    Date: Sat, 18 Sep 2010 19:48:24 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak zabezpieczyć autko przed kradzieżą ?

    W dniu 2010-09-17 19:04, Rafał Grzelak pisze:

    > przelaczniczek odcinajacy pompe paliwa
    > najlepiej w jakims dziwnym miejscu gdzie ciezko bedzie znalezc.

    Odcięcie pompy paliwa to nie będzie chyba najskuteczniejszy pomysł ze
    względu na jego popularność.

    Złodziej usłyszy, że pompa nie pracuje, może mieć przy sobie przewód
    którym na krótko podłączy pompę paliwa.
    W sumie nie będzie to wiele skuteczniejsze niż fabryczny immo.

    Lepiej odłączyć coś pod maską - np. zasilanie cewki zapłonowej,
    sterowanie elektroniczną przepustnicą, albo czujnik położenia wału
    korbowego (tu trzeba uważać na ewentualne zakłócenia), czy coś innego
    bez czego samochód nie ruszy.

    Tego tak łatwo złodziej nie namierzy jak odpiętej pompy, a pod maską
    wszystko jest tak upakowane że długo zajmie połapanie się o co chodzi.

    Rozcięcia przewodów robisz gdzieś wewnątrz wiązki elektrycznej, przewody
    do ukrytego wyłącznika prowadzisz wewnątrz oryginalnych wiązek i
    pozostaje tylko dobrze ukryć przełącznik.
    Pamiętając że złodziej pierwsze co zrobi to włoży głowę tam gdzie
    normalnie masz nogi i będzie szukał wszelkich nieseryjnych przewodów,
    otworów i przełączników.