  • Data: 2018-10-27 11:18:27
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 26 Oct 2018 19:54:06 +0200, Marek S napisał(a):
> [...]
    > temperatura jest dyskomfortowo niska, to zaraz po uruchomieniu zimnego
    > silnika włącza się elektryczne grzanie kabiny (niemalże natychmiast robi
    > się ciepło). Ciągnie ono 60...130A w zależności od potrzeb. Zdarzyło mi
    > się całą zimę przejeździć na nim nie wiedząc, że zepsuł się zawór od
    > klasycznego grzania hydraulicznego. Do tego podgrzewane fotele, szyby,
    > lusterka, audio. Mimo to żadnych problemów z akumulatorem. Alternator
    > dawał radę nawet na postoju. Owszem, przyznaję, że silnik czasem
    > podnosił obroty spoczynkowe z 800 na 1000 gdy by podreperować wydajność

    Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
    i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.

    > Czy jedne (szczególnie na postoju)
    > ledwo dają radę ładować akumulator a inne, geometrycznie podobne, mogą
    > niemalże miasto zasilić? Oczywiście koloryzuję aby podkreślić konflikt
    > logiczny.

    Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach.
    Na niskich prad jest mniejszy.

    I jeszcze kwestia - diesel czy benzyna ?
    Diesel ma nizsze obroty, przelozenie do altka moze byc wyzsze, a potem
    850 rpm silnika daje wieksze obroty niz w benzynie.

    A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
    ale tez wylaczyl grzalki.

    No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
    minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..

    > Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak
    > ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego drutu,
    > sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie jest.

    Drut jest zadziwiajaco cienki, choc takiego 200A to nie rozkrecalem.
    Moze licza, ze stalego poboru nie bedzie, moze przy duzych obrotach
    wentylator dobrze chlodzi ...

    I wcale nie sa duze
    http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Pro
    ducts/9007203590525707.html