-
31. Data: 2010-11-21 19:57:35
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l@4ax.com...
> Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
> -solidny klucz [rozerwal sie]
> -metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
> -tubke smaru
> -"spray do opon"
>
> Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
> zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
> i ladowarka samochodowa.
Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0
-
32. Data: 2010-11-21 20:35:00
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
> news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l@4ax.com...
>> Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
>> -solidny klucz [rozerwal sie]
>> -metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
>> -tubke smaru
>> -"spray do opon"
>>
>> Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
>> zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
>> i ladowarka samochodowa.
>
> Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
> No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
> http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0
Akurat ten gostek, miał źle dobrane nakrętki.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
33. Data: 2010-11-21 20:41:04
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
> news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l@4ax.com...
>> Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
>> -solidny klucz [rozerwal sie]
>> -metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
>> -tubke smaru
>> -"spray do opon"
>>
>> Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
>> zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
>> i ladowarka samochodowa.
>
> Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
> No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
> http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0
Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem
jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykręcone.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis
-
34. Data: 2010-11-21 21:35:47
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisał(a):
> Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
Idź przec, ignorancie.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
35. Data: 2010-11-21 22:02:10
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-11-21 21:35, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisał(a):
>
>> Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
>
> Idź przec, ignorancie.
>
A co? Rodzi? :>
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
36. Data: 2010-11-21 22:25:14
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
> Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
> No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
> http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0
"This rx-7's wheels fall off. Apparently what happened was that someone
sent him the wrong lug nuts with the wrong threading. They seemed tight
until they fell off! Happened on june 10, 2007 dixie autocross"
Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com
-
37. Data: 2010-11-21 23:04:06
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-11-21 17:37, G.K. pisze:
>> Obawiam się, że się nie da - prędzej urwie się śruba.
>
> Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skręcił się klucz jak
> masełko a śruba ani drgnęła.
Słabe narzędzie.
Porządnym kluczem albo urwiesz śrubę, albo przerobisz jej łeb na okrągły.
-
38. Data: 2010-11-21 23:42:14
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-11-21 15:14, Pszemol pisze:
>> Później z wiadomych źródeł dowiedziałem się, że większość tak ustawia
>> moment w kluczu, aby mnie musiała ręcznie poprawiać
>> - bo szkoda im czasu.
>
> Nie, to jest odwrotnie... klucz MA BYĆ ustawiony na właściwą siłę.
Nie wiem co to za sprzęt o którym piszesz, którym się da precyzyjnie
ustawić moment dokręcenia śruby przez klucz pneumatyczny.
Jeżeli mówisz o tym sprzęgle, które jest w takich kluczach, które po
przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodując udarowe udarowe
dobijanie śruby, to te które widziałem miały wielki rozrzut.
Używanie ich bez kontroli do dokręcania śrub, to bardzo zły pomysł.
Bo w tych wszystkich zakładach oni mają to na 100Nm, co w żaden sposób
nie przeszkadza w tym żeby wypuszczać klientów ze śrubami dobitymi w
taki sposób że potem trudno to ruszyć bez metrowej rury i najlepiej
jeszcze palnika (nie wiem - może dokręcone 300Nm, może więcej).
Nie wiem do końca jak to się dzieje, ale już nie raz widziałem takie efekty.
Jak dokręcę kluczem dynamometrycznym, to po ustawieniu go na odkręcanie
wszystkie śruby odkręca się bardzo podobnym momentem.
Natomiast jak sobie z ciekawości sprawdziłem śruby tego samego dnia
dokręcone pneumatykiem przez gumiarza, to rozrzut był 100% między
najsłabszą, a najmocniej dokręconą śrubą.
-
39. Data: 2010-11-22 00:09:59
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2010-11-21 19:33, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100, G.K. napisał(a):
>
>> Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu.
>> Mam dwa komplety opon i chciałem sobie sam zmienić na zimówki ale
>> oczywiście ci debile z serwisu przykręcają koła pistoletami
>> pneumatycznymi z taką siłą, że prędzej klucz się złamie niż koło
>> odkręci. Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
>> ale co jeśli złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?
>
> Po pierwsze, to nie jeździć do serwisu z debilami.
To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
mi sie nie chcialo).
> Po drugie - kupić elektryczny klucz udarowy na 12V - odkręca wszystko,
> nawet nakrętki z piast.
>
Mozesz jakis konkretny polecic?
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
-
40. Data: 2010-11-22 00:10:58
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze:
> Witam,
> Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu.
> Mam dwa komplety opon i chciałem sobie sam zmienić na zimówki ale
> oczywiście ci debile z serwisu przykręcają koła pistoletami
> pneumatycznymi z taką siłą, że prędzej klucz się złamie niż koło
> odkręci. Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
> ale co jeśli złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?
> Pozdrawiam,
> Grzegorz
Klucz na przedluzanej rurce teleskopowej zalatwia sprawe, na razie nie
mialem problemow z 1m przedluzka, ale czasami sie zaprzec mocno trzeba
(fakt, chuchro jestem)
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086