-
61. Data: 2012-10-10 10:52:04
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-10-09 18:46, J.F pisze:
> Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
> W dniu 2012-10-09 10:50, Albercik pisze:
>>> no to hamował podczas najazdu przodu, wtedy przód przysiadł, a jak już przejechał
przód, to się zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdę i tył przysiadł:)
>
>> Jasne, tylko wiesz, nawet jakby stanął na tylnej osi i nacisnął całą masą, to nie
powinno być więcej jak 3.5t ;)
>
> Tu bym nie byl taki pewny - jakos te dragstery osiagaja pare g na starcie.
>
> Jakby jakby mial czym pocisnac i uniosl przednia os ... srodek ciezkosci idzie w
gore, to wymaga sily przewyzszajacej grawitacje.
Masz rację, przynajmniej w momencie gdy występuje dodatnie przyspieszenie pionowe,
czyli początek unoszenia :)
(Bo w stabilnej stójce już nie)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
62. Data: 2012-10-10 10:53:54
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-10-09 18:46, J.F pisze:
> Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
> W dniu 2012-10-09 10:50, Albercik pisze:
>>> no to hamował podczas najazdu przodu, wtedy przód przysiadł, a jak już przejechał
przód, to się zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdę i tył przysiadł:)
>
>> Jasne, tylko wiesz, nawet jakby stanął na tylnej osi i nacisnął całą masą, to nie
powinno być więcej jak 3.5t ;)
>
> Tu bym nie byl taki pewny - jakos te dragstery osiagaja pare g na starcie.
Współczynnik oporu większy od jedności i nie ma problemu.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
63. Data: 2012-10-10 10:58:18
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-10-09 17:03, jerzu pisze:
> 150.65 - 150KM 6,5t DMC
> 150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)
>
> Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
> sprzedawca (zmiana homologacji).
Ale to nie jest przekręt. Przecież nie ma obowiązku homologowania i rejestrowania
na max. tyle, ile auto technicznie jest w stanie przewieźć (bezpiecznie).
Natomiast jest to wyraźne mruganie okiem do nabywcy...
Podobnie jak ze sprzedażą betoniarek, pardon, mieszalników pasz, z niższą stawką vat
(czy cóś w ten deseń).
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
64. Data: 2012-10-10 11:41:48
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-10 10:58, Jakub Witkowski pisze:
> W dniu 2012-10-09 17:03, jerzu pisze:
>
>> 150.65 - 150KM 6,5t DMC
>> 150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)
>>
>> Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
>> sprzedawca (zmiana homologacji).
>
> Ale to nie jest przekręt.
Nie no, skąd. To jest tylko "wyraźne mruganie okiem do nabywcy..."
> Przecież nie ma obowiązku homologowania i
> rejestrowania
> na max. tyle, ile auto technicznie jest w stanie przewieźć (bezpiecznie).
Jasne, samochód przyjeżdża z homologacją na 6,5t, a wyjeżdża na
3490kg.
-
65. Data: 2012-10-10 11:53:45
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello jerzu,
Tuesday, October 9, 2012, 5:03:30 PM, you wrote:
>>Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
>>Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak
>>kto styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.
> 150.65 - 150KM 6,5t DMC
> 150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)
> Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
> sprzedawca (zmiana homologacji).
Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o
właśnią ta ciekawostkę. Sprzedawca twierdził, że wersja 3.5t ma
lżejsza ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w
masie własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się
różniły.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
66. Data: 2012-10-10 11:59:14
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-10 11:53, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello jerzu,
>
> Tuesday, October 9, 2012, 5:03:30 PM, you wrote:
>
>>> Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
>>> Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak
>>> kto styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.
>> 150.65 - 150KM 6,5t DMC
>> 150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)
>> Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
>> sprzedawca (zmiana homologacji).
>
> Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o
> właśnią ta ciekawostkę. Sprzedawca twierdził, że wersja 3.5t ma
> lżejsza ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w
> masie własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się
> różniły.
Z tego co wiem (i widziałem) to wersje 3,5t mają mniejszą masę własną
w stosunku do 6,5t (i to sporo - kilkaset kilogramów) - to było
tłumaczyło tam małą ładowność w papierach tej "ciężarówki".
-
67. Data: 2012-10-10 13:01:56
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 10 Oct 2012 11:53:45 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:
> Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o
> właśnią ta ciekawostkę. Sprzedawca twierdził, że wersja 3.5t ma lżejsza
> ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w masie
> własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się różniły.
iveco ma też taką wersję. Znajomy jeździ takim maxi czyli najdłuższym i
najwyższym ale DMC 3.5t. Twierdzi, że jest identyczny mechanicznie z tym
na 6.5t
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
68. Data: 2012-10-10 13:03:43
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 10 Oct 2012 11:41:48 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
napisał:
> W dniu 2012-10-10 10:58, Jakub Witkowski pisze:
>> W dniu 2012-10-09 17:03, jerzu pisze:
>>
>>> 150.65 - 150KM 6,5t DMC
>>> 150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)
>>>
>>> Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
>>> sprzedawca (zmiana homologacji).
>>
>> Ale to nie jest przekręt.
>
> Nie no, skąd. To jest tylko "wyraźne mruganie okiem do nabywcy..."
o ile w przypadku mieszalnika pasz mieszanie betonu nie jest
zabronione, ,a to tylko głupota ustawodawcy, to wożenie więcej niż 3.5 tym
co ma taką homologację już tak
>
>> Przecież nie ma obowiązku homologowania i rejestrowania
>> na max. tyle, ile auto technicznie jest w stanie przewieźć
>> (bezpiecznie).
>
> Jasne, samochód przyjeżdża z homologacją na 6,5t, a wyjeżdża na 3490kg.
to jest homologacja fabryczna. ten samochód już tak przyjeżdża. nikt tego
lokoalnie nie zmienia
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
69. Data: 2012-10-10 13:17:59
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello masti,
Wednesday, October 10, 2012, 1:01:56 PM, you wrote:
>> Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o
>> właśnią ta ciekawostkę. Sprzedawca twierdził, że wersja 3.5t ma lżejsza
>> ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w masie
>> własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się różniły.
> iveco ma też taką wersję. Znajomy jeździ takim maxi czyli najdłuższym i
> najwyższym ale DMC 3.5t. Twierdzi, że jest identyczny mechanicznie z tym
> na 6.5t
Z zewnątrz nie widać różnicy ale różnica w masie własnej była istotna.
Tego jestem pewien.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
70. Data: 2012-10-20 23:22:37
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 9 Oct 2012 20:42:46 +0200, MadMan napisał(a):
>> Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg.
>
> 3530 > 3500. I jednocześnie 1400>750.
A, fakt, czeski błąd ;) Przeczytałem 3350 ;)
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++