eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJaka dioda i tranzystor do sterowania cewki silnika krokowegoRe: Jaka dioda i tranzystor do sterowania cewki silnika krokowego
  • Data: 2012-06-02 23:41:12
    Temat: Re: Jaka dioda i tranzystor do sterowania cewki silnika krokowego
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.06.2012 16:49, Sebastian Biały wrote:

    > A może to zły pomysł. Czy ktoś mógłby mi pokazać *poprawnie* wykonany
    > stopień końcowy sterownika pojedynczej cewki? Sterowanie logiką 0-5V, na
    > wyjściu cewka o nieznanej impedancji, do 4A. Mam za małe doświadczenie
    > żeby to zrobić dobrze, może warto wziąść gotowca.
    Ja kiedyś robiłem, ale w ostatecznym rozrachunku wyszło, że lepiej użyć
    A4988 i sterowanie bipolarne z 1/16 kroków - znacznie równiej idzie przy
    niskich obrotach niż byłem w stanie samemu wyrzeźbić.

    Z opis wynika, że sterujesz po stronie masy - jeżeli dobrze widzę to w
    takiej sytuacji zamiast konwertera "buck" (czyli typowego sterowania
    silników krokowych) możesz łatwo zrobić "boost". Ja bym zamienił NMOS na
    PMOS+(NPN/NMOS)+rezystor podciągający i zobaczył czy nie wyeliminuje
    problemu.

    Michoo