eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak zabezpieczyć elektronike przed falą elektromagnetyczną › Re: Jak zabezpieczy? elektronike przed fal? elektromagnetyczn?
  • Data: 2010-12-29 10:54:14
    Temat: Re: Jak zabezpieczy? elektronike przed fal? elektromagnetyczn?
    Od: WoW <n...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

    j...@p...onet.pl wrote:

    > Ogólnie tak jak przed każdym impulsem pola EM, czyli ekranowanie. Ktoś tu
    > już wspominał o klatce Faradaya. Jeśli nie bierzemy pod uwagę innych
    > czynników (ciepło i fala uderzeniowa), to ochrona przed samym NEMP
    > (bodajże takiego skrótu się używa) nie powinna być specjalnie trudna.
    > Powinno wystarczyć coś w rodzaju skrzyni z ferromagnetyka (tłumienie
    > składowej M) zamkniętej w skrzyni np z miedzi (składowa E).
    > Jaką odległość od wybuchu przewidujesz?

    Napisalem w pierwszym poscie chyba.
    Ok 70-100km zaleznie od sily wybuchu.

    Oczywiscie problem jest w ilosciach. Dalem konkretne przyklady. latarka,
    folia aluminiowa. Chodzi o to by wiedziec ile tej foli ma byc, samo
    skladanie z kilku warstw powoduje odbijanie sie WEWNATRZ warstw. Chodzi o to
    by zabezpieczyc dobrze, ale nie kupujac jakies specjalistyczne skrzynie za
    tysiace złotych.

    --
    +++