-
1. Data: 2010-07-29 11:17:45
Temat: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to
wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)? Przewody hamulcowe
(sztywne) nie wygladaja najlepiej. Na roznych forach czytalem, ze ludzie
wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w
zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie
namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem.
Skoro producenci samochodow tego materialu nie stosuja, tylko jakies
rdzewiejace g*, to jakas przyczyna musi byc, tylko gdzie jest haczyk?
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******
-
2. Data: 2010-07-29 12:16:07
Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Od: "Wojtek" <w...@o...pl>
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> tylko gdzie jest haczyk?
Cena
Miedziane przewody hamulcowe produkuje : http://pwpnet.pl/
Pozdrawiam
-
3. Data: 2010-07-29 12:23:32
Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał
> ... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to
> wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)?
Cos mi chodzi po glowie ze regulator tylu dzialal na okolo 30at.
Ale tak od drugiej strony podchodzac - jesli tloczek z przodu ma
~4cm i powinien prawie tone nacisku dawac, to tak 50-100 at nalezy
sie spodziewac.
> Skoro producenci samochodow tego materialu nie stosuja, tylko
> jakies rdzewiejace g*, to jakas przyczyna musi byc, tylko gdzie
> jest haczyk?
Cena ?
A swoja droga - w gotowe przewody patrzyles ? Moze nie takie drogie
jak sie wydaje.
J.
-
4. Data: 2010-07-29 12:30:41
Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Od: to <t...@a...xyz>
Pawel \"O'Pajak\" wrote:
> Na roznych forach czytalem, ze ludzie
> wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w
> zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie
> namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem.
To jest głupi pomysł raczej, jak Ci coś nie wyjdzie i w coś walniesz to
potem sam będziesz za szkodę płacił. W ogóle co to za eksperymenty na
hamulcach? Przewody do cifa to raczej nie majątek.
A ludzie różne rzeczy robią, ja bym się przesadnie opiniami "z for" nie
kierował. ;-)
--
ignorance is bliss
-
5. Data: 2010-07-29 13:35:03
Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>> Na roznych forach czytalem, ze ludzie
>> wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w
>> zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie
>> namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem.
>
> To jest głupi pomysł raczej, jak Ci coś nie wyjdzie i w coś walniesz to
> potem sam będziesz za szkodę płacił. W ogóle co to za eksperymenty na
> hamulcach? Przewody do cifa to raczej nie majątek.
>
> A ludzie różne rzeczy robią, ja bym się przesadnie opiniami "z for" nie
> kierował. ;-)
to nie jest głupi pomysł tylko procedura serwisowa, sztywnych przewodów
(stalowych) nie kupisz później na aftermarket nawet w ASO, katalog
przewiduje rurę miedzianą z metra, końcówki i zaciskanie na wymiar w aucie -
tak przynajmniej jest to w Oplu,
brat
-
6. Data: 2010-07-29 17:45:46
Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
Powitanko,
> Miedziane przewody hamulcowe produkuje : http://pwpnet.pl/
Dzieki za namiar, szkoda, ze cen sie wstydza (i to tak bardzo, ze nie
odbieraja telefonu), ale jutro bede dalej atakowal. Oczywiscie wole
kupic gotowe fachowo zrobione, ale jak sie nie da, to sam sie naucze i
zrobie.
Nie bedzie "druciarstwa", zamierzam to zrobic porzadnie, ale
niekoniecznie za 20% ceny samochodu. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za rady.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******
-
7. Data: 2010-07-30 00:08:13
Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Pawel "O'Pajak" pisze:
> Powitanko,
>
> ... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to
> wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)?
U mnie przy solidnym depnięciu dochodzi do 100bar, ale to już jest
bardzo mocne naciśnięcie.
W sporcie wymogi bezpieczeństwa mówią o przewodach hamulcowych odpornych
na ciśnienie 1000bar.
> Przewody hamulcowe
> (sztywne) nie wygladaja najlepiej. Na roznych forach czytalem, ze ludzie
> wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w
> zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie
> namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem.
Nie kombinuj z żadnymi rurkami ogólnego przeznaczenia, a kup po prostu
przewody hamulcowe.
Można kupić gotowe z końcówkami w każdej możliwej długości, w hurtowni w
katalogu nawet będą mieli długości dla Twojego samochodu i nie będziesz
musiał nawet nic mierzyć i potem zastanawiać się jak zagospodarować
kilka centymetrów które pewnie zawsze zrobisz za dużo.
Zarabianie przewodów samemu ma kiepski sens jeżeli planujesz to robić
rzadko. W dodatku tanie zaciskarki dają zakończenia kiepskiej jakości, a
takie kupne są robione na sprzęcie dużo wyższej jakości.
W dodatku same końcówki są dość drogie (chyba że będziesz używał
starych) i jak masz kupić zwój i zaciskarkę i końcówki, to taniej kupić
po prostu gotowe przewody.
-
8. Data: 2010-07-30 01:43:34
Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
Powitanko,
> W dodatku same końcówki są dość drogie (chyba że będziesz używał
> starych) i jak masz kupić zwój i zaciskarkę i końcówki, to taniej kupić
> po prostu gotowe przewody.
Poza linkiem od Wojtka nigdzie ich nie znalazlem. Intercars nie ma,
wiecej nie znam.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******
-
9. Data: 2010-07-30 01:50:18
Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Tomasz Pyra pisze:
> Pawel "O'Pajak" pisze:
>> Powitanko,
>>
>> ... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to
>> wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)?
>
> U mnie przy solidnym depnięciu dochodzi do 100bar, ale to już jest
> bardzo mocne naciśnięcie.
>
> W sporcie wymogi bezpieczeństwa mówią o przewodach hamulcowych odpornych
> na ciśnienie 1000bar.
Pomyłka moja.
Zał. J mówi że przewody hydrauliczne muszą być odporne na ciśnienie
280bar i temperaturę 232C, a jeżeli ciśnienie robocze układu przekracza
140bar, to przewód musi być odporny na ciśnienie dwukrotnie większe.
-
10. Data: 2010-07-30 02:05:28
Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Pawel O'Pajak pisze:
> Powitanko,
>
>> W dodatku same końcówki są dość drogie (chyba że będziesz używał
>> starych) i jak masz kupić zwój i zaciskarkę i końcówki, to taniej
>> kupić po prostu gotowe przewody.
>
> Poza linkiem od Wojtka nigdzie ich nie znalazlem. Intercars nie ma,
> wiecej nie znam.
No ja niedawno w intercarsie właśnie byłem i kupiłem przewody hamulcowe.
Mają papierowy katalog w którym chyba wszystkie marki i modele i do nich
podane wszystkie długości przewodów hamulcowych wraz z gwintami końcówek.
W internetowym katalogu nie widzę, więc trzeba zadzwonić.
Ja byłem w Gdańsku na Piekarniczej i tam na pewno taki katalog mają (nie
wiem jak w innych placówkach), ale zawsze możesz zadzwonić tam i zamówić.