  • 11. Data: 2011-09-30 15:46:05
    Temat: Re: Jaka karta graficzna PCI-E w okolicach 300 zł...
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
    > Zrób herbatę w elektrycznym czjniku podczas grania i po oszczędnościach.

    Porównanie jest bez sensu. Herbatę musi zrobić i nie ma alternatywy.

  • 12. Data: 2011-09-30 15:47:57
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 30/09/2011 16:46, qwerty wrote:
    > Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
    >
    > Porównanie jest bez sensu. Herbatę musi zrobić i nie ma alternatywy.

    Ale oszczędności na grafice to pomijalny procent rocznych rachunków, nie
    oszukujmy się.

    Nie przeczę, że nie ma sensu pakować się w technologie na wymarciu, sam
    polecam coś mniej grzejącego się, ale nie będę do tego oszczędnościowej
    filozofii dorabiać.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 13. Data: 2011-09-30 16:57:51
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 16:47:57 +0100, kamil napisał(a):

    > Ale oszczędności na grafice to pomijalny procent rocznych rachunków, nie
    > oszukujmy się.

    Oszczednosci na energii mozna robic na wielu rzeczach w domu i zgodnie z
    przyslowiem "ziarnko do ziarnka.." sa efekty tego. Dlaczego wiec nie zrobic
    i tu, skoro poza tym jest kilka innych plusow?

    > Nie przeczę, że nie ma sensu pakować się w technologie na wymarciu, sam
    > polecam coś mniej grzejącego się, ale nie będę do tego oszczędnościowej
    > filozofii dorabiać.

    Nie bylo zadnej oszczednosciowej teorii, wymienilem oszczednosc na koncu,
    jako najmniej istotny, lecz istniejacy parametr.

    ps. czajnikow elektrycznych nie uzywam, mam kuchenke gazowa :-P

    --
    pozdro
    RemeK

  • 14. Data: 2011-09-30 17:10:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
    > Nie przeczę, że nie ma sensu pakować się w technologie na wymarciu, sam
    > polecam coś mniej grzejącego się, ale nie będę do tego oszczędnościowej
    > filozofii dorabiać.

    Jak nie opłaca się? W przyszłym roku znowu podwyżka 1 kWh. Dodatkowo większe
    straty w zasilaczu to generowanie hałasu. Jak będzie za głośny komputer to
    będziesz radził zmienić chłodzenie i zasilacz? 100 zł więcej, ale po 2 latach
    będzie zarabiał.
    Pewnie kupujesz pralkę/lodówkę klasy E, bo jest 200 zł tańsza od A+++?

  • 15. Data: 2011-09-30 17:47:34
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-27 16:22, Olo wrote:
    > Jak w temacie - szukam i już mnie głowa rozbolała - nie musi być nowy.
    > Mój typ to Radeon HD4870 za około 250 zł na allegro, ktoś ma jakieś inne
    > propozycje?

    0dB: http://luktronik.pl/pl_PL/p/ASUS-ENGT440-DC-SLDI1GD3
    /396
    cena prawdopodobnie najnizsza w PL.

  • 16. Data: 2011-09-30 17:48:33
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-27 17:03, Latet wrote:

    > Może coś zimnego i bezwiatraczkowego na GT240? Technologia 40 nm.
    > Chyba warto. Błoga cisza. Poprawcie mnie, jeśli się mylę. A może są już
    > nowsze i
    > wydajniejsze karty bezwiatraczkowe (nowsza technologia, jeszcze mniej
    > nm)? Są?

    Są: http://luktronik.pl/pl_PL/p/ASUS-ENGT440-DC-SLDI1GD3
    /396

    GT440

    Co prawda lepiej nie dotykac po sesji w jakiejs grze, ale jest stabilna
    i 0dB

  • 17. Data: 2011-10-01 15:07:40
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Są: http://luktronik.pl/pl_PL/p/ASUS-ENGT440-DC-SLDI1GD3
    /396
    > GT440
    > Co prawda lepiej nie dotykac po sesji w jakiejs grze, ale jest stabilna i 0dB

    Intertesująca. Jak się ma wydajnościowo do GT240?
    Tu http://en.wikipedia.org/wiki/File:Geforcecards.png się wydaje, że na tym
    samym poziomie.
    A ciekawe jak w CUDA?
    I jaką ma temp. przy normlanej pracy w Windows?

    Dzięki,

    latet

  • 18. Data: 2011-10-01 15:52:05
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > tym samym poziomie.
    > A ciekawe jak w CUDA?
    > I jaką ma temp. przy normlanej pracy w Windows?

    Nie podam Ci liczbbowych parametrow, bo ich nie mierzylem, w praktyce w
    standardowym starcraft2, mapy blizzarda dziala plynnie (tam nie trzeba
    wiekszej mocy). Oczywiscie rurki odrowadzajace cieplo sa gorace po sesji
    3d, ale to tak by design. System stabilny.

    W malych obudowach warto zadbac o dobra wentylacje obudowy (wolnobrotowy
    wentylator powinien wystarczyc). Oczywiscie im wieksza obudowa tym
    mniejszy wplyw na pozostale elementy plyty, ale to oczywiste.

    Moge Ci zrobic jakis test, ale podeslij ew. namiary na program
    testujacy. Co do fullHD nie mam watpliwosci, do tego wystarczy zwykly
    atom + ION, wiec zupelnie nie ma porownania.

  • 19. Data: 2011-10-01 18:17:19
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Moge Ci zrobic jakis test, ale podeslij ew. namiary na program testujacy.

    Proszę o odczyt temp. z programu GPU-Z (zakładka SENSORS):
    http://www.programosy.pl/program,gpu-z.html
    Oraz o test wydajności CUDA: http://cuda-z.sourceforge.net/

    Dziękuję,

    latet

  • 20. Data: 2011-10-01 21:22:31
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-01 20:17, Latet wrote:

    > Proszę o odczyt temp. z programu GPU-Z (zakładka SENSORS):
    > http://www.programosy.pl/program,gpu-z.html
    > Oraz o test wydajności CUDA: http://cuda-z.sourceforge.net/
    >
    > Dziękuję,

    cos sie postaram zapodac..