  • 11. Data: 2010-09-17 23:27:46
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć autko przed kradzieżą ?
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Grzelak" <n...@d...com> napisał w wiadomości
    news:xn0gz8wbb1ap509000@news.onet.pl...

    > przelaczniczek odcinajacy pompe paliwa
    > najlepiej w jakims dziwnym miejscu gdzie ciezko bedzie znalezc.

    my podłączaliśmy przekaźnikiem dodatkowy klakson (pod fotelem) pod rózne
    "plusy", np pod stacyjke.
    Klient włacza zapłon, a tu włosy stają dęba. Robi wrażenie.

    Jacek

  • 12. Data: 2010-09-17 23:45:10
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > to najskuteczniejsze rozwiażanie. tyle ze powinno sie dać zapalić auto
    > ruszyć..... i tyle . powinno zgasnąć po 10 sekundach pyrkania na luzie
    > i krótszym czasie - podczas jazdy.

    to rozwiazanie jest niezgodne z obowiazujacym prawem

    Krzysztof

  • 13. Data: 2010-09-17 23:48:02
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-09-17 23:27, Jacek pisze:
> [...]
    > "plusy", np pod stacyjke.
    > Klient włacza zapłon, a tu włosy stają dęba. Robi wrażenie.

    Pod fotel, to najlepiej jakąś syrenę kolejową. Włosy zlodziejowi staną
    dęba, ale dosłownie. ;)
    Tylko jak to cholerstwo zasilić?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2010-09-18 01:51:34
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    Jacek wrote:

> [...]
    >
    > my podłączaliśmy przekaźnikiem dodatkowy klakson (pod fotelem) pod
    > rózne "plusy", np pod stacyjke. Klient włacza zapłon, a tu włosy

    Pomyslowe.
    A moze od razu glosniczek i odtwarzac nagranie "stac, k...wa! policja!"?
    :D

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 15. Data: 2010-09-18 09:42:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Wiem! temat rzeka. Chodzi mi o kilka prostych porad co
    > zamontować/zainstalować.
    > samochód Peugeot 106 1997r ,wizualnie w bardzo dobrym stanie. Chciałem
    > ubezpieczyć , ale mi zaproponowano 704zł na sumę 4.000zł
    > lub w 2ch ratach po 360zł .Drogo bo to 13letnie autko więc nie chcą tego
    > ubezpieczać. Więc doszedłem do wniosku ( nie wiem czy słusznego)
    > że lepiej tą kasę wydać na zabezpieczenie typu blokada skrzyni, kierownicy
    > + jakiś lepszy alarm.
    > (samochód nie posiada immobilisera) posiada układ bezprzewodowego
> [...]

    upierdliwe zabezpieczenie. "Nożyce", czyli klamra blokująca pedały
    samochodu. Uperdliwe, bo żeby wyeliminować trzeba to robić w niewygodnej
    pozycji, pod kierownicą.
    Laski i blokady samej kierownicy nie mają sensu.
    Do tego pozostawiony w jamiś pomysłowym miejscu telefon komórkowy z funkcją
    lokalizacji i dobrze zorganizowanym zasilaniem.
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2010-09-18 10:22:00
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2010-09-18 09:42, Jackare pisze:
> [...]
    > Do tego pozostawiony w jamiś pomysłowym miejscu telefon komórkowy z
    > funkcją lokalizacji i dobrze zorganizowanym zasilaniem.

