  • 41. Data: 2013-06-18 17:22:26
    Temat: Re: Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "J.F" 51c04a05$0$1227$6...@n...neostrada.pl
    >Jeśli przez sztabkę dobrego przewodnika (nie żeliwa, ale czegoś
    >lepszego)
    >przepuścisz mały prąd (rzędu kilku amperów -- jak to czyni
    >energetyka)
    >uzyskasz bez trudu gigawaty -- na odpowiednio dużym napięciu.

    Energetyka to juz dawno przerobila, i 1GW transformator odpowiednio
    duzy musi byc.

    Nawet nie wiem czy takie robia, czy jednak za duze i trzeba dac kilka
    po np 200MVA

    >Zobacz, jakie moce przesyłają linie najwyższych napięć.
    >Dla 110 kV to kilkaset kW, ale są (albo choć były kiedyś)
    >i napięcia rzędu 600 kV -- tam masz bez trudu megawaty
    >a chłodnic samochodowych nie ma. I wiesz, z czego są
    >przewody w energetyce? Ze złota, ze srebra, z miedzi?...
    >Z aluminium raczej. :)

    Bo tak taniej :-)

    Policz powierzchnie linii i porownaj z chlodnica.
    A potem zwin to w cewke i zobacz do ilu sie rozgrzeje - nie bez powodu
    transformatory sa olejem wypelnione.

    Jak 4 paczki papierosow ?

    J.

  • 42. Data: 2013-06-19 12:23:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 51c07b37$0$1208$6...@n...neostrada.pl

    > Energetyka to juz dawno przerobila, i 1GW transformator odpowiednio duzy musi byc.

    Odpowiednio, czyli (GW/25W)*wielkość(but) -- tak?

    kW 3. MW 6, GW 9

    A teraz weź 10^9 podziel przez 25 (pomnóż przez 4 i podziel przez 10^2)
    i zobacz, czy to aby na pewno 'odpowiednio'. Ja nie jestem panienką,
    którą należy bajerować, aby zapłodnić. :) 25 watów dla zasilarki to
    niedużo i radiator wielkości buta raczej nie jest potrzebny.

    > Nawet nie wiem czy takie robia, czy jednak za duze i trzeba dac kilka po np 200MVA

    Nie wiem. Ja chyba pisałem o megawatach. I megawaty są przesyłane -- linie
    energetyczne mają kilka amperów i mogą mieć kilkaset tysięcy woltów, co daje
    megawaty.

    :-)

    > Bo tak taniej :-)

    Więc dlaczego przewody w ścianach polskich (nie wiem, jak
    jest w innych państwach) mieszkań/domów są teraz miedziane,
    wcześniej były aluminiowe i dlaczego żaden przewód połączeniowy
    (do żelazka, odkurzacza, telewizora, komputera, lampki nocnej
    itp.) nie jest z aluminium?

    I dlaczego energetyka nie przejdzie na miedź?
    [woli aluminium niż mieć?]

    Aluminium jest lekkie i raczej kruche.

    > Policz powierzchnie linii i porownaj z chlodnica.

    Weź linię długości 1 metra i policz.
    (ja pisałem o sztabce)

    > A potem zwin to w cewke i zobacz do ilu sie rozgrzeje - nie bez powodu
    transformatory sa olejem wypelnione.

    Nie bez powodu. Olejem transformatorowym.

    dowolnie ksztaltowana moze miec ..

    > Jak 4 paczki papierosow ?

    Są różne paczki papierosów (choćby są lajty/lighty)
    i są różne inwertery. Ja widziałem coś i o tym napisałem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2013-06-21 22:46:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kpples$t0d$...@s...aioe.org

> [...]
    > a chłodnic samochodowych nie ma. I wiesz, z czego są
    > przewody w energetyce? Ze złota, ze srebra, z miedzi?...

