-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
Date: Sat, 27 Oct 2018 11:18:27 +0200
Message-ID: <1kddv0wg3c4xy.q3pjyvty2iy6$.dlg@40tude.net>
Lines: 53
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1540631907 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 482 82.143.187.50:61561
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642290
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 26 Oct 2018 19:54:06 +0200, Marek S napisał(a):
> Pytam wyłącznie z ciekawości. Otóż czytając o problemach posiadaczy
> samochodów osobowych z np. ładowaniem akumulatora gdy coś tam ekstra
> włączą (np. grzanie szyby, światła czy radio) kłóci mi się z obserwacją
> jaką poczyniłem w swoim aucie.
> Otóż instalacja w moim aucie jest prądożerna. Np. gdy zewnętrzna
> temperatura jest dyskomfortowo niska, to zaraz po uruchomieniu zimnego
> silnika włącza się elektryczne grzanie kabiny (niemalże natychmiast robi
> się ciepło). Ciągnie ono 60...130A w zależności od potrzeb. Zdarzyło mi
> się całą zimę przejeździć na nim nie wiedząc, że zepsuł się zawór od
> klasycznego grzania hydraulicznego. Do tego podgrzewane fotele, szyby,
> lusterka, audio. Mimo to żadnych problemów z akumulatorem. Alternator
> dawał radę nawet na postoju. Owszem, przyznaję, że silnik czasem
> podnosił obroty spoczynkowe z 800 na 1000 gdy by podreperować wydajność
> alternatora, ale tylko na chwilę.
> Jak to zatem jest z alternatorami?
Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.
> Czy jedne (szczególnie na postoju)
> ledwo dają radę ładować akumulator a inne, geometrycznie podobne, mogą
> niemalże miasto zasilić? Oczywiście koloryzuję aby podkreślić konflikt
> logiczny.
Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach.
Na niskich prad jest mniejszy.
I jeszcze kwestia - diesel czy benzyna ?
Diesel ma nizsze obroty, przelozenie do altka moze byc wyzsze, a potem
850 rpm silnika daje wieksze obroty niz w benzynie.
A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
ale tez wylaczyl grzalki.
No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..
> Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak
> ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego drutu,
> sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie jest.
Drut jest zadziwiajaco cienki, choc takiego 200A to nie rozkrecalem.
Moze licza, ze stalego poboru nie bedzie, moze przy duzych obrotach
wentylator dobrze chlodzi ...
I wcale nie sa duze
http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Pro
ducts/9007203590525707.html
Ale to nie sa seryjne.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.18 11:30 J.F.
- 27.10.18 12:57 J.F.
- 27.10.18 16:21 p...@g...com
- 27.10.18 21:37 Marek S
- 27.10.18 21:49 Marek S
- 27.10.18 21:58 Marek S
- 27.10.18 22:28 J.F.
- 27.10.18 22:55 J.F.
- 27.10.18 23:08 Marek S
- 27.10.18 23:14 Marek S
- 27.10.18 23:25 Kaczin
- 27.10.18 23:44 J.F.
- 27.10.18 23:50 PiteR
- 27.10.18 23:56 Marek S
- 28.10.18 00:13 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11