  • 1. Data: 2011-09-26 17:26:35
    Temat: PSU
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Panowie, czy ten Tacens certyfikowany jako 85+ jest coś wart (zastanawia
    mnie tak niska cena)?
    http://www.proline.pl/?p=TAC+RADIX+IV+450W
    Druga sprawa - co budżetowego (to ma być sprzęt dla studenta)
    polecalibyście przy konfiguracji:

    C2D E6550, ATI HD 4850/512 DDR3, 2x2GB DDR2, 1xHDD SATA, 1xFDD,
    1xDVD-RW, przy czym nie polecajcie zasilaczy z paranoicznym zapasem
    mocy, tylko adekwatne do realnego zapotrzebowania...

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2011-09-26 19:13:32
    Temat: Re: PSU
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 26.09.2011 19:26, OMSON pisze:
    > Druga sprawa - co budżetowego (to ma być sprzęt dla studenta)
    > polecalibyście przy konfiguracji:

    Cokolwiek co waży więcej niż blacha obudowy. Podany komputer "ciągnie"
    jakieś 40W w zastosowaniach biurowych o pewnie z 90-100W przy obciążeniu
    karty graficznej.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 3. Data: 2011-09-26 19:32:31
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Tom01 pisze:

    > Cokolwiek co waży więcej niż blacha obudowy. Podany komputer "ciągnie"
    > jakieś 40W w zastosowaniach biurowych o pewnie z 90-100W przy obciążeniu
    > karty graficznej.

    Dwa kalkulatory online mówią, że pobiera ok 290W przy 85% TDP...

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2011-09-26 19:42:59
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 26.09.2011 21:32, OMSON pisze:
    > Dwa kalkulatory online mówią, że pobiera ok 290W przy 85% TDP...

    Miernik (tylko nie chińszczyzna za 40 zł) sądzę jednak, że jest bliższy
    prawdy. :)

  • 5. Data: 2011-09-26 20:18:49
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Miernik (tylko nie chińszczyzna za 40 zł) sądzę jednak, że jest bliższy
    > prawdy. :)

    Chyba kolega ma rację, 290W może być przesadzone. Grafika żre max 110W,
    procesor 65W, więc przy ostrym graniu może będzie żarło 230-240W, chyba, że
    równocześnie będziesz korzystał z DVD, FDD, zarzynał HDD i korzystał z
    czterech urządzeń podłączonych do USB.
    Podejrzewam, że 450W nie zaszkodzi, ale wszystko ponadto będzie sztuką dla
    sztuki.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2011-09-26 20:32:23
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 26.09.2011 22:18, =Marcos= pisze:
    > Podejrzewam, że 450W nie zaszkodzi, ale wszystko ponadto będzie sztuką
    > dla sztuki.

    Trzeba po prostu kupić dobrej jakości zasilacz. Taki, co w razie awarii
    nie pociągnie do grobu reszty komputera. Moc nie jest zupełnie ważna.

  • 7. Data: 2011-09-26 20:36:17
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 26 Sep 2011 19:26:35 +0200, OMSON napisał(a):

    > Panowie, czy ten Tacens certyfikowany jako 85+ jest coś wart (zastanawia
    > mnie tak niska cena)?
    > http://www.proline.pl/?p=TAC+RADIX+IV+450W

    Nie wiem co masz na myśli pisząc "certyfikowany jako 85+", bo on nie ma
    nawet podstawowego certyfikatu 80plus.
    --
    GLaF

  • 8. Data: 2011-09-26 21:06:18
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-09-2011 o 19:26 OMSON napisał na pl.comp.pecet:

    > Panowie, czy ten Tacens certyfikowany jako 85+ jest coś wart (zastanawia
    > mnie tak niska cena)?
    > http://www.proline.pl/?p=TAC+RADIX+IV+450W

    To ściema. On nie ma żadnego certyfikatu.

> [...]
    > 1xDVD-RW, przy czym nie polecajcie zasilaczy z paranoicznym zapasem
    > mocy, tylko adekwatne do realnego zapotrzebowania...

    Chyba najlepiej jakiś Fortron. Czasem można trafić coś ciekawszego np.
    http://kut.as/3lz
    Tylko trzeba uważać, żeby wtyczek nie zabrakło.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 9. Data: 2011-09-26 23:02:33
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2011-09-26 21:13, Tom01 pisze:

    > Cokolwiek co waży więcej niż blacha obudowy. Podany komputer "ciągnie"
    > jakieś 40W w zastosowaniach biurowych o pewnie z 90-100W przy obciążeniu
    > karty graficznej.

    100W to ciagnie sam 4850.

  • 10. Data: 2011-09-27 07:04:47
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    GLaF pisze:

    > Nie wiem co masz na myśli pisząc "certyfikowany jako 85+", bo on nie ma
    > nawet podstawowego certyfikatu 80plus.

    A to już nie wiem - wydawało mi się, że producent ma prawo wypisywać w
    nazwie takie rzeczy, jeśli idzie za tym certyfikat... Widać naiwny
    jestem (ale za to podejrzliwy). ;)

    Pzdr, OMSON