  • Data: 2013-11-15 22:25:24
    Temat: Re: Jaka najwieksza karta SD do Pentaksa k10D ?
    Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po pierwsze wyraźnie napisałem, że kartę potrzebuję do przenoszenia danych pomiędzy
    komputerami (dlatego bardziej pasuje mi 64GB czy
    nawet 128GB, niż 32GB), a tylko na wszelki wypadek chciałbym mieć możliwość użycia
    jej w korpusie k10D.

    Po drugie jak wracam jako GOŚĆ z jakiegoś ślubu i wesela, to sześćset zdjęć spokojnie
    mam, właściwie to zawsze wyczerpią mi się
    któreś baterie, czy to do korpusu, czy to do lampy, wystarczy włączyć bracketing i
    zdjęcia lecą jak opętane. Nie pałętam się po
    imprezach z czytnikami, netbookami czy notebookami tylko po to, żeby zdjęcia z karty
    zgrywać.

    Po trzecie to z kartami 64GB rzeczywiście nie wiadomo, ale jakoś nie wyobrazam sobie,
    że w macalni będą dla mnie blistry rozcinać,
    żebym karty po kolei do swojego korpusu przymierzał i na koniec powiedział "to kupię
    sobie taką samą na Amazonie za pół Waszej
    ceny".

    Po czwarte zamiast standardowego rozmiaru SD zastanawiam się nad micro SD (bo to
    jeszcze większa uniwersalność) w adapterze i
    ciekawi mnie, dlaczego w instrukcji do Pentaksa napisali, że nie zalecają kart w
    adapterach? Ja rozumiem, że łatwiej zgubić (za to i
    łatwiej schować ;)) ale czy technicznie karta micro SD może byc gorsza od
    standardowej SD? Jedyne co mi się nasuwa to kolejne styki,
    które gdzieś kiedyś mogą nie kontaktować (i czasami szkoda ryzykować).

    -----
    > Poza tym weź sobie oszacuj ile jesteś w stanie podczas jednej "sesji" zrobić zdjęć,
    popatrz ile MB zajmuje jedno i sobie policz