-
Data: 2018-10-30 20:49:58
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-10-30 o 19:38, J.F. pisze:
>>> Ale rozroznijmy pare rzeczy:
>>> -np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,
>
>> Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się
>> dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma
>> takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.
>
> Ale do uruchomienia nadmuchu na szybe nie trzeba 100 stanow, wystarcza
> dwa :-)
Przykro mi, klapki mają tyle stanów bo są zrealizowane na silnikach
krokowych lub jakimś serwo. Nie zagłębiałem się.
A co do regulacji nadmuchu na szybę, to ta konkretna klapka nie
przyjmuje 2 pozycji, jak sugerujesz. W zależności od wilgotności i
temperatury powietrza i stanu rozgrzania chyba nagrzewnicy, płynnie
dzielony jest nadmuch na poszczególne kierunki. Zmienia się w takt pracy
elektronicznej inteligencji.
> Eee tam wezy. Widziales fotki - rurka ze 4 mm srednicy.
Wiem o tym, że to węże akwarystyczne bardziej.
> Niewiele grubsze niz kabel elektryczny.
> I wcale nie "po kabinie", jesli galka sterujaca gdzies na srodkowej
> konsoli, a klapki gdzies za ta konsola.
Ja mówię o całości w postaci logiki pneumatycznej. A więc turbina, zamek
centralny i wszystko cholera wie co jeszcze. Dmuchniesz w jeden - auto
przyspieszy, dmuchniesz w drugi - drzwi się zamkną. Daj spokój. Brakuje
tylko odtwarzacza wałka Edisona jako systemu audio.
A nawet jeśli mówimy o w/w gałce. Dajmy na to, że chcesz zaprojektować
aby ten wężyk zyskał ciśnienie i ustawił jakąś klapkę wentylacyjną w
chwili gdy na pilocie wciśniesz przycisk szybkiego schładzania auta
zaparkowanego na słońcu (otwieranie okien i centralnego zamka,
uruchomienie odpowiednich nawiewów, wentylacja foteli i inne). I co
wtedy? Skrzyżowania wężyków robisz? Inteligentne zaworki imitujące
bramki logiczne? Butlę podtrzymującą ciśnienie instalacji logicznej na
postoju?
> A sam rozumiesz, ze taki silownik pneumatyczny ma znacznie prostsza i
> tansza konstrukcje niz silnik elektryczny z enkoderem i mikroprocesorem.
> Ktory wymaga dostarczenia zasilania i sterowania, wiec kabli jest wiecej
> wiecej :-)
Kabli jest zawsze, konsekwentnie 3: zasilanie i magistrala. W tym
układzie pracuje chyba każdy czujnik, każdy zamek, światła tak są
sterowane. Nawet cały zespół ambient light gdzie pierdylion jest źródeł
światła, reaguje na światło z zewnątrz, na guziki przyciskane przez
kierowcę itp a do sterownika tym zarządzającego dochodzą ... 3 kabelki.
To nie te czasy, o których piszesz.
>> Załóżmy nawet, że z jakiegoś powodu lepiej ciągnąć kupę rurek, to jak
>> to diagnozować bez rozbierania połowy auta i wizualnej weryfikacji? A
>> jak nie działa, to ciśnieniomierzem sprawdzać czy jest "zasilanie"?
>> Czy na ucho czy syczy?
>
> Na ucho, na palec ...
> Skoro nie dmucha tam gdzie trzeba, to i tak wiadomo, ze jest uszkodzone,
> i trzeba rozebrac.
A dmucha tak mocno jak ma dmuchać? A czy to dmuchanie jest poprawnie
zmienne? W końcu niektóre dmuchania mogą być uzależnione np. od
obciążenia silnika. A to z kolei podczas jazdy można sprawdzić jedynie.
I wtedy co? Z silnika do kabiny ciągniesz wężyk i podłączasz do swojego
ucha by stwierdzić czy syczenie jest ok, czy o oktawę wyżej powinno? :-)
> Ale komputerami producent rownie chetny do dzielenia sie jak opisami,
> wiec komputery zdiagnozowac IMO jeszcze trudniej :-)
Jak widać na rynku: komputerki do grupy VAG są tanie i chyba nawet
kompletne. Więc sporo tych informacji wyciekło skoro one powstały.
Z innymi markami jest gorzej, ale warsztat stać na kupienie lepszego
sprzętu. Są nawet takie, które aktualizują się poprzez GSM (pobieranie
nowych bibliotek) i mają interfejsy do wszelkich marek. Ceny nawet tych
oryginalnych mocno spadły. To nie jest żaden problem.
>
> Byc moze, choc glowy nie dam jak z potrzebna sila ... choc jesli Tesla
> potrafi 200kW napedzac kola, to i hamowac silnikiem powinna dobrze.
Nawet Nissan Leaf potrafi mocno hamować w ten sposób... powodując
zagrożenie bo hamowanie poprzez zdjęcie nogi z gazu jest bez świateł
stopu. Przynajmniej było za czasów kiedy ja nim jeździłem. Może to
poprawili.
> No i sam zobacz - sterownik ABS dosc szybki jest, a nikt nie narzeka, ze
> hydraulika nie wyrabia :-)
Mówiliśmy o pneumatyce. Hydraulika to zupełnie coś innego. Chociażby
potrafi ciepło odprowadzać, potrafi też smarować, można ją wymienić
poprzez wylanie i wlanie - żadna elektronika tego nie umie.
Natomiast o szybkości działania tej hydrauliki w ABS decyduje wyłącznie
elektronika a nie pneumatyka :-)
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.18 23:53 J.F.
- 31.10.18 02:04 PiteR
- 31.10.18 02:07 PiteR
- 31.10.18 08:04 J.F.
- 31.10.18 22:40 Marek S
- 31.10.18 23:24 Cavallino
- 01.11.18 21:57 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=