eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJaka dioda i tranzystor do sterowania cewki silnika krokowegoRe: Jaka dioda i tranzystor do sterowania cewki silnika krokowego
  • Data: 2012-06-02 21:15:09
    Temat: Re: Jaka dioda i tranzystor do sterowania cewki silnika krokowego
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02-06-2012 o 16:35:12 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > A co masz na myśli? Wydawalo mi się że gdyby nastepowała jakaś
    > translacja impedancji ze strony sterowanej na sterującą powinienem
    > widzieć krzywe zbocza. A u mnie sterowanie tranzystorem odbywa się
    > wprost z wyjścia logicznego (silne H i L) i jest idealnym prostokątem w
    Pytanie na ile 'silne', ja steruję mosy parą komplemetarną która daje 1A
    np BCP54, BCP51.

    > granicy rozsadku. Nie bardzo rozumiem jak efekt Millera miałby wpływać
    > na tak fatalne i przypadkowe wystrzały. Możesz napisac coś więcej?
    Każdy tranzystor posiada wew pojemności, MOS-y mają je szczególnie duże,
    np taki BUZ12
    ma poj wej 1700pF a reverse prawie 300pf. I teraz jak wyłaczasz tranzystor
    na drenie napięcie gwałtownie narasta do zasilanie+samoindukcja, napięcie
    to odkłada
    się na tych dwóch poj połączonych szeregowo, tworzy się dzielnik nap który
    steruje bramkę. Dla 1700/300 pF i nap 40V na bramce pojawia się 6V.
    Normalny mos to prawie przeżyje bo nap otwarcia to typowo 4-8V, ale
    dla tranzystorów low level to już za dużo i on się otworzy jak ma 'słabe'
    sterowanie,
    dlatego tak ważne jest odpowiednie sterowanie mos-a, po 1 aby szybko się
    właczał/wyłączał,
    2 aby jak jest wyłączony, sam sie nie włączył.

    --
    Pozdr
    JanuszK