  • 21. Data: 2013-06-16 15:30:32
    Temat: Re: Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-15 13:31, J.F. pisze:

    > Mozliwe tez ze HTC ma jakas wlasna sztuczke informowania telefonu ze
    > moze wiecej pradu pobrac.

    No i o to w wątku otwierającym pytałem :-) Istnieją takie właśnie
    sztuczki. Np. na niektórych płytach głównych w PCtach można sobie
    ustawić szybkie ładowanie po USB. Ta funkcja może się nazywać np. BC 1.1
    - cokolwiek to oznacza.

    Marek

  • 22. Data: 2013-06-16 15:34:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-16 13:05, the_foe pisze:

    > Układ zwrotny
    > takiej ładowarki nie jest trywialny i znacząco podwyzsza cenę
    > urządzenia. Wg mojej oceny, jakosc ładowarki impulsowej mozna poznac po
    > ciezarze. Kiedyś kupiłem tani chinski zastępnik do Nokii co był tak
    > lekki, ze wydawało się ze jest w srodku pusty. Ładował 2x dłużej i nigdy
    > do konca.

    Widziałeś tą HTC?

    http://www.ceneo.pl/23952711#tab=click

    Ona jest mega - lekka. :-) Wygląda jak moja choć nie mam 100% pewności
    co do modelu jeśli jest więcej niż 1.

    Marek

  • 23. Data: 2013-06-16 15:42:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jun 2013 13:05:25 +0200, the_foe napisał(a):
    > sa to zapewne tanie ladowarki jednoetapowe. Optymalne ladowanie wymaga
    > II etapów: łądowania stałoprądowego (stały prąd zmniejszające się
    > napięcie, tzw. ładowanie impulsowe) i na koniec ładowania
    > stałonapięciowego (stałe napięcie zmniejszający się prąd). Układ zwrotny
    > takiej ładowarki nie jest trywialny i znacząco podwyzsza cenę
    > urządzenia.

    Tylko ze to powinno byc wbudowane w telefon, a nie w ladowarke,
    szczegolnie USB.

    > Wg mojej oceny, jakosc ładowarki impulsowej mozna poznac po
    > ciezarze.

    To sie pisalo o zasilaczach komputerowych.
    Przy tych ladowarkowych "minimocach" nie poznasz.

    Poza tym chinczycy o tym wiedza i potrafia dobalastowac urzadzenie :-(

    J.

  • 24. Data: 2013-06-16 19:55:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jun 2013 11:11:35 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 1s8jdniamx096.oh0zpbuxzz49$....@4...net
    >
    > Może. Telefon może mierzyć napięcie podawane na wtyczkę USB
    > i w razie spadku tegoż (na przykład już o 0.1V) może zmniejszyć
    > prąd ładowania akumulatora, ale że ładowarka (zewnętrzna -- to
    > co jest na zewnętrz telefonu; to, co podaje napięcie za wtyczkę
    > USB) może mieć solidny stabilizator napięcia

    A telefon moze miec solidny stabilizator pradu, i skoro ma plynac 1A,
    to bedzie sie staral taki puscic, a nie ograniczac bez powodu :-)

    > stosownie dostosuje
    > się i pomimo zmniejszenia obciążenia w telefonie, napięcie na
    > wtyczce USB będzie nadal stałe, czyloi nadal za małe, co sprawi,

    Z tym ze ladowarka jakas maksymalna wydajnosc ma, i powyzej niej
    napiecie na pewno spadnie.

    > że telefon będzie uważał, iż nadal zbyt mocno drenuje ładowarkę
    > zewnętrzną i (aby ją uchronić przed spaleniem) zmniejszy pobór
    > prądu... I tak aż do minimalnego ładowania...

    O to raczej powinna sie martwic ladowarka, bo skad telefon ma wiedziec
    kiedy sie spali.

    > Sama różnica 0.1V na wtyczce niczego nie zmieni!

    Na USB moze byc 4.75 do 5.25V. Na 3.0 nawet 4.45V.
    A ladowac trzeba do 4.2V, i zaczyna byc diablo malo miejsca na
    regulacje. A jeszcze chinczyki dadza najciensza miedziana zylke, to
    stabilizacja przestaje byc dobra. Zreszta w te strone poszly i
    ladowarki, zeby miec ogranicznik pradu.

    Chyba ze telefon ma przetwornice i ladowac moze przy mniejszych
    napieciach. Ale to troche wredna konstrukcja.

    > Raczej telefon chce uchronić gniazdka USB w komputerze, które
    > bez dodatkowego żądania dają tylko 100mA. [...]
    > To kolejna hipoteza.
    > I można takich namnożyć całą masę.
    > Czysta filozofia.

    Niestety, standardow sie namnozylo, nigdy nie wiadomo co sie spotka.
    Ale zapas napiecia ciagle malutki :-)

    > IMO trzeba wziąć dokumentację -- można po prostu napisać do HTC. :)
    > [i zagrozić wstrzymaniem pomocy humanitarnej w razie odmowy
    > udzielenia wszelkich informacji technicznych dotyczących
    > budowy i działania telefonów HTC]

    Napisz. Ciekawe czy odpowiedza cos poza "nie mozemy odpowiadac za
    rozne ladowarki, dlatego polecamy nasz produkt XXXX"

    > Jak pojmuję -- telefon nie jest rozbieralny i raczej nie można
    > śledzić warunków na samym akumulatorze -- temperatury, prądu
    > ładowania i napięcia panującego na zaciskach akumulatora.

    Akurat to czesto bywa monitorowane.

