  • Data: 2013-11-15 01:40:08
    Temat: Re: Jaka najwieksza karta SD do Pentaksa k10D ?
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14-11-2013 22:09, 666 pisze:
    > Np. jak wsadzi?em do telefonu 16GB zamiast 2GB, to telefon w pewnych sytuacjach
    znacznie wolniej chodzi, wra?enie jakby si?
    > zawiesza? na kilka minut.

    Ale tu nie ma co porównywać aparatu foto, który na kartę tylko zapisuje
    bądź z niej czyta do telefonu, który korzysta z plików zapisanych na
    karcie (np. od nawigacji). Dlatego napisałem 32. Ludzie piszą, że 32
    działa im bezproblemowo w tym aparacie. Są 64 GB, ale tu już pewności
    nie ma. Poza tym weź sobie oszacuj ile jesteś w stanie podczas jednej
    "sesji" zrobić zdjęć, popatrz ile MB zajmuje jedno i sobie policz ile Ci
    trzeba. Ja bym wolał 2 x 8 GB niż 1 x 32 GB, bo powiedzmy, że robię
    zdjęcia na ślubie siostry (oczywiście 'obok' profesjonalisty), to
    zabieram też netbooka z dyskiem 160 GB (albo laptopa z 1 TB), a gdyby to
    jakimś cudem miało nie wystarczyć, to jeszcze z dwoma zewnętrznymi
    dyskami po 0,5 TB. Kończy mi się miejsce na karcie, to ją wkładam w
    czytnik i zgrywam, a do aparatu pakuję drugą pustą. A i to jest dla mnie
    sytuacja raczej trudna do wyobrażenia.
    I mały OT: podczas zajęć z fotografii gość (ze stopniem dr.) polecił nam
    kupić sobie najtańsze aparaty na klisze (jeśli nie mamy takich), klisze
    wypstrykać, zdjęcia wywołać i przynieść trzy najlepsze. Było to
    ćwiczenie na kadrowanie i analizowanie, czy dana scena naprawdę jest
    warta uwiecznienia. Bo większość amatorów cyfrówek robi po 500 zdjęć z
    nadzieją, że coś wyjdzie. :) A w sumie pamiętam, jak miałem tylko
    analoga, że z każdej kliszy było najwyżej kilka odbitek do wyrzucenia.
    Reszta lądowała w albumach.

    --