  • Data: 2009-11-30 16:16:54
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > http://www.przekroj.pl/cywilizacja_otworz_artykul,59
    25.html
    > Facet po zakupie aparatu zrobił 300 rolek filmu. Akurat foto taka
    > dziedzina w której by coś osiągnąć trzeba sporo pracować, a to właśnie się
    > wiąże z ilością naświetlonego materiału.

    I wtedy jest szansa że jedna z tysięcy fotek będzie udana?
    To już nie jest warsztat, znajomość optyki i kompozycji, znajomość zasad
    działania apratu:-) lecz.......rachunek prawdopodobieństwa.
    Gdyby małpa odpowiednio długo stukała w klawiaturę komputera, byłaby szansa
    że napisze np. Hamleta :-)

    To oczywiście tak żartem - sam się z tego śmieję, gdyż też strzelam więcej
    ujęć niż potrzeba.
    Ale właśnie po tym poznać profesjonalistę - że jeszcze przed pstryknięciem
    wie co wyjdzie na fotce. Zmienia obiektyw dlatego że wie co dzięki niemu
    uzyska, a nie dlatego że jest ciekaw co dzięki niemu uzyska. Nawet nie
    podnosi aparatu do oka, bo wie, że ujęcie będzie nieciekawe.

    A na koniec cytat z przytoczonego przez Ciebie artykułu: "Poważnego
    podejścia do robienia zdjęć nauczył go sam James Dean, przekonując, że skoro
    zamierza kiedyś zostać reżyserem filmowym, musi przykładać wielką wagę do
    komponowania kadrów już jako fotograf."
    I jak się to ma do kawioru i wódki o której wpominałeś? Tym bardziej że
    naprawdę nie jeden raz próbowałem jednego z drugim. Ciekawy to kraj....

    Pozdrrr... Reksio