  • 61. Data: 2010-11-22 19:33:59
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-22 18:14, MarcinJM pisze:

    > Dobrze, ze moje kola tego nie wiedza.
    > Od 15 lat traktowane kapka smaru miedziowego i dokrecane dynamomerykiem.

    Aha, w okolo 15tu autach, bo zawsze mam stan aut powyzej 2

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 62. Data: 2010-11-22 21:09:48
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze:

    > Miało być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.

    Kgm / Nm
    miales na mysli ?

  • 63. Data: 2010-11-22 21:49:44
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-22 14:35, Pszemol pisze:
    > "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message

    > On miał śle dobrane nakrętki - może były na granicy wytrzymałości.
    > Jedna strzeliła, siły się zwiększyły na pozostałych 4 i poszły wszystkie.
    > Nie wiem - zgaduję.

    Czyli to nie przez smar? :>
    No popatrz!

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 64. Data: 2010-11-22 21:58:55
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Alez to proste - czy przykręca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil.

    To powodzenia życzę, bo jak już odkręci wszystkie 4 koła i zabierze się
    za przykręcanie nie-dynamometrykiem, to co? Wyzwiesz kogoś od debili u
    niego w warsztacie, w dodatku z autem bez kół? :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 65. Data: 2010-11-22 22:17:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-22 14:33, Pszemol pisze:

    > Nie, mówię np. o tym:
    > http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-
    torque-limiting-extension-bar-set-92890.html

    To jak żyję nie widziałem w żadnym zakładzie wymieniającym koła.
    A jak to cudo działa?

  • 66. Data: 2010-11-22 22:30:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:58:55 +0100, venioo napisał(a):

    > To powodzenia życzę, bo jak już odkręci wszystkie 4 koła i zabierze się
    > za przykręcanie nie-dynamometrykiem, to co? Wyzwiesz kogoś od debili u
    > niego w warsztacie, w dodatku z autem bez kół? :)

    No ja rozumiem, że sztuka płaszcz-fui polegająca na zapytaniu zanim się
    odda auto w ręce gumiarza jest trudnma...

    --
    ___________ (R)

  • 67. Data: 2010-11-22 23:11:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

    Etam.

    Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo śruby smarem
    miedziowym albo grafitowym.
    Dzięki temu gwint dużo dłużej wytrzyma, a nie słyszałem jeszcze o
    przypadku żeby komuś się odkręciły śruby z tego powodu że były posmarowane.
    Nie wiem co prawda co by było, gdyby wszystko zapaprać towotem łącznie z
    powierzchniami styku nakrętki z felgą, ale mówię o niewielkiej ilości
    smaru na koniec gwintu.

    Tak z własnego doświadczenia to widzę że najbardziej niszczy gwint jak
    odkręca się na sucho nakrętkę z zakurzonej szpilki (mam długie szpilki i
    przelotowe nakrętki) kluczem elektrycznym.
    Nakrętka stawia tępy opór i przy takim odkręcaniu rozgrzewa się tak że
    można się poparzyć. Kilka razy w jedną i w drugą tak i po gwincie.

    Natomiast psiknięcie WD-40 przy odkręcaniu, zawsze wyczyszczenie gwintu
    i nakrętki, a potem psiknięcie smarem grafitowym albo miedziowym i
    wszystko chodzi gładko dziesiątki razy bez problemu.

  • 68. Data: 2010-11-22 23:33:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-22 14:36, Pszemol pisze:

    > Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)

    Synka to porzuciłeś w slumsie na Jackowie sklerotyku.

    > Chodziło mi o efekt gubienia kół, nie o dokładnie taki sam przypadek.
    > Wiem o co chodziło w tym filmie bo właśnie znalazłem go szukając
    > nakrętek do mojej hondy accord... :-) Ale spodobało mi się jak gostek
    > zgubił koła i spasował film do innych gostków co sobie nakrętki smarują
    > smarem...

    Aha czyli ze smarem nie ma nic wspólnego, chciałeś tylko dodać powagi
    swojej wypowiedzi.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 69. Data: 2010-11-23 10:51:07
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze:
    > Witam,
    > Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu.
    > Mam dwa komplety opon i chciałem sobie sam zmienić na zimówki ale
    > oczywiście ci debile z serwisu przykręcają koła pistoletami
    > pneumatycznymi z taką siłą, że prędzej klucz się złamie niż koło
    > odkręci. Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
    > ale co jeśli złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?

    możesz wykupić assistance i oni chyba wymieniają koła - musiałbyś
    sprawdzić w warunkach. A jak wolisz tradycyjne metody, to polecam
    porządny klucz krzyżak + przedłużka (czyli rurki, oby nie była zbyt
    gruba bądź ani zbyt ciężka). Tradycyjne klucze dołączane do auta (jedno
    ramię zgięte pod kątem ~110stopni) to dobry sposób na zjechanie główki
    śruby.

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 70. Data: 2010-11-23 11:03:00
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
    >
    > Obawiam się, że się nie da - prędzej urwie się śruba.

    Bo w Biedronce to sie piwo kupuje, a nie nawigacje, klucze i klocki
    hamulcowe.

    Pozdrawiam
    Kamil