  • 1. Data: 2010-09-17 18:11:59
    Temat: Jak zabezpieczyć autko przed kradzieżą ?
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    Wiem! temat rzeka. Chodzi mi o kilka prostych porad co
    zamontować/zainstalować.
    samochód Peugeot 106 1997r ,wizualnie w bardzo dobrym stanie. Chciałem
    ubezpieczyć , ale mi zaproponowano 704zł na sumę 4.000zł
    lub w 2ch ratach po 360zł .Drogo bo to 13letnie autko więc nie chcą tego
    ubezpieczać. Więc doszedłem do wniosku ( nie wiem czy słusznego)
    że lepiej tą kasę wydać na zabezpieczenie typu blokada skrzyni, kierownicy +
    jakiś lepszy alarm.
    (samochód nie posiada immobilisera) posiada układ bezprzewodowego
    powiadamiania do 500m.
    rylen

  • 2. Data: 2010-09-17 18:16:09
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć autko przed kradzieżą ?
    Od: "h1n1" <h...@w...pl>

    Wyjmować akumulator podczas postojów?

  • 3. Data: 2010-09-17 19:04:47
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    Rylen wrote:

> [...]
    > blokada skrzyni, kierownicy + jakiś lepszy alarm. (samochód nie
    > posiada immobilisera) posiada układ bezprzewodowego powiadamiania do

    przelaczniczek odcinajacy pompe paliwa
    najlepiej w jakims dziwnym miejscu gdzie ciezko bedzie znalezc.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 4. Data: 2010-09-17 19:36:46
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 17-09-2010 18:11, Rylen pisze:
> [...]
    > kierownicy + jakiś lepszy alarm.
    > (samochód nie posiada immobilisera) posiada układ bezprzewodowego

    Zastanawiam się jaki jest sens....ale Twoja decyzja.
    Proponuje odłączenie zapłonu/paliwa - magiczny guziczek, rodzaj antynapadu.
    Zakładają to goście od autoalarmów, elektrycy samochodowi.
    Do tego blokadę skrzyni biegów.
    Tak czy inaczej AC jednak jest lepsze, bo działa również wtedy, gdy sam
    rozbijesz auto.

    M.

  • 5. Data: 2010-09-17 20:47:02
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > przelaczniczek odcinajacy pompe paliwa
    > najlepiej w jakims dziwnym miejscu gdzie ciezko bedzie znalezc.

    Czesto ludzie proponuja tego typu rozwiazanie. A ja zaproponuje "zamiennik"
    jaki mialem kiedys w maluchu. Zamiast przelaczniczka byly zamontowane styki
    w malej odleglosci od siebie (powiedzmy 2 mm. To bylo pod deska, a w desce
    mala dziurka. Umiejscowienie dowolne - tak aby nie przeszkadzalo
    "uszkodzenie". No i wkladalo sie w ta dziurke "kluczyk". czyli np gwozdz ;)
    Oryginalnie bylo to ladnie zrobione - taki maly dzyndzelek z uchwytem. Mozna
    to nawet zostawic w aucie - nikt sie nie kapnie o co biega, a jak sie kapnie
    to nie znjadzie tego typu dziurki.

    Fantom

  • 6. Data: 2010-09-17 20:53:30
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    Fantom wrote:

> [...]
    > taki maly dzyndzelek z uchwytem. Mozna to nawet zostawic w aucie -
    > nikt sie nie kapnie o co biega, a jak sie kapnie to nie znjadzie tego

    Widzialem taki patent i tez jest dobry.
    Na plus przelacznika przemawia fakt, ze mozna go lepiej ukryc i
    przalaczac calkiem 'na macanego'.
    A te 2 dziurki to musza jednak byc gdzies wzglednie pod reka. :)

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2010-09-17 21:04:20
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 17-09-2010 20:47, Fantom pisze:

> [...]
    > dzyndzelek z uchwytem. Mozna to nawet zostawic w aucie - nikt sie nie
    > kapnie o co biega, a jak sie kapnie to nie znjadzie tego typu dziurki.
    Mój teść miał w SC 900 patent z wtyczką, taką zwykłą do kontaktu 220V.
    Bolce w środku były zlutowane, co zamykało obwód.
    W desce miał dwie małe dziurki, które pod spodem ukrywały dwa styki
    (takie jak w gniazdku). Wtyczka wsadzona - auto jedzie. Wtyczka wyjęta -
    wiadomo. Odcinało to paliwo - rozrusznik kręcił, ale pompa nie podawała.
    Ktoś tu kiedyś opisywał patent z popielniczką zamkniętą/otwartą.

    M.

  • 8. Data: 2010-09-17 21:37:10
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Rafał Grzelak pisze:

    > przelaczniczek odcinajacy pompe paliwa
    > najlepiej w jakims dziwnym miejscu gdzie ciezko bedzie znalezc.

    to najskuteczniejsze rozwiażanie. tyle ze powinno sie dać zapalić auto
    ruszyć..... i tyle . powinno zgasnąć po 10 sekundach pyrkania na luzie
    i krótszym czasie - podczas jazdy.

    jak auto nie zapali od pierwszego zakręcenia, to będą szukać dlaczego.
    Będą - niebędą, jest taka szansa. jak ruszą i zgaśnie - pełne gacie
    strachu+rzucający sie w oczy rozkaraczony samochód. Polecam

    ToMasz

  • 9. Data: 2010-09-17 22:39:22
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > to najskuteczniejsze rozwiażanie. tyle ze powinno sie dać zapalić auto
    > ruszyć..... i tyle . powinno zgasnąć po 10 sekundach pyrkania na luzie
    > i krótszym czasie - podczas jazdy.
    O to jest właściwe rozwiązanie chyba. Tylko jak to zrobić aby na 10-20sekund
    jednak zapalił ?
    rylen

  • 10. Data: 2010-09-17 22:48:41
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > O to jest właściwe rozwiązanie chyba. Tylko jak to zrobić aby na
    > 10-20sekund jednak zapalił ?
    > rylen
    Oj chyba znalazłem częściowo odpowiedż. W szereg z cewką zapłonową włączony
    wyłącznik
    bimetalowy, cosik takiego jak w żelazku elektrycznym. Jak złodziej właczy to
    samochód zapali, ale za chwilę
    bimetal rozłączy i silnik zgasnie. Jak ostygnie ,to gdy złodziej jeszcze raz
    go odpali, ale zaraz znowu zgaśnie...
    Tylko jaki przełącznik bimetalowy zastosować ? Oto jest pytanie ??
    rylen