    też się na tym zastanawiałem i najlepiej jakaś made in home, ale
    doszedłem do wniosku że blokada pedałów nie wiele daje bo:
    hamować można ręcznym, biegi można wrzucać bez sprzęgła (no może jak
    stoi auto tak że trzeba trochę pokręcić aby wyjechać to wtedy sprzęgło
    się przydaje), ja mam diesla więc i bez gazu da radę - przynajmniej
    złodziej podjedzie w takie miejsce aby spokojnie rozmontować blokadę.
    I tak na marginesie parę miesięcy temu weszli mi do auta po mimo że jest
    blokada skrzyni biegów w widocznym miejscu, złodzieje rozwalili stacyjkę
    i próbowali ukraść. Próbowali bo ostatecznie nie odpalili auta. I tu
    walzelina dla miśków bo miesiąc później złapali tych złodziei, wpadli
    gdzieś na gorącym uczynku.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 17. Data: 2010-09-18 19:33:00
    Od: "katz" <małpa@malpa.pl>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Wiem! temat rzeka. Chodzi mi o kilka prostych porad co
    > zamontować/zainstalować.
    > samochód Peugeot 106 1997r ,wizualnie w bardzo dobrym stanie.

    Zaproponuje ci ideę, a wykonawstwo zależy już tylko od ciebie. Otóż zrób
    mechanizm blokujący fotel kierowcy w połozeniu - położony na kierownicy (jak
    przy wpuszczaniu pasażena do tyłu)
    Kiedyś cos takiego zrobil teść w swoim cinquecento - nie dało sie usiąść za
    kierownicą. Blokada była b. prosta i zakładało się ją przekręcając kluczem
    aplulowym jakąś śrubkę, ale niewtajemniczony człowiek nie miał szans

  • 18. Data: 2010-09-18 19:48:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-17 19:04, Rafał Grzelak pisze:

    > przelaczniczek odcinajacy pompe paliwa
    > najlepiej w jakims dziwnym miejscu gdzie ciezko bedzie znalezc.

    Odcięcie pompy paliwa to nie będzie chyba najskuteczniejszy pomysł ze
    względu na jego popularność.

    Złodziej usłyszy, że pompa nie pracuje, może mieć przy sobie przewód
    którym na krótko podłączy pompę paliwa.
    W sumie nie będzie to wiele skuteczniejsze niż fabryczny immo.

    Lepiej odłączyć coś pod maską - np. zasilanie cewki zapłonowej,
    sterowanie elektroniczną przepustnicą, albo czujnik położenia wału
    korbowego (tu trzeba uważać na ewentualne zakłócenia), czy coś innego
    bez czego samochód nie ruszy.

    Tego tak łatwo złodziej nie namierzy jak odpiętej pompy, a pod maską
    wszystko jest tak upakowane że długo zajmie połapanie się o co chodzi.

    Rozcięcia przewodów robisz gdzieś wewnątrz wiązki elektrycznej, przewody
    do ukrytego wyłącznika prowadzisz wewnątrz oryginalnych wiązek i
    pozostaje tylko dobrze ukryć przełącznik.
    Pamiętając że złodziej pierwsze co zrobi to włoży głowę tam gdzie
    normalnie masz nogi i będzie szukał wszelkich nieseryjnych przewodów,
    otworów i przełączników.

  • 19. Data: 2010-09-18 20:07:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-18 19:48, Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    > Odcięcie pompy paliwa to nie będzie chyba najskuteczniejszy pomysł ze
    > względu na jego popularność.

    Czemu?

    > Złodziej usłyszy, że pompa nie pracuje, może mieć przy sobie przewód
    > którym na krótko podłączy pompę paliwa.

    A kto powiedział, że odcięcie ma być na poziomie elektrycznym?

    (...)
    > Pamiętając że złodziej pierwsze co zrobi to włoży głowę tam gdzie
    > normalnie masz nogi i będzie szukał wszelkich nieseryjnych przewodów,
    > otworów i przełączników.

    Brak Ci praktyki - tak w zakresie zabezpieczeń, jak i złodziejstwa :)

  • 20. Data: 2010-09-18 22:42:05
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    Użytkownik "katz" <małpa@malpa.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zaproponuje ci ideę, a wykonawstwo zależy już tylko od ciebie. Otóż zrób
    > mechanizm blokujący fotel kierowcy w połozeniu - położony na kierownicy
    No tak pomysł jest rzeczywiście dobry, niekonwencjonalny.Tylko że te Autko
    jest 5dzwiowe
    i fotele się nie wychylają...
    rylen