  • 11. Data: 2015-01-17 21:14:55
    Temat: Re: Jak zrobic panorame wnetrza?
    Od: " 666" <...@...6>

    Na filmie małoobrazkowym robiłem obiektywem o ogniskowej 20 mm (kąt widzenia
    około 90 stopni) i był do wnętrz bardzo dobry.
    Stąd obecne 16 mm dla APS-C to dla mnie regres.
    Ale jak dotrze obiektyw 12-24 mm, to jest na szerokim końcu odpowiednikiem
    18-19 mm dla filmu małoobrazkowego, kąt widzenia szerzej niż 90 stopni.
    Tym niemniej panoramy (sklejane z kilku ujęć) są przydatne, pozwalają
    zmniejszyć liczbę zdjęć i dzięki temu zmniejszyć bałagan w zdjęciach (nie
    każdy klient wie, który widok do którego pomieszczenia dopasować).
    Za zdjęciami łazienek i kibli nie gustuję tak czy inaczej ;-)
    No ale kuchnię / aneks kuchenny to zwykle trzeba bardzo szerokim kątem.
    Wirtualny spacer pozwala oszczędzić czas, żeby nie jechać do klienta, który
    po obejrzeniu panoramy już wie, że to nie ta nieruchomość o której marzy.

    -----

  • 12. Data: 2015-01-17 23:23:06
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-01-17 21:14, 666 wrote:
    > Wirtualny spacer pozwala oszczędzić czas, żeby nie jechać do klienta,
    > który po obejrzeniu panoramy już wie, że to nie ta nieruchomość o której
    > marzy.

    Albo ja czegoś nie rozumiem albo Ty od nowa piszesz podręczniki reklamy.
    "Wirtualny spacer" ma sprawić, żeby niezdecydowani klienci nie jechali
    obejrzeć nieruchomości? :o

    pozdrawiam,
    PK

  • 13. Data: 2015-01-18 00:02:03
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-01-17 19:12, Chocobo wrote:
    > To zależy jak traktujesz potencjalnych klientów. Jak debili łapiących
    > się na tanie sztuczki, czy jak osoby które przed wizytą w mieszkaniu
    > chciałyby mieć pogląd na to czy warto.

    No ale to już jest płytka demagogia, do tego dość smutna.

    Reklama ma wspierać sprzedaż. Po to ją wymyślono. Zdjęcia mają zachęcić
    jak najwięcej osób do obejrzenia lokalu, a nie odstraszać.

    Klient przyjedzie na miejsce i wyrobi sobie opinię. Trudno mi sobie
    wyobrazić, żeby ładne zdjęcia kogoś przekonały do niekorzystnego zakupu
    mieszkania (za setki tysięcy złotych).

    Z kolei łatwo mogę sobie wyobrazić sytuację, gdy brzydkie zdjęcie
    (lub pokazujące jakiś brzydki detal) odstraszny zainteresowanego, który
    - tak jak sobie wymarzyłeś - nawet nie pojedzie obejrzeć na żywo. I być
    może straci okazję życia na wspaniały lokal z pięknym widokiem za oknem.
    Zastanawiałeś się nad tym kiedykolwiek?

    > Nie wiem co to UWA. Nie wiem jak autor wątku, ale ja nie pisze o
    > panoramach sferycznych, tylko o łączeniu kilku zdjęć, tak by było dobrze
    > widać całe, lub istotną część pomieszczenia.

    Ultra wide angle.

    > Tam akurat chyba nie ma zdjęć wnętrz i w takich lokalizacjach ludzie nie
    > kupują na podstawie zdjęć :)

    A w jakichś lokalizacjach kupują? To chyba bardzo są bogaci. Ja na
    podstawie zdjęć nie kupiłbym nawet chleba przez internet.

    Ponadto na stronie są zdjęcia wnętrz tzw. części wspólnych. Lokale są
    zapewne surowe, więc nie bardzo jest sens je pokazywać. Białą ścianę
    każdy widział.

    > To zależy. Jeśli zdjęcia są dla zamawiającego developera, to może tak.
    > Klient kupujący chciałby mieć konkrety. Po to, żeby nie marnować czasu
    > na wizyty w lokalach które zostały ładnie zareklamowane.

    Rok temu kupiłem mieszkanie i jakoś zupełnie do mnie nie trafia
    ta logika. Starałem się dużo jeździć, krążyłem na rowerze po okolicach
    inwestycji, zagadywałem tubylców i tak dalej. Przyznaję: z 15 dni
    urlopu mi na to poszło, ale ze 20 lat będę spłacał kredyt, więc sądzę,
    że było warto. A Ty mi tu mówisz, że mógłbym odrzucić jakiś wariant, bo
    mi się nie spodobała panorama wnętrza.
    Sorry, ale dla mnie to jest po prostu niepoważne...

    > http://prntscr.com/5tnagi zdjęcie pojedyncze
    > http://prntscr.com/5tnawt zlepek

    Tyle tu opowiadasz o dbaniu o klienta, a pokazujesz fotkę, na której
    nie widać prawie nic.
    1/3 kadru zajmują jakieś meble, które kupujący i tak by pewnie wymienił.
    1/3 kadru to prześwietlone okna, a już przyznałeś się, że jest klejone.
    To czemu nie wyrównałeś ekspozycji? Za drzewem jest huta lub cmentarz?

    Reszta to jakieś krawędzie ścian, które sugerują, że pomieszczenie jest
    raczej mocno nieforemne. Jeśli to prawda, to o tym - jako uczynny
    fotograf-społecznik - powinienieś poinformować klienta zdjęciem robionym
    od strony okna. To jest naprawdę istotne- w przeciwieństwie do sofy i
    białej plamy.

    > Nie jest idealny, ale daje lepsze pojęcie.

    Lepsze pojęcie dałby mi konkretny widok z okna i plan podłogi - rzeczy,
    z którymi (jako klient) musiałbym żyć.

    No ale to fakt. Pierwsze zdjęcie nadawało się tylko do sprzedaży sofy.
    Ale nawet bez klejenia dałoby się zrobić dziesiątki różnych zdjęć,
    z których każde pokazywałoby mieszkanie lepiej niż to klejone...

    pozdrawiam,
    PK

  • 14. Data: 2015-01-18 00:25:39
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2015-01-17 o 20:08, jo44 pisze:
> [...]
    zne-poradnik

    > Pisze się: FoTografia podwodna :)

    dziękuję, poprawione.

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 15. Data: 2015-01-18 00:27:03
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2015-01-17 o 21:07, 666 pisze:
    > A czym się różni "głowica panoramiczna" od "głowicy niepanoramicznej"?
    >

    > -----

    noooo głowica statywu może być zwykła np. kulowa.

    Głowica panoramiczna, to takie specjalne ramię, na którym montujesz
    aparat i może on być obracany względem punktu nodalnego obiektywu.

    Wojtek

  • 16. Data: 2015-01-18 00:43:00
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2015-01-18 o 00:02, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > Klient przyjedzie na miejsce i wyrobi sobie opinię. Trudno mi sobie
    > wyobrazić, żeby ładne zdjęcia kogoś przekonały do niekorzystnego zakupu

    Do zakupu nie skłonią, ale jak 5 razy zaproponujesz mieszkania które na
    zdjęciach są super, a w rzeczywistości nie, to klient może się poczuć
    robiony w balona i zdenerwować, czasem zakończyć współpracę.

> [...]
    > - tak jak sobie wymarzyłeś - nawet nie pojedzie obejrzeć na żywo. I być
    > może straci okazję życia na wspaniały lokal z pięknym widokiem za oknem.

    Zastanawiałem. Nie ma złotego środka. Moim zdaniem jednak lepiej by
    klient wiedział zawczasu również o wadach i jeśli coś jest z mieszkaniem
    co je dyskwalifikuje, to szkoda czasu trzech osób na niepotrzebne
    wizyty. Ale oczywiście wszystko jest zależne od sytuacji.

    > A w jakichś lokalizacjach kupują? To chyba bardzo są bogaci. Ja na
    > podstawie zdjęć nie kupiłbym nawet chleba przez internet.

    W przypadku tańszych mieszkań zdjęcia zachęcają do wizyty. W przypadku
    droższych, nie mają specjalnie znaczenia.

> [...]
    > mi się nie spodobała panorama wnętrza.
    > Sorry, ale dla mnie to jest po prostu niepoważne...

    Nie szkodzi. Dla ciebie może być niepoważne. Masz swoją logikę. Błąd
    jaki popełniasz polega na tym, że wydaje ci się, że każdy ma taką samą.
    Naprawdę ludzie szukają różnych rzeczy, różne są dla nich ważne i każdy
    zupełnie inaczej do tego podchodzi.

> [...]
    > 1/3 kadru to prześwietlone okna, a już przyznałeś się, że jest klejone.
    > To czemu nie wyrównałeś ekspozycji? Za drzewem jest huta lub cmentarz?

    Nie widać co jest za drzewem :) To nie ma znaczenia zwłaszcza w tym
    kontekście o którym rozmawiamy. Mam inne zajęcia niż dopieszczanie na
    maks zdjęć, sprzedają się mieszkania fotografowane komórką - to nie jest
    główny cel pracy. To nie są oczywiście jedyne zdjęcia i na innych widać
    mieszkanie z różnych kątów. W przykładzie chodziło mi nie o to byś się
    zastanawiał nad ekspozycją, tylko nad kątem i tym co widać na w tym
    przypadku chyba 20mm (crop), a tym co widać na panoramie.

    > Lepsze pojęcie dałby mi konkretny widok z okna i plan podłogi - rzeczy,
    > z którymi (jako klient) musiałbym żyć.