    > można co najwyżej zmierzyć prąd i napięcie na wtyczce USB.
    > Można? Też nie można. Bo trzeba mieć solidny miernik. ;)

    Solidny miernik ma solidne kabelki i sie nie daje do tych mikrozlaczy
    podlaczyc :-)

    > Chińczycy to cwani ludzie -- zawsze coś wykombinują. ;)
    > A już zwłaszcza Chińczycy z Tajwanu.

    Akurat tu namieszali ci komunistyczni :-)

    J.

  • 25. Data: 2013-06-16 22:20:30
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 14.06.2013 23:35, Marek pisze:

> [...]
    > podłączeniu prąd ładowania to 7mA i rośnie powoli przez kilka minut do
    > nieco ponad 400mA. Potem następuje spadek po ok 10 minutach do 340mA,
    > trzyma tak spory odcinek czasu i w końcowej fazie po kilku godzinach
    > maleje aż do zera. Załóżmy, że ta końcowa faza rozciąga się na ostatnią
    > godzinę ładowania.
    >
    > Nie do końca wiem co widget pokazuje. Przypuszczam, że prąd płynący do/z
    > baterii - niezależnie od kierunku. Gdy nie ładuję telefonu, to potrafi
    > mi pokazać np. 100...220mA. Czyli domyślam się, że chodzi o rozładowywanie.

    biały piorun - rozładowanie, zielony - ładowanie. z tego co napisałeś,
    wynika ze ładowarka potrafi 400 telefon nie chce. zrób ładowanie szybką
    ładowarką
    ToMasz

    kiedyś w zamierzchłych czasach, asus ( i moze inne firmy) informowały
    telefon ze jest podłączony do ładowarki usb, zwierając piny data+ i
    data-. Moze teraz htc też ma jakiś zwarty pin?

  • 26. Data: 2013-06-16 23:13:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jun 2013 22:20:30 +0200, ToMasz napisał(a):
    > kiedyś w zamierzchłych czasach, asus ( i moze inne firmy) informowały
    > telefon ze jest podłączony do ładowarki usb, zwierając piny data+ i
    > data-. Moze teraz htc też ma jakiś zwarty pin?

    Nie wiem jak HTC, ale Samsung bez takiego zwarcia nie chce sie
    ladowac.

    J.

  • 27. Data: 2013-06-16 23:27:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-16 22:20, ToMasz pisze:

    > biały piorun - rozładowanie, zielony - ładowanie.

    Aaahaaa ... nie zwróciłem uwagi na zmieniający się kolor. Dzięki :-)

    > z tego co napisałeś,
    > wynika ze ładowarka potrafi 400 telefon nie chce. zrób ładowanie szybką
    > ładowarką

    Właśnie zrobiłem drugi test - rozładowałem telefon i podłączyłem
    oryginalną ładowarkę HTC. W szczytowym momencie prąd ładowania wynosił
    820mA! Czyli 2x więcej.

> [...]
    > telefon ze jest podłączony do ładowarki usb, zwierając piny data+ i
    > data-. Moze teraz htc też ma jakiś zwarty pin?

    Muszę to pomierzyć. Wiesz... nie sądzę aby takie oszustwo wprowadzili
    gdyż na Galaxy S III też ładowanie jest w wersji turbo a to innej firmy
    produkt. Szansa na honorowanie tej sztuczki przez 2 niezależne firmy
    jest mała. Póki co obstawiam, że ładowarki USB masowo są fałszowane
    jeśli chodzi o prąd wyjściowy. 1A w praktyce oznacza 500mA. Na kilku
    niezależnych ładowarkach - w tym firmowych (np. Philips 2207, Samsung -
    dołączana do S III) zauważyłem, że oba telefony ładują się długo. Prądów
    nie mierzyłem ale - jak łatwo się domyślić - są o połowę niższe.

    Marek

  • 28. Data: 2013-06-16 23:40:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jun 2013 23:27:54 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > gdyż na Galaxy S III też ładowanie jest w wersji turbo a to innej firmy
    > produkt. Szansa na honorowanie tej sztuczki przez 2 niezależne firmy

    To akurat aktualny standard
    http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Charging_ports_and_
    accessory_charging_adapters

    > Póki co obstawiam, że ładowarki USB masowo są fałszowane
    > jeśli chodzi o prąd wyjściowy. 1A w praktyce oznacza 500mA.

    Ale to by trzeba ch-ke pradowa napieciowa zdjac.
    Prosta robota, ale te piny takie male ze podlaczyc sie nie mozna :-)

    J.

  • 29. Data: 2013-06-17 00:16:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-16 23:40, J.F. pisze:

    > To akurat aktualny standard
    > http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Charging_ports_and_
    accessory_charging_adapters

    Ha! Tam jest link do dokumentacji BC v 1.2. Rozumiem teraz jak to
    działa. Nie jest jednak dla mnie oczywiste po co te negocjacje prądowe?
    Czy ładowarki nie powinny dawać dowolnie dużego prądu a urządzenia
    mobilne brać tyle i le potrzebują?

    > Ale to by trzeba ch-ke pradowa napieciowa zdjac.
    > Prosta robota, ale te piny takie male ze podlaczyc sie nie mozna :-)

    Kabel USB trzeba ciąć i tyle :-)

    Marek

  • 30. Data: 2013-06-17 01:17:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > Nie jest jednak dla mnie oczywiste po co te negocjacje prądowe? Czy
    > ładowarki nie powinny dawać dowolnie dużego prądu a urządzenia mobilne

    Panie, taka ładowarka, zgodna z Pańską normą, to by i ze 100 dolarów mogła
    kosztować.
    A kogo na to stać, w dzisiejszych czasach ;-)