  • Data: 2018-10-27 21:49:06
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-27 o 11:18, J.F. pisze:

    > Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
    > i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.

    W osobówkach 230A? Wow

    > Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach.
    > Na niskich prad jest mniejszy.

    No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem
    to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują.

    > I jeszcze kwestia - diesel czy benzyna ?

    Jak napisałem - diesel.

    > Diesel ma nizsze obroty, przelozenie do altka moze byc wyzsze

    I jest. Ten sam alternator dla podobnego modelu w benzynie różnie się
    ... średnicą kółka jedynie :-) Tak mi w serwisie powiedziano przy
    jakiejś tam pogawędce.

    > A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
    > ale tez wylaczyl grzalki.

    Absolutnie nie. Nie mam automatyki garażowej więc wyciągam auto z
    garażu, zamykam sam garaż, zamykam bramę na posesję, wsiadam - i mam ciepło.

    > No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
    > minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..

    Kiedyś gadaliśmy o tym. Zwykle w korku ze 35 minut + chyba z 15 minut
    ekspresówką.

    > I wcale nie sa duze
    > http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Pro
    ducts/9007203590525707.html

    Coś link nie podejmuje ze mną współpracy :-)

    > Ale to nie sa seryjne.

    Zresztą nieseryjne nie stanowią odniesienia dla mnie. Ja mam zwykły,
    seryjny.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek