-
51. Data: 2010-11-22 14:01:51
Temat: Re: Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie?
Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
Najlepsze jest działanie dynamiczne:
Klucz udarowy, a w trasie młotek.
-----
| Tu nie chodzi o sile fizyczna.
| Klucz krzyzakowy + 1,5 metra rury.
| Albo odkrecisz srube, albo klucz peknie/wyrobi sie/omsknie sie, albo ukrecisz leb
srubie. sily relatywnie nie trzeba wiele.
-
52. Data: 2010-11-22 14:33:42
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:4ce9a046$0$22815$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2010-11-21 15:14, Pszemol pisze:
>
>>> Później z wiadomych źródeł dowiedziałem się, że większość tak ustawia
>>> moment w kluczu, aby mnie musiała ręcznie poprawiać
>>> - bo szkoda im czasu.
>>
>> Nie, to jest odwrotnie... klucz MA BYĆ ustawiony na właściwą siłę.
>
> Nie wiem co to za sprzęt o którym piszesz, którym się da precyzyjnie
> ustawić moment dokręcenia śruby przez klucz pneumatyczny.
>
> Jeżeli mówisz o tym sprzęgle, które jest w takich kluczach, które po
> przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodując udarowe udarowe dobijanie
> śruby, to te które widziałem miały wielki rozrzut.
Nie, mówię np. o tym:
http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-
torque-limiting-extension-bar-set-92890.html
-
53. Data: 2010-11-22 14:34:15
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message
news:icbs93$nbf$1@news.dialog.net.pl...
> W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l@4ax.com...
>>> Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
>>> -solidny klucz [rozerwal sie]
>>> -metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
>>> -tubke smaru
>>> -"spray do opon"
>>>
>>> Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
>>> zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
>>> i ladowarka samochodowa.
>>
>> Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
>> No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
>> http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0
>
> Akurat ten gostek, miał źle dobrane nakrętki.
Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...
-
54. Data: 2010-11-22 14:35:06
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
news:icbskg$gdp$1@news.onet.pl...
> W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l@4ax.com...
>>> Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
>>> -solidny klucz [rozerwal sie]
>>> -metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
>>> -tubke smaru
>>> -"spray do opon"
>>>
>>> Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
>>> zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
>>> i ladowarka samochodowa.
>>
>> Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
>> No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
>> http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0
>
> Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem jedno
> no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykręcone.
On miał śle dobrane nakrętki - może były na granicy wytrzymałości.
Jedna strzeliła, siły się zwiększyły na pozostałych 4 i poszły wszystkie.
Nie wiem - zgaduję.
-
55. Data: 2010-11-22 14:36:59
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"DoQ" <p...@g...com> wrote in message
news:icc31m$aml$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
>
>> Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
>> No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
>> http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0
>
> "This rx-7's wheels fall off. Apparently what happened was that someone
> sent him the wrong lug nuts with the wrong threading. They seemed tight
> until they fell off! Happened on june 10, 2007 dixie autocross"
>
> Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?
Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)
Chodziło mi o efekt gubienia kół, nie o dokładnie taki sam przypadek.
Wiem o co chodziło w tym filmie bo właśnie znalazłem go szukając
nakrętek do mojej hondy accord... :-) Ale spodobało mi się jak gostek
zgubił koła i spasował film do innych gostków co sobie nakrętki smarują
smarem...
-
56. Data: 2010-11-22 14:37:28
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> wrote in message
news:icdcsd$bn2$1@inews.gazeta.pl...
> Piotr Molski pisze:
>> Witam
>> Jakis czas temu zmienialem kola w busie VW T3 - zapieczone po
>> paroletnim staniu.
>> Pierwsze podejscie klucz rozkladany - nie poszlo, drugie klucz-krzyzak
>> - nie poszlo.
>> Trzecie podejscie 2 metrowa rura nalozona na klucz-krzyzak i kolega
>> wiszacy na niej - nie poszlo. Dopiero klucz krzyzak + 2 metrowa rura +
>> kumpel na jej koncu + uderzenia 5kg mlotem w klucz (w osi sruby)
>
> O właśnie. W końcu stara dobra szkoła. Jebnąć młotem! Szkoła trochę
> zapomniana. A szkoda, dobre jebnięcie młotem potrafi czynić cuda, na
> przykład z zapieczoną śrubą.
Może też "wyprostować" piastę...
-
57. Data: 2010-11-22 14:44:16
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
Jak tylko mogę to smaruję śruby smarem (w spray'u) z dodatkiem miedzi.
-----
| Efekt smarowania jest jednak taki sam:
-
58. Data: 2010-11-22 15:49:46
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Piotr Czyż <i...@i...com>
Pszemol pisze:
>> w Hondzie i Acurze jest to siła 79lb.ft, czyli jakieś 110 N.kg
>> metrycznie.
>
> Miało być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.
:) spróbuj jeszcze raz
--
Piotr Czyż
-
59. Data: 2010-11-22 17:07:00
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
Pszemol pisze:
> "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> wrote in message
> news:icdcsd$bn2$1@inews.gazeta.pl...
>> Piotr Molski pisze:
>>> Witam
>>> Jakis czas temu zmienialem kola w busie VW T3 - zapieczone po
>>> paroletnim staniu.
>>> Pierwsze podejscie klucz rozkladany - nie poszlo, drugie klucz-krzyzak
>>> - nie poszlo.
>>> Trzecie podejscie 2 metrowa rura nalozona na klucz-krzyzak i kolega
>>> wiszacy na niej - nie poszlo. Dopiero klucz krzyzak + 2 metrowa rura +
>>> kumpel na jej koncu + uderzenia 5kg mlotem w klucz (w osi sruby)
>>
>> O właśnie. W końcu stara dobra szkoła. Jebnąć młotem! Szkoła trochę
>> zapomniana. A szkoda, dobre jebnięcie młotem potrafi czynić cuda, na
>> przykład z zapieczoną śrubą.
>
> Może też "wyprostować" piastę...
Bo jebnąć młotem trza umieć :->
Seco
--
Szukam pracy:
http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
-
60. Data: 2010-11-22 18:14:06
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:
> Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...
Dobrze, ze moje kola tego nie wiedza.
Od 15 lat traktowane kapka smaru miedziowego i dokrecane dynamomerykiem.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl