  • Data: 2018-08-23 01:53:50
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-22 o 13:53, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..

    > Tu akurat pomoc człowieka. Ale nie zawsze jakiś gość ładuje pochodnię,
    > czy petarde do środka. Czasem kurz, czasem zdekomponowany laminat na
    > płytkach chyba ch*jem drukowanych (jak Rubin),

    Rubin to sie palił od WN bo się lasowały kable, które były
    nieodpowiednie, podobnie jak podstawki do lamp. Do tego wszechobecna wilgoć.

    > czasem zimny lut w
    > zasilaczu, jak u mojej ś.p. Babci w Szczecinku (a mówiłem, żeby zawołali
    > fachowca, bo coś się dzieje..., wyjechałem - wakacje zakończone, za
    > niedługi czas TV w końcu spłonął, kto by tam dzieciaka słuchał...),
    > iskrzenie było co jakiś czas dość dobrze widoczne przez otwory w dupie,
    > obraz w tym czasie świrował.

    No na filmach widać że w zasilaniu ktoś kombinował więc nawet "zl" nie
    jest taki straszny. Bardziej jak "zl" się robi koło trafa WN bo tam
    większe iskry idą. Najczęściej na kondziach jakieś 2uF/1500V.

    > U mnie raz Rubin by się zjarał wskutek zwarcia w trafo WN (anoda 6P45S
    > już świeciła na ciemnoczerwono, 4 minuty mnie w pokoju nie było), raz
    > wskutek zwarcia w okablowaniu, raz jedynie powielacz., najpierw zgasło,
    > głos był, nagle po kilkunastu sekundach ciche puff i niesamowity smród
    > zjaranego prostownika selenowego... parę godzin musiałem pokój wietrzyć.

    Powielacze to standard. Heliosy, Neptuny (następcy) lubiły się też zapalać.

    > Sam wstawiłem nowy powielacz. Ogólnie, TV ten zaliczył 2, czy 3 wymiany
    > trafo, 2 wymiany kineskopu (odpowiedzialne to wieźć taką niczym nie
    > osłoniętą bombę na kolanach Syreną przez całą Warszawę? Waży 18 kg szkła
    > ołowiowego) :) Drobniejszych napraw nie zliczę.

    Zdarzyła mi sie kiedyś podwója implozja w starym Passacie (szczur)na
    oblodzonej A2, kiedy wpadłem w poślizg. Miałem 2 kinole 24''
    delta...srogie jebnięcie :)...generalnie to tak mnie zarzuciło, że huk
    to pikuś ale z siedzenia pasażera wystartował na mnie... mrożony kurczak
    (wałówka/łapówka) i przypierdolił mi w paszczę tak, że cudem uniknąłem
    wybicia lewej szyby głową i zwichnięcia szczęki :D
    --
    LordBluzg(R)