eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów?Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sat, 27 Oct 2018 11:18:27 +0200
    Message-ID: <1kddv0wg3c4xy.q3pjyvty2iy6$.dlg@40tude.net>
    Lines: 53
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1540631907 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 482 82.143.187.50:61561
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642290
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 26 Oct 2018 19:54:06 +0200, Marek S napisał(a):
    > Pytam wyłącznie z ciekawości. Otóż czytając o problemach posiadaczy
    > samochodów osobowych z np. ładowaniem akumulatora gdy coś tam ekstra
    > włączą (np. grzanie szyby, światła czy radio) kłóci mi się z obserwacją
    > jaką poczyniłem w swoim aucie.
    > Otóż instalacja w moim aucie jest prądożerna. Np. gdy zewnętrzna
    > temperatura jest dyskomfortowo niska, to zaraz po uruchomieniu zimnego
    > silnika włącza się elektryczne grzanie kabiny (niemalże natychmiast robi
    > się ciepło). Ciągnie ono 60...130A w zależności od potrzeb. Zdarzyło mi
    > się całą zimę przejeździć na nim nie wiedząc, że zepsuł się zawór od
    > klasycznego grzania hydraulicznego. Do tego podgrzewane fotele, szyby,
    > lusterka, audio. Mimo to żadnych problemów z akumulatorem. Alternator
    > dawał radę nawet na postoju. Owszem, przyznaję, że silnik czasem
    > podnosił obroty spoczynkowe z 800 na 1000 gdy by podreperować wydajność
    > alternatora, ale tylko na chwilę.

    > Jak to zatem jest z alternatorami?

    Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
    i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.

    > Czy jedne (szczególnie na postoju)
    > ledwo dają radę ładować akumulator a inne, geometrycznie podobne, mogą
    > niemalże miasto zasilić? Oczywiście koloryzuję aby podkreślić konflikt
    > logiczny.

    Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach.
    Na niskich prad jest mniejszy.

    I jeszcze kwestia - diesel czy benzyna ?
    Diesel ma nizsze obroty, przelozenie do altka moze byc wyzsze, a potem
    850 rpm silnika daje wieksze obroty niz w benzynie.

    A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
    ale tez wylaczyl grzalki.

    No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
    minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..

    > Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak
    > ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego drutu,
    > sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie jest.

    Drut jest zadziwiajaco cienki, choc takiego 200A to nie rozkrecalem.
    Moze licza, ze stalego poboru nie bedzie, moze przy duzych obrotach
    wentylator dobrze chlodzi ...

    I wcale nie sa duze
    http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Pro
    ducts/9007203590525707.html

    Ale to nie sa seryjne.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: