  • 1. Data: 2009-05-20 11:55:06
    Temat: Jak wyczyścić Tamrona
    Od: "M.P." <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Posiadam Tamrona AF17-50mm. Zauważyłem, że za przednim szkiełkiem zebrało się
    trochę kurzu. Nie wiem czy wpływa to na jakość zdjęć. Na pewno wpływa to na
    moje nerwy :).
    Pytanko - czy można samemu 'odkręcić' przednią szybkę? zauważyłem dwa
    zagłębienia o które można by się oprzeć i spróbować ją odkręcić. Czy raczej
    nie kombinować i zanieść do czyszczenia.

    Jeśli druga opcja to proszę o jakiś adres w Warszawie. Nie koniecznie serwis
    firmowy. Ile taka usługa kosztuje?

    Dzięki
    Michał

  • 2. Data: 2009-05-20 11:59:32
    Temat: Re: Jak wyczyścić Tamrona
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli druga opcja to proszę o jakiś adres w Warszawie. Nie koniecznie
    > serwis firmowy. Ile taka usługa kosztuje?

    Masz dobra okazje, zeby pocwiczyc nerwy...

    "troche kurzu" troche wplywa, dopoki to nie jest
    10cm wlos cwicz silna wole i nie patrz na to ;)
    Rozbieranie z tego powodu obiektywu, szczegolnie
    samodzielnie to kiepski pomysl...

  • 3. Data: 2009-05-20 12:10:10
    Od: bans <g...@o...pl>

    M.P. pisze:

    > Posiadam Tamrona AF17-50mm. Zauważyłem, że za przednim szkiełkiem zebrało się
    > trochę kurzu. Nie wiem czy wpływa to na jakość zdjęć. Na pewno wpływa to na
    > moje nerwy :).

    Ktoś kiedyś polecał taki sposób: wytnij z papieru kwadracik o wymiarach
    5x5mm - całkiem spory w porównaniu z twoim kurzem, co? I do tego
    nieporównywalnie bardziej od tej warstewki kurzu nieprzejrzysty.

    Teraz połóż go na obiektywie (lepiej nie przyklejaj, połóż na obiektywie
    wycelowanym w górę) i spójrz przez wizjer aparatu. Wnioski wyciągnij sam.

    --
    bans

  • 4. Data: 2009-05-20 12:25:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    bans pisze:
    > Teraz połóż go na obiektywie (lepiej nie przyklejaj, połóż na obiektywie
    > wycelowanym w górę) i spójrz przez wizjer aparatu. Wnioski wyciągnij sam.

    Jasność obiektywu się zmniejszy. No i bokeh wyjdzie dziwny :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-05-20 12:35:09
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    ehh... wykrec ta soczewke, wyczysc i bedziesz mial czysty obiektyw, a przy
    okazji zdjecia nieostre po jednej stronie...
    Nie ma szans zeby to bylo widoczne na zdjeciach wiec jezeli trafiles na
    ostry egz. bez FF/BF to sie ciesz, nie kombinuj i nie szukaj problemow na
    sile...

    PS. Tez mam pylki w tamronie 17-50 i naprawde jest to ostatnia rzecz jaka
    bym sie przejmowal.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2009-05-20 13:46:06
    Od: " M.P." <g...@W...gazeta.pl>

    Dzięki za odpowiedzi. To załatwia sprawę.

    Michal

  • 7. Data: 2009-05-20 14:15:29
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > Teraz połóż go na obiektywie (lepiej nie przyklejaj, połóż na
    > obiektywie wycelowanym w górę) i spójrz przez wizjer aparatu. Wnioski

    To wersja light.
    Lepiej wsadzic lape przed 400/2.8 - jasnosc spadnie, ale zdjecia o dziwo robi
    ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