    I oczywiście byś to dostał. Nie jest jednak moim celem przedstawianie tu
    oferty a porównanie panoramy i niepanoramy.
    Co więcej odnosząc się nieco do akapitu z początku. Jeden klient ma w
    nosie wystrój, bo sobie wyobraża gołe ściany i planuje generalny
    remont. Ale inny patrzy na to co jest, ponieważ chce się wprowadzić i
    mieszkać. A ty znów bierzesz wszystko tylko pod swój punkt widzenia.

    > No ale to fakt. Pierwsze zdjęcie nadawało się tylko do sprzedaży sofy.
    > Ale nawet bez klejenia dałoby się zrobić dziesiątki różnych zdjęć,
    > z których każde pokazywałoby mieszkanie lepiej niż to klejone...

    Zawsze da się coś zrobić lepiej. Pytanie tylko, czy zarabia się na
    sprzedaży zdjęć, czy lokali.
    W 90% przypadków mieszkania są tak zasyfione lub zabałaganione, że
    wyciąganie czegoś większego niż telefon i tak jest bezcelowe, a ty
    mówisz, o wyrównywaniu ekspozycji :)
    Do tego klient przeglądając ogłoszenie ogląda kilka, kilkanaście zdjęć.
    Portale też mają limity. Mało komu się chce przeglądać więcej, warto
    więc jak najwięcej umieścić na kilku tylko zdjęciach.

    A tak z ciekawości bo zaintrygowałeś mnie tymi kilkudziesięcioma
    znacznie lepszymi ujęciami. Masz jakieś portfolio którym chciałbyś się
    pochwalić?

    marcin

  • 17. Data: 2015-01-18 02:14:22
    Od: " 666" <...@...6>

    Dokładnie tak.
    Ale wracając do panoramy - jak ją zrobić?

    -----

  • 18. Data: 2015-01-18 02:16:45
    Od: " 666" <...@...6>

    Jakie ramię, po co ramię do poziomych panoram?
    Po co punkt nodalny do poziomych panoram?
    Nie za dużo czytasz internetu?

    -----

  • 19. Data: 2015-01-18 03:28:23
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 02:16:45 +0100, 666 napisał(a):

    [...]
    > Po co punkt nodalny do poziomych panoram?

    Po to by uniknąć paralaksy, która jest tym bardziej dokuczliwa im bliżej
    są fotografowane obiekty, czyli wymieniony przypadek wnętrz.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 20. Data: 2015-01-18 09:39:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 18. Januar 2015 02:16:49 UTC+1 schrieb 666:
    > Jakie ramię, po co ramię do poziomych panoram?
    > Po co punkt nodalny do poziomych panoram?
    > Nie za dużo czytasz internetu?
    >

    > -----

    glöowica panoramiczny jest kazda glowica , ktora pozwala na obrot aparatu wokol osi
    pionowej.
    takie glowice nie wystrczajha do panoram sferycznych lub panoram plaskich robionych z
    niewielkiej odleglosci na krotkich ogniskowych.
    zdjecia robione takimi glowicami daza duzy blad zlozenia.
    prawa strona zdjecia lewego bedzie sie roznic od lewej strony zdjecia prawego.
    beda widoczne po zlozeniu przesuniecia.

    do panoram jakie chciabyc robic potrzebujesz :
    ADAPTER NODALY
    ROTATOR

    to tak przykladowo wyglada:

    https://www.google.at/search?q=panno+max&rls=com.mic
    rosoft:de-at&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=CHC7
    VNyRKs_xatSQgagE&ved=0CDcQsAQ&biw=1668&bih=910#rls=c
    om.microsoft:de-at&tbm=isch&q=pano+maxx+nodalpunktad
    apter&imgdii=_&imgrc=JX9Y3Jqb-uAc2M%253A%3BgyhDO235v
    m0ShM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.panorama-hardware.de%
    252Fde%252Fbilder%252Fback2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252
    Fwww.ebay.de%252Fitm%252Fpano-MAXX-360-x180-Nodalpun
    ktadapter-Stativkopf-Stativ-%252F200654691316%3B281%
    3B300

    zwykla glowica panoramiczna ( jaka jest niemal kazda glowica np kulowa i 3 d z
    obrotowym taletrzam 360stopni ) dobrze sie filmuje , lub robi panorame paska ale z
    wiekszej odleglosci - co najmniej 5 metrow jesli ma sie szczescie bledu nie bedzie
    widac.

    jesli chcesz robic wycisezki to musisz kupic lub zrobic samodzielnie rotator i
    adapter nodalny.

    aparat musi sie obracac wokol osi poziomnej ( poprzecznej ) i pionowej przechodzacej
    przez przedni punkt nodalny , a ten znajduje sie w okolicach przednij soczewki po
    jej wewnetznej stronie.

    przyklad panoramy duzego wnetrza:

    http://spherapan.vot.pl/131/131.html

    przyklad panoramy malego wnetrza:

    http://spherapan.vot.pl/132/132.html

    przyklad zewnatrza:

    http://spherapan.vot.pl/227/227.html

    nie da sie zrobic bez adapteru nodalnego.