    From: "maX" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Date: Tue, 21 Feb 2012 01:11:55 +0100

    Użytkownik "Jaskiniowiec" <j...@j...jaskinia> napisał w
    wiadomości news:op.v9znmea8oclw44@acer.opteris.pl...

    > Przegladajac fora, ludzie pisza, ze po aktualizacjach BIOS na niektorych
    > plytach (zazwyczaj tych najdrozszych i nie kazdy producent) z Z68 pojawila
    > sie obsluga VT-d, ktora jest w serii Q. Wychodzi na to, ze ten Z86 to taki
    > miks wszystkich poprzednich, a poszczegolne funkcjonalnosci zaleza juz
    > tylko od producenta plyty, jak zupgraduje BIOS.

    Overclocking i możliwość używania integry jest chyba w każdym Z68. Dopiero
    funkcje serwerowe są dostępne lub nie.

    > Seria Q to tez raczej SOHO :)

    Generalnie tak, ale zwykły uzytkownik będzie raczej zainteresowany H67 lub
    P67. Q67 to w porównaniu do nich niszowa półka.

    > Nie, serio - chce to miec na jednym kompie. Po to poniekad uparlem sie, by
    > miec i VT-d i dobra konwersje multimediow na jednym sprzecie :)

    OK, to była tylko propozycja do rozważenia. Oczywiście 2 kompy wyszłyby
    drożej niż 1, ale niebagatelne jest tu zysk w postaci większej mocy
    obliczeniowej oraz podwojenie ilości gniazd PCI i SATA.

    > Poza tym, w przyszlosci bedzie ~6xHDD (RAIDZ2). Sprzet ma chodzic
    > 24h/dobe, wiec tu akurat oszczednosci nie bedzie.

    Jeśli sprzęt ma chodzic 24/7 to może to oznaczać dodatkowe wymagania. Nie
    wiem czy np. zwykłe dyski mogą działać 24/7. Pomijając że teraz dyski wogóle
    mocno zdrożały.

    > Zakup planuje najpozniej do konca marca. Gdyby nie to, to moglbym sie
    > wstrzymac.

    W takim razie proponuję się wstrzymac jeszcze trochę. Właśnie się okazało że
    Ivy Bridge z Quick Sync v2 nie będą mieć opóźnienia do czerwca, ale wyjdą w
    pierwotnie planowanym terminie czyli kwietniu:
    http://pclab.pl/news48871.html
    A wraz z nimi płyty główne na nowych chipsetach serii x77 (oraz upgrady
    biosów do płyt x67/68 dodające wsparcie dla IB).
    Tu jest zestawienie procków IB wraz z funkcjami które wspierają (vPro, VT-d,
    AES, SIPP) oraz TDP:
    http://pclab.pl/news48813.html
    Pozatym do kwietnia może wyjdą drivery i oprogramowanie wspierające
    kodowanie video VCE w Radeonach 7xxx.

    > Czyli szanse sa, ze IB bedzie hulal na 1155. Nie jest tak zle :)

    Jeśli jednak kupisz płytę na x67/68 to upewnij się że producent wydał/wyda
    bios dodający wsparcie dla IB.