    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Sun, 16 Jun 2013 19:55:17 +0200

    Dnia Sun, 16 Jun 2013 11:11:35 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 1s8jdniamx096.oh0zpbuxzz49$....@4...net
    >
    > Może. Telefon może mierzyć napięcie podawane na wtyczkę USB
    > i w razie spadku tegoż (na przykład już o 0.1V) może zmniejszyć
    > prąd ładowania akumulatora, ale że ładowarka (zewnętrzna -- to
    > co jest na zewnętrz telefonu; to, co podaje napięcie za wtyczkę
    > USB) może mieć solidny stabilizator napięcia

    A telefon moze miec solidny stabilizator pradu, i skoro ma plynac 1A,
    to bedzie sie staral taki puscic, a nie ograniczac bez powodu :-)

    > stosownie dostosuje
    > się i pomimo zmniejszenia obciążenia w telefonie, napięcie na
    > wtyczce USB będzie nadal stałe, czyloi nadal za małe, co sprawi,

    Z tym ze ladowarka jakas maksymalna wydajnosc ma, i powyzej niej
    napiecie na pewno spadnie.

    > że telefon będzie uważał, iż nadal zbyt mocno drenuje ładowarkę
    > zewnętrzną i (aby ją uchronić przed spaleniem) zmniejszy pobór
    > prądu... I tak aż do minimalnego ładowania...

    O to raczej powinna sie martwic ladowarka, bo skad telefon ma wiedziec
    kiedy sie spali.

    > Sama różnica 0.1V na wtyczce niczego nie zmieni!

    Na USB moze byc 4.75 do 5.25V. Na 3.0 nawet 4.45V.
    A ladowac trzeba do 4.2V, i zaczyna byc diablo malo miejsca na
    regulacje. A jeszcze chinczyki dadza najciensza miedziana zylke, to
    stabilizacja przestaje byc dobra. Zreszta w te strone poszly i
    ladowarki, zeby miec ogranicznik pradu.

    Chyba ze telefon ma przetwornice i ladowac moze przy mniejszych
    napieciach. Ale to troche wredna konstrukcja.

    > Raczej telefon chce uchronić gniazdka USB w komputerze, które
    > bez dodatkowego żądania dają tylko 100mA. [...]
    > To kolejna hipoteza.
    > I można takich namnożyć całą masę.
    > Czysta filozofia.

    Niestety, standardow sie namnozylo, nigdy nie wiadomo co sie spotka.
    Ale zapas napiecia ciagle malutki :-)

    > IMO trzeba wziąć dokumentację -- można po prostu napisać do HTC. :)
    > [i zagrozić wstrzymaniem pomocy humanitarnej w razie odmowy
    > udzielenia wszelkich informacji technicznych dotyczących
    > budowy i działania telefonów HTC]

    Napisz. Ciekawe czy odpowiedza cos poza "nie mozemy odpowiadac za
    rozne ladowarki, dlatego polecamy nasz produkt XXXX"

    > Jak pojmuję -- telefon nie jest rozbieralny i raczej nie można
    > śledzić warunków na samym akumulatorze -- temperatury, prądu
    > ładowania i napięcia panującego na zaciskach akumulatora.

    Akurat to czesto bywa monitorowane.

    > można co najwyżej zmierzyć prąd i napięcie na wtyczce USB.
    > Można? Też nie można. Bo trzeba mieć solidny miernik. ;)

    Solidny miernik ma solidne kabelki i sie nie daje do tych mikrozlaczy
    podlaczyc :-)

    > Chińczycy to cwani ludzie -- zawsze coś wykombinują. ;)
    > A już zwłaszcza Chińczycy z Tajwanu.

    Akurat tu namieszali ci komunistyczni :-)

    J.