    Ponoć najwyższe napięcia w przesyłaniu energii to 750 kV
    i wówczas natężenia sięgają 100 A -- czyli jak nic ponad
    pół setki megawatów a jednak radiatorów nie potrzeba. :)

    Nie jest ważna przesyłana moc -- ważna jest moc ODKŁADANA!

    5 cm takiej linii też mam moc 50 MW i tam na pewno nie
    ma stosownie dużego (mierzonego butoliczbą) radiatora.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2013-06-22 20:48:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Jun 2013 22:46:02 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > i wówczas natężenia sięgają 100 A -- czyli jak nic ponad
    > pół setki megawatów a jednak radiatorów nie potrzeba. :)

    Pol setki powiadasz, 75MW ?
    Generator w Belchatowie mial 360MW. A tych generatorow stalo tam 12.
    Nadal stoja, tylko im moc podniesiono i dobudowano kolejny - 858MW.

    I linii 750kV tam nie ma. To ile drutow wychodzi wg ciebie z
    elektrowni ?

    > Nie jest ważna przesyłana moc -- ważna jest moc ODKŁADANA!
    > 5 cm takiej linii też mam moc 50 MW i tam na pewno nie
    > ma stosownie dużego (mierzonego butoliczbą) radiatora.

    ale wiesz czemu tam plynie 1000A, czy ile tam nominalny prad wynosi, a
    nie dwa razy wiecej ?

    P.S. Ladowarke najciezsza wybrac ? Pomysl dobry, ale za stary
    http://deser.pl/deser/1,111858,13637968,Co_mozna_zna
    lezc_w_chinskim_akumulatorze__Bardzo_ciekawe.html
    http://deser.pl/deser/51,111858,13348576.html?i=0&bo
    =1
    http://deser.pl/deser/1,111857,13469244,Chinski_prze
    kret_z_orzechami_wloskimi__Po_rozlupaniu.html
    http://deser.pl/deser/1,111858,13118140,Jak_wyglada_
    chinski_adapter_Bluetooth_od_srodka__Zdziwicie.html

  • 45. Data: 2013-06-23 14:29:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." kkmcj2fodh7a.1tw2ffx50s2tf$....@4...net

> [...]
    > Nadal stoja, tylko im moc podniesiono i dobudowano kolejny - 858MW.

    > I linii 750kV tam nie ma. To ile drutow wychodzi wg ciebie z elektrowni ?

    Nie wiem. Zasięgnąłem języka u kogoś, kto się na tym zna i napisałem.

    > ale wiesz czemu tam plynie 1000A, czy ile tam nominalny
    > prad wynosi, a nie dwa razy wiecej ?

    Im wyższy prąd, tym większe straty. W lutownicy jest malutkie
    napięcie i stosownie duży prąd, który rozgrzewa grot dość mocno,
    choć ten grot jest z miedzi a (rozsądni ludzie) mają groty srebrzone. :)

    > P.S. Ladowarke najciezsza wybrac ? Pomysl dobry, ale za stary

    To ja pisałem, że niekoniecznie wysoka masa idzie w parze [wodnej?] z wydajnością.

> [...]
    > http://deser.pl/deser/1,111858,13118140,Jak_wyglada_
    chinski_adapter_Bluetooth_od_srodka__Zdziwicie.html

    Orzechy banków rozlokowanych na terenie RP nie są takie... ;)
    A Citi daje nawet ciasteczka i czekoladki... Tak, wiem -- ciasteczka
    daje niemal każdy, ale Citi daje takie, które można jeść, a nie takie,
    które wymagają klikania -- >>tak, wiem i zgadzam się na jedzenie<<...
    [czy jakoś podobnie]

    -=-

    BTW innych, przyziemnych, ciekawszych spraw z innych postów:

    Już ściągnąłem ponad 1.2 GB mapy OSM na smartfon. :)
    Idzie szybko -- kilka KB na sekundę, ale nie na każdą sekundę... ;)

    A są takie mapy, które ciągną się z szybkością kilkunastu Mb/s...
    (na każdą)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'