  • 11. Data: 2011-07-09 20:39:55
    Temat: Re: Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    news:iva61l$di5$1@usenet.news.interia.pl...

    > I nie wymagał kat. D?

    Albo 9 nie pamietam bo akurat Caravelle mnie nigdy specjalnie nie
    interesowal.
    Do katalogu z ukladem siedzien bym musial zajrzec.

    PZDr
    Adan

  • 12. Data: 2011-07-09 20:44:16
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam,
    t4 4x4 raczej nie polecam. Znajomy ma i jedyna "korzysc" to duzo
    drozsze niektore czesci (zawieszenie?) i troche wiecej do naprawiania
    (np. wiskoza - nie ma jej w 2WD). Na pewno troche lepiej jezdzi po
    blocie/sniegu ale jakichs specjalnych umiejetnosci terenowych to T4
    syncro nie bedzie miala (chyba). W odroznieniu od T3 syncro ktore
    wymiata w terenie (w swojej klasie oczywiscie). Jezeli jestem w
    bledzie prosze o sprostowanie.
    No i jeszcze jeden minus T4 - strasznie je zlodzieje lubia :( -
    przynajmniej tak bylo jeszcze dwa-trzy lata temu.

    Ostatnio rozmawialem z gosciem ktory zjechal pol Europy Fiatem Scudo -
    te nowe sa rzeczywiscie ladne. Bardzo sobie chwalil fiacika.

    No i sa wszystkie Transity, Boxery, Vivaro, Viano itp. Sam bylem
    wieziony Citroenem Jumperem w Alpy i, mimo tego, ze byl to zwykly
    blaszak, wspominam ta podroz jako jedna z najbardziej komfortowych -
    przestrzen robi swoje.

    Multivan ma bardzo fajny uklad wnetrza - siedzenia w kontrze, stolik
    miedzy nimi, mozna wstawic sobie jakies szafki/lodowki/unity kuchenne.
    Mozna trafic westfalie z podnoszonym dachem albo z podwyzszanym
    sztywnym. Nie jest wielkim problemem kupno takiego dachu i przelozenie
    go do zwyklego multivana.

    Sam jezdze multivanem T3 i byc moze bede wlasnie dokladal sobie wysoki
    dach.
    Wrzuc sobie w YT odpowidenie hasla - wyskoczy Ci sporo fajnych
    filmikow pokazujacych jak te samochody moga wygladac.

    pozdr
    Piotr

  • 13. Data: 2011-07-09 21:08:38
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Piotr Molski" <p...@a...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Wrzuc sobie w YT odpowidenie hasla - wyskoczy Ci sporo fajnych
    > filmikow pokazujacych jak te samochody moga wygladac.

    Kwestia co kto lubi, zeby miec obecnie T3 to co jak co ale trzeba byc
    zapalencem i lubic grzebac przy samochodzie. To tak wtedy jest to frajda.
    Jak sie nie ma kanalu, warszatatu co sie zna to sie juz lepiej nie dotykac,
    a zwlaszcza do benzyniaka.
    OK jak najbardziej ja swego czasu jezdzilem z kolega to smigalismy z terenie
    z Gelandami a nawet bywalo je wyciagac :P

    Co do T4 syncro, zeby uszkodzic wiskoze to sie trzeba postarac naprawde.
    Natomiast jest naprawialna i to juz w Polsce. Tak T4 syncro to nie T3
    syncro. Zeby tym wjechac w teren trzeba kupic zestaw podnoszacy zawieszenie
    :/ a to jest tylko w jednej firmie w DE dostepne. Niestety kupujac uzywany
    samochod trzeba sie liczyc z wydatkami, a w busie 4x4 wszystko jest x2 ;)

    O widzisz widzialem i zapomnialem. Na zachodzie sa sprzedawane wersje
    turystyczne np Traffic GENERATION, w Polsce niedostepne (i nie mowie tu o
    kempingu)
    Jest tez np VW Caddy Tramper.

    Dobra ale Transit, Jumber itd to sa juz dosc SPORE dostawczaki

    PZDr
    Adam

  • 14. Data: 2011-07-09 22:53:23
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 9 Lip, 21:08, "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > Jak sie nie ma kanalu, warszatatu co sie zna to sie juz lepiej nie dotykac,
    Oj tak ;) Mam kumpla mechanika od T3, bawie sie pod jego okiem.

    > Co do T4 syncro, zeby uszkodzic wiskoze to sie trzeba postarac naprawde.
    > Natomiast jest naprawialna i to juz w Polsce.
    To sie bardzo fajnie zmienilo na przestrzeni ostatnich 3-5 lat. Na
    poczatku jedyna szansa na regeneracje visko to byl jakis mityczny
    warsztat w Szwajcarii. Dwa - trzy lata temu ktos z Instytutu
    Transportu? zawzial sie i rozpracowal ten proces. Teraz koszt
    odnowienia visco to ok. 500-600 zl

    > Dobra ale Transit, Jumber itd to sa juz dosc SPORE dostawczaki
    Maja wersje osobowe w sensownym wyposazeniu?
    Ja mam skrzywienie kamperowe, od razu wstawialby do nich lazienke i
    kuchnie ;)

    pozdr
    Piotr

  • 15. Data: 2011-07-10 00:23:41
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Piotr Molski" <p...@a...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]

    Maja wersje osobowe w sensownym wyposazeniu?
    Ja mam skrzywienie kamperowe, od razu wstawialby do nich lazienke i

    No tak kamper to na bazie tych owych. Ale fabryczne wersje osobowe to
    poprostu autobusy. Nie widzialem czegos 'fajnego'. Wlasnie taki wiekszy
    fajny to ten traffic generation.

    PZDr
    Adam

  • 16. Data: 2011-07-10 15:11:20
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 09.07.2011 20:16, Adam Szewczak pisze:

    > VW multivan to turystyk, czyli wyro i stolik plus pelno dodatkow kwestia
    > jaka wersja, np lodowka pod siedzeniem.
    > Caravelle to typowo osobowy.

    Czyli poluje ma Multivana - wlasnie o cos takiego mi chodzi. Caravelle
    od Sharana by sie tylko wielkoscia roznil.

    > Multivan byl max 7 osobowy.

    Ale chyba ma rowniez mocowania dla 3 rzedow siedzen?

    > Caravelle max zebym nie pomylil chyba 11

    9. Ponad to musialbys miec prawko na autobusy.

    > A co chcesz kupic T4 czy T5 ?

    T4

    > Zasadniczo Multivan na zachodzie to taki samochod na lata az sie
    > rozpadnie albo rozbije. U nas widze ze powoli tez tak jest. Niestety
    > strasznie trzymaja ceny.

    Dlatego T4 a nie T5 :(

    > Alternatyw niestety zasadniczo brak...
    > No moze poza Hyundai Starex ktory jest "nieco" podobny

    Poszukam...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 17. Data: 2011-07-10 22:40:57
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 09.07.2011 21:08, Adam Szewczak pisze:

> [...]
    > zapalencem i lubic grzebac przy samochodzie. To tak wtedy jest to
    > frajda. Jak sie nie ma kanalu, warszatatu co sie zna to sie juz lepiej

    I z tego co widze zadbane T3 sa drozsze niz T4 :) (patrze na ceny
    irlandzkie i w UK)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 18. Data: 2011-07-10 23:16:07
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Czyli poluje ma Multivana - wlasnie o cos takiego mi chodzi. Caravelle od
    > Sharana by sie tylko wielkoscia roznil.

    > Ale chyba ma rowniez mocowania dla 3 rzedow siedzen?

    No ma na dwa fotele ktore sa do tylu.

    PZDr
    Adam

  • 19. Data: 2011-07-11 11:11:58
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 10 Lip, 22:40, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > I z tego co widze zadbane T3 sa drozsze niz T4 :) (patrze na ceny
    > irlandzkie i w UK)

    Oj tak. Dobre T3 trzymaja cene. Za ladnego ogorka trzeba dac 14-15
    tysiecy zlotych. Za Sambe (split window, barn door, 1948-1966) 40
    tysiecy w gore. Dziurawa karoseria Samby to 10-15 tys zlotych.

    Na ebay.de pojawiaja sie odpicowane T3. Wersja kiepska ma silnik z
    Subaru, wersja top silnik z Porsche ;) ;)
    Znajomy mieszkajacy na stale w Niemczech wrzucil do busika stary
    konstukcyjnie silnik vw 1,9TD AAZ ze zmodyfikowana w prosty sposob
    pompa, jedna z szybszych skrzyn busikowych AAP z lekka modyfikacja,
    mokry intelcooler, troche wieksze kola, lepsze hamulce. Innego
    samochodu nie trzeba ;) ;)
    Spokojnie ciagnie 140 km/h - chociaz aerodynamika fortepianu nie
    pomaga ;)

    pozdr
    Piotr

  • 20. Data: 2011-07-11 15:59:44
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Oj tak. Dobre T3 trzymaja cene. Za ladnego ogorka trzeba dac 14-15
    > tysiecy zlotych. Za Sambe (split window, barn door, 1948-1966) 40
    > tysiecy w gore. Dziurawa karoseria Samby to 10-15 tys zlotych.

    T1 to "bulik", samba to odmiana bulika w wersji osobowej, mocno
    przeszklonej. Silnik wiatrem chlodzony, z tylu, silniki takie jak w garbusie
    T2 to "ogórek". Wiatrowiec, silnik z tylu, chyba juz dostal tez silnik 2 -
    litrowy (?)
    T3 - kanciak, tez jeszcze byl wiatrowcem ale juz mial i silniki "wodne" i
    diesla chyba tez. Ciagle z tylu
    T4 - czyli kefir to silnik z przodu i nowa historia
    T5 - to juz dzis