaczy "stracą z czasem"

    Gdybym chciał odpowiadać na "stracą klienci" to bym skończył cytat na
    pierwszym zdaniu.
    Jako że odpowiadałem na drugie, to i odpowiadałem pod drugim i dlatego je
    zostawiłem.
    Gdybyś przeczytał odpowiedź zamiast pyskować, nie miałbyś złudzeń o co
    chodzi.

  • 23. Data: 2010-07-30 00:12:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Gdybym chciał odpowiadać na "stracą klienci" to bym skończył cytat na
    > pierwszym zdaniu.
    > Jako że odpowiadałem na drugie, to i odpowiadałem pod drugim i dlatego
    > je zostawiłem.

    Wyrwanie tego zdania z kontekstu zmienia całkowicie sens wypowiedzi. Nie
    sądziłem, ze postanowiłeś polemizować z urojoną przez siebie tezą nie
    odnosząc się nijak do tego co napisał przedpiśca, dzięki za wyjaśnienie.

    --
    ignorance is bliss

  • 24. Data: 2010-07-30 00:27:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > Wyrwanie tego zdania z kontekstu zmienia całkowicie sens wypowiedzi.

    Której?
    Tej o braku możliwości poniesienia straty przez ubezpieczalnie?
    Nie - nie zmienia, taka możliwość istnieje.
    Niejedna już zbankrutowała.

  • 25. Data: 2010-07-30 07:54:31
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:i2rspt$ret$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bo?
    > Wstecz składek podnieść nie idzie, więc taka możliwośc jak najbardziej
    > istnieje.

    Jaka możliwość istnieje? Że ubezpieczalnia będzie stratna? Nie sądzę. Być
    może w krótkim okresie czasu, co spowoduje, że stawki ubezpieczeniowe
    zostaną... obniżone ;)
    I tak się już dzieje w przypadku PZU. Po fali powodzi i związanych z nią
    wypłat OC w PZU stało się od 1 czerwca 2010 praktycznie najtańsze w Polsce.
    Żadne Interriski i inne LibertyDirecty nie "podszkoczą", bo nowy klient
    dostaje extra 40% zniżki dla polisy wyliczonej wg dotychczasowych jego
    zniżek. Czyli dajmy na to - przy zniżkach 60% i polisie bazowo wartej 1000
    PLN za rok - mamy 400 PLN "podstawy" po odliczeniu 60% zniżek i to 400 PLN
    podlega jeszcze 40% rabatowi z tytułu "nowy klient PZU" - zostaje 240 PLN do
    zapłacenia.
    Dlaczego pojawia się taka propozycja na rynku? Żeby przeciągnąć jak
    najwięcej klientów do PZU i zebrać składki. To jest dla ubezpieczalni
    PRZYCHÓD. WYDATKI to są wypłacone odszkodowania. Co zrobić, mając określony
    przychód, żeby nie dopuścić do straty? Pozostaje tylko minimalizowanie
    wydatków - więc spodziewać się można przedziwnych manewrów właśnie ze strony
    PZU w tym i przyszłym roku, jeśli chodzi o wypłacanie odszkodowań
    komunikacyjnych.

    Jurand.

  • 26. Data: 2010-07-30 07:58:49
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > sądziłem, ze postanowiłeś polemizować z urojoną przez siebie tezą nie
    > odnosząc się nijak do tego co napisał przedpiśca, dzięki za wyjaśnienie.

    Nie z żadną urojoną tezą, tylko nie rozumiesz, o czym piszesz.

    "straci ubezpieczalnia, ew. klienci którzy nie dostaną aut na czas".

    Oznacza ni mniej ni więcej tylko to, że straci albo ubezpieczalnia, albo
    KLIENCI salonu Dacii, któzy zamówili te samochody. Nie ma tutaj mowy o
    klientach ubezpieczalni.
    Cavallino słusznie zauważył, że ubezpieczalnia raczej nie pozwoli sobie na
    stratę, tylko będzie ją kompensowała na wszystkie możliwe sposoby, np. przez
    podniesienie składek na przyszłość.

    Jurand.

  • 27. Data: 2010-07-30 08:57:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-30, Jurand <j...@i...pl> wrote:

    > Cavallino słusznie zauważył, że ubezpieczalnia raczej nie pozwoli sobie na
    > stratę, tylko będzie ją kompensowała na wszystkie możliwe sposoby, np. przez
    > podniesienie składek na przyszłość.

    Sugerujesz, że ubezpieczalnia *może* podnieść składki, ale dopóki nie
    poniesie strat to tego nie robi? Odważna teza...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 28. Data: 2010-07-30 10:06:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:i2rspt$ret$1@news.onet.pl...

    > Jaka możliwość istnieje? Że ubezpieczalnia będzie stratna? Nie sądzę. Być
    > może w krótkim okresie czasu

    I o tym była mowa.

> [...]
    > Dlaczego pojawia się taka propozycja na rynku? Żeby przeciągnąć jak
    > najwięcej klientów do PZU i zebrać składki.

    Dokładnie.
    I wbrew poglądom z podstawówki ryzyko się zmniejsza wraz z ilością zebranych
    składek, więc ich obniżenie faktycznie może mieć skutek wyższej
    dochodowości.

  • 29. Data: 2010-07-30 11:34:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jurand

    > Nie ma tutaj mowy o
    > klientach ubezpieczalni.

    "stracą klienci którzy będą musieli zapłacić z czasem
    większe składki na OC."

    Nie? A o jakich? Komu płaci się składki za OC jak nie ubezpieczalni?

> [...]
    > np. przez podniesienie składek na przyszłość.

    "stracą klienci którzy będą musieli zapłacić z czasem

    Cavallino z tym polemizował, a nie "słusznie zauważył".

    Czy Wy naprawdę nie potraficie czytać?

    --
    ignorance is bliss

  • 30. Data: 2010-07-30 16:02:26
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrni54tv5.eag.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Sugerujesz, że ubezpieczalnia *może* podnieść składki, ale dopóki nie
    > poniesie strat to tego nie robi? Odważna teza...

    Ubezpieczalnie systematycznie "małymi kroczkami" podnoszą składki, raz za
    razem ktoś się wybija z jakimiś super pakietami z gatunku "promocja z
    pułapką", ale trend ogólny jest rosnący. Teraz, na skutek wydarzeń zupełnie
    nieprzewidzianych (powódź) trzeba szybko odzyskać wydane pieniądze na
    wypłaty odszkodowań. Więc pojawiają się mega promocje. Potrwa to pewnie rok,
    góra dwa i wszystko wróci do normy.

    Jurand.