-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<1f2q50pzfppcd$.zymyq1lghxyi.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<pr2g20$24g$1@node1.news.atman.pl>
<he809x88g4ml$.3bh5vg7sofvf$.dlg@40tude.net>
<pr2k4j$669$1@node1.news.atman.pl>
<jnu2lysudo1p.d9yu0d9yi2ep$.dlg@40tude.net>
<pr2mub$8vp$1@node1.news.atman.pl>
<12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
<pr4fav$b7$1@node1.news.atman.pl>
Date: Sun, 28 Oct 2018 15:28:37 +0100
Message-ID: <8k46kp483pzw$.yazaac4ioabs.dlg@40tude.net>
Lines: 48
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1540736916 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 82.143.187.50:54840
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3288
X-Received-Body-CRC: 951485189
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642438
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 28 Oct 2018 14:58:48 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-28 o 10:36, P.B. pisze:
>> Ty się tak z pneumatyki nie nabijaj: mercedes W123 miał centralny na
>> podciśnienie. Polonez sterowanie nawiewami.
> Ba! Ja miałem nawet 124 z pneumatycznym centralnym (model 300E). No i
> był to zawodny element.
>
>> W fabrykach sprężone powietrze jest bardzo wygodnym nośnikiem energii.
>> Połowa Twojego Mercedesa była zrobiona na maszynach napędzanych powietrzem.
>
> Ok, jasne. Tyle tylko, że komputery sterujące tymi pneumatycznymi
> maszynami są z krzemu.
Elektrozawory sa znane.
A wspomniane mondeo nie mialo do tego komputera - galka bezposrednio
krecila zaworem, a komputer nie jest potrzebny zeby skierowac nadmuch
tam, gdzie kierowca sobie zyczy.
> A ja miałem na myśli logikę pneumatyczną typu
> gdzieś ciśnienia ubędzie, gdzieś przybędzie, gdzieś zostanie zredukowane
> i to steruje wentylacją, regulatorem turbiny i cholera wie czym jeszcze.
Ale to niekoniecznie jest az tak skomlikowane.
> Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
> informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.
Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
zarowka z kabelkami :-)
Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..
> Dlatego napisałem, że budowanie logiki pneumatycznej jest kiepskim
> pomysłem. Nie tylko zresztą z tych względów ale także wielu innych.
> Choćby reakcja na zdarzenie układów skomputeryzowanych jest
> nieporównywalnie szybsza. Nie trzeba czekać na np. zmianę podciśnienia
> po wciśnięciu gazu aby turbina zmieniła swoją charakterystykę pracy. Itd.
Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
krzemu. Jakis tam silownik musi byc.
I tu juz roznie z szybkoscia bywa.
Fakt, ze silniki elektryczne jakby potanialy i coraz rzadziej sa
mieszane technologie ... elektryka daje rade.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 15:40 J.F.
- 28.10.18 17:48 Tomasz Gorbaczuk
- 28.10.18 20:12 Marek S
- 28.10.18 20:50 Marek S
- 28.10.18 21:46 J.F.
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
- 29.10.18 01:16 J.F.
- 29.10.18 20:30 Marek S
- 30.10.18 11:50 J.F.
- 30.10.18 17:47 Marek S
- 30.10.18 19:38 J.F.
- 30.10.18 20:49 Marek S
- 30.10.18 23:53 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=