  • 11. Data: 2011-02-05 11:10:48
    Temat: Re: [Nikon] Jaka lampa na podróż?
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:iii55i$tf3$1@news.onet.pl...
    > Jeśli jednak wybierzesz tanie wyzwalacze radiowe to sprawdź jaki mają
    > czas synchronizacji, ważne żeby obsługiwały krótkie czasy migawki.
    > Czasami przy dużej ilości światła też warto błysnąć.

    Jesli lampe moza ustawic w prosty tryb slave (bez TTL) gdzie blysk
    ustawiony manualnie wyzwala sie blyskiem lampy wbudowanej to mozna ja
    synchronizowac z mega krotkimi czasmi.
    Przynajmniej w systemie 4/3 tak mozna, wiec zakladam ze i w Nikonie tez :)
    Nie trzeba nic radiowego kupowac. Oczywiscie sa i ograniczenia, ale
    amatorsko wystarcza :)

    T.

  • 12. Data: 2011-02-05 12:43:28
    Temat: Re: Jaka lampa na podróż?
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam

    OT
    On 4 Lut, 12:46, Antek Mysliborski <a...@g...com> wrote:
    Niestety on używa Canona (lampa Canon EX 580 II),

    Sie wlasnie chcialem zapytac czym on fotografuje. Ktos spotkal sie ze
    zdjeciami majacymi taka barwe a robionymi Nikonem? Nie potrafie
    uzyskac takich kolorow swoim D80. Zaczynalem zabawe z cyfra od Fuji
    S2, potem byl D80. Pamietam jakas prace robiona dwoma aparatmi -
    obrobka rawow z D80 trwala 4 razy dluzej i nie przyniosla
    satysfakcjonujacych rezultatow, zdjecia z Fuji wyszly idealnie (dla
    mnie). Co gorsza rawy z pozyczonego D700 tez byly kolorystycznie takie
    sobie.

    pozdr
    Piotr

  • 13. Data: 2011-02-05 13:45:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotr Molski napisal:
    > Co gorsza rawy z pozyczonego D700 tez byly kolorystycznie takie sobie.

    RAW-y?! Chyba mówisz o jpg doklejonych do rawa jako podgląd wstępny.
    RAW-y są przecież z definicji przeznaczone do dalszej obróbki i bez
    wołaczki ich nie obejrzysz.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2011-02-05 15:33:50
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 5 Lut, 14:45, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
    > Piotr Molski napisal:

    > RAW-y?! Chyba mówisz o jpg doklejonych do rawa jako podgląd wstępny.
    > RAW-y są przecież z definicji przeznaczone do dalszej obróbki i bez
    > wołaczki ich nie obejrzysz.

    Dobra, zle to okreslilem. Rawy wolam w C1Pro. Raptem dwa czy trzy razy
    mialem okazje bawic sie D700. Nie potrafilem osiagnac
    satysfakcjonujacego koloru skory, byl hmm, prosiakowato-rozowy. D700
    byl oczywiscie duzo lepszy od D80. D80 porownaniu do Fuji S2 -
    kiepsko. S2 daje "na dzien dobry" bardzo ladny odcien skory -
    brzoskwiniowy? D80 - blady, nieprzyjemny roz. Canon - co widac w tej
    galerii - jest jeszcze inny, ale skora ma bardzo ladny kolor.
    OK - duzo w tym mojej niewiedzy - na pewno mozna podpiac odpowiednie
    profile w aparacie i w sofcie. Ale Canon i Fuji daja od razu przyjemne
    kolory. Przez dpreview przetoczyly sie swego czasu duze dyskusje jak
    osiagnac kolory Canona z Nikona, podawano nawet linki do jakichs
    profili i ustawien.

    Na YT sa filmiki porownujace filmy z jakiegos Canona i D7000. Widac
    wyrazna roznice barw - obraz Canona jest cieplejszy i hmm,
    przyjemniejszy. IMO.

    OK - zeby nie bylo. Widzialem sporo zdjec mojego kumpla profi robione
    Nikonem. Sa ekstra. Maja super swieze wysycone kolory. Porownalbym je
    do kolorow ze slajdow Fuji - zywe, radosne, itp. Z kolei obraz Canona
    kojarzy misie z kolorami Kodaka - cieple, popoludniowe, geste barwy.
    Nie mowie, ze nie da sie zrobic na odwrot - ot, moje uprzedzenie.

    pozdr
    Piotr

  • 15. Data: 2011-02-06 09:57:22
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    W dniu 2011-02-03 21:31, Antek Mysliborski pisze:
> [...]
    > (tak radzi Mitchel Kanashkevich - http://www.mitchellkphotos.com/ - a
    > nie ukrywam, że to, co on robi z lampą stanowi dla mnie inspirację i
    > źródło pomysłu takiego zakupu).
    > Pytanie brzmi, jaka lampa do Nikona d90 będzie najlepsza? Rozważam
    > dwie (trudno zresztą inaczej), SB-600 i SB-900. Różnica w cenie nie
    > jest zaporowa, natomiast SB-900 jest zdecydowanie większa i cięższa,
    > co w długiej podróży może mieć znaczenie. Czy SB-600 do moim
    > zastosowań będzie wystarczająca (moc, funkcje itd)? Czy może są jakieś
    > lampy firm niezależnych, które się nadadzą lepiej niż te wymienione?

    Odpowiedź jest jedna: SB-900. Alternatywy brak. Używałem Metza 58 AF-1 z
    Pentaxem i do ststemowej lampy było mu daleko - mimo, że metz czyli
    najlepszy z kundli. Głównie miał problemy z pracą jako slave (masterem
    była lampa wbudowana K200D) - po prostu zajarzał kiedy chciał. Z SB-900
    nie mam najmniejszych kłopotów - pali zawsze kiedy jej się powie. Efekt
    jest zły tylko gdy ją źle ustawię bądź podam jej złe parametry. A co do
    pracy w terenie - w komplecie ma bardzo funkcjonalny futerał który można
    przytroczyć do pasa biodrowego plecaka bądź paska od spodni więc
    problemu nie ma żadnego.
    --
    http://plfoto.com/4922/autor.html

  • 16. Data: 2011-02-07 09:32:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-02-05 01:21:06 +0100, Kryhu <k...@p...pl> said:

    > Nie polecam sterowania lampy zdalnej poprzez lampę wbudowaną w korpus
    > ze względu na ograniczony kąt po jakim musisz "widzieć" lampę zdalną,
    > zwłaszcza jeśli błysk sterujący nie ma się gdzie odbić.

    A ja bym jednak polecał od tego ZACZĄĆ przygodę ze zdalnym błyskaniem.
    Popatrz Kryhu na sposób zadania pytania - wygląda że człowiek ma na
    razie blade pojęcie o strobingu - na początek wbudowany w korpus CLS
    jest IMHO wystarczający. Se chłop trochę poćwiczy i sam będzie
    wiedział, czy ma się pchać w dalsze inwestycje, czy jednak raczej w
    jasną szklarnię.

    de Fresz

  • 17. Data: 2011-02-07 10:18:13
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    de Fresz napisal:
> [...]
    > jest IMHO wystarczający. Se chłop trochę poćwiczy i sam będzie
    > wiedział, czy ma się pchać w dalsze inwestycje, czy jednak raczej w

    A może zaproponować mu NAJPIERW poczytanie opracowań
    ze strony http://foto.jasiu.pl ?

    Sądzę, że to trochę rozjaśni mu sprawę.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2011-02-07 10:42:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-02-07 11:18:13 +0100, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > A może zaproponować mu NAJPIERW poczytanie opracowań
    > ze strony http://foto.jasiu.pl ?
    >
    > Sądzę, że to trochę rozjaśni mu sprawę.

    Warto jest mieć z czym ćwiczyć, przyswajanie wiedzy na sucho jest słabo
    skuteczne.

    de Fresz

  • 19. Data: 2011-02-07 12:34:18
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    W dniu 2/6/11 10:57 AM, Andrzej Zbierzchowski pisze:

    Hej

    >Z SB-900 nie mam najmniejszych kłopotów - pali zawsze kiedy jej się powie

    A ja nie lubię 900'tki, wolę znacznie pewniejszą 800'tkę o porównywalnej
    mocy.
    900tka szybko się przegrzewa, nawet po wrzuceniu poprawionego firmware.
    Czasami sama ustawia się w tryb "A" i bez wyjęcia baterii nie da się jej
    zmusić do współpracy w innych trybach.

    800'tkę mam już pewnie z 5 lat i jest niezawodna.

    Oczywiście doceniam że wspomaganie AF w 900 lepiej współpracuje z nowymi
    51 polowymi układami AF, czy też że ma lepsze ustawienie tele.
    Mimo tego gdybym miał kolejną lampę kupować to byłaby to SB800.

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 20. Data: 2011-02-07 12:38:44
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    W dniu 2/7/11 10:32 AM, de Fresz pisze:

    Hej

> [...]
    > Popatrz Kryhu na sposób zadania pytania - wygląda że człowiek ma na
    > razie blade pojęcie o strobingu - na początek wbudowany w korpus CLS

    Odpowiadam przez pryzmat konkretnych podróży Antka, z których zdjęcia
    bardzo mi się podobały :)
    Na taki wyjazd np. do Afryki to ja bym się na testy nie wybierał ale od
    razu przyłożył się konkretnego sprzętu.
    Oczywiście jeśli jest czas na testy i zabawę przed wyjazdem, to
    faktycznie masz rację i warto spróbować na początek z 1 lampą sterowaną
    z wbudowanego flesza.
    --
    Pozdro
    Kryhu