    From: "maX" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Date: Wed, 22 Feb 2012 11:46:33 +0100

    Użytkownik "Jaskiniowiec" <j...@j...jaskinia> napisał w
    wiadomości news:op.v9121nf2oclw44@acer...

    > No i jakies testy praktyczne :) Poza tym, moze sie okazac, ze ten i5
    > spokojnie wystarczy w moim przypadku.

    Chyba że tak, że nie jest istotna maksymalizacja wydajności kodowania.

    > Gdzieniegdzie w plytach z P67 spotyka sie slot EIDE, ale nie wiem czy to
    > zasluga samego chipsetu, czy dodatkowego chipu.

    Dodatkowy chip.

    > Heh, nie wiedzialem, ze takie wynalazki sa na PCI-E :D

    Sa, jak podejrzewam powstały właśnie dlatego że wielu userów ma pozajmowane
    gniazda PCI i SATA, za to wolne PCI-E x1. Ich zaletą jest również to że
    dodatkowo mają gniazda SATA/eSATA:
    http://www.arest.pl/produkt/Kontrolery/51,220,,,0,0,
    0,,/21687/Karta-PCI-4WORLD-1x-IDE-ATA133-1x-SATA-1x-
    ESATA/

    > Totez lepiej poczekac kilka miechow na radka i na IB

    I na nowe Geforce, które też mogą to mieć.

    > Gdzies wyczytalem, ze QSv2 ma byc 2x szybszy i ma przetwarzac wiecej
    > formatow (moze WebM?), ale czort ich tam wie...

    Przekonamy się juz niebawem. A może przecieki o wydajności QS w IB pojawią
    sie jeszcze przed ich premierą.

    > W serii K nie ma wirtualizacji i kilku innych bajerow.

    Aha, czyli Intel nie tylko chipsety "poszatkował" pod względem funkcji, ale
    procesory również. Czyli nawet mają "wszystkopotrafiącą" płytę na Z68 i tak
    trzeba wybrać czy się chce ocerclocking czy wirtualizację.

    To samo, tylko wydajniejsze.