  • Data: 2018-10-27 11:30:22
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 26 Oct 2018 22:21:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Światła drogowe+mijania ze 20A, przeciwmgłowe oba z 15A, szyba ogrzewana
    > 20A, fotele na maksa też myślę że po kilkadziesiąt wezmą.
    > Wentylatory kabiny i chłodnic też wezmą w sumie ze 30A.

    > Jak to się posumuje, to takie 200A wydaje się wcale nie być przesadzone.
    > Ja to się tylko dziwię, że im się opłaca nadal tkwić w instalacjach 12V,
    > które choćby kosztują wiele miedzi, na całkiem grube przewody które muszą
    > oplatać cały samochód.

    Cieniutkie te wspolczesne druciki. Az sie czasem dziwie, ze im sie to
    nie pali ... dobra izolacja ?

    > I gdyby tu jeszcze trzeba było koło na nowo wymyślać, ale nie - instalacje
    > 24V są od dawna w ciężarówkach i raczej wszelkie urządzenia są jak
    > najbardziej opracowane.

    Moze po prostu miedz nie jest taka droga, a drogie jest przygotowanie
    wiazki, zamontowanie itp. Coraz wiecej tych urzadzen i coraz wieksze
    schematy.

    > Raczej w używanym w normalnych warunkach, sprawnym samochodzie nie powinno
    > to mieć miejsca.

    Sam liczysz - swiatla mijania powiedzmy 10A, wentylator, grzane szyby,
    fotele ... a stoisz w korku ...

    > Raczej stawiam albo na bardzo dziwną eksplowtację, albo najczęściej jednak
    > na zużycie prądu na postoju.

    Albo uszkodzony altek.
    Spalona dioda i cos tam laduje, ale slabo ...

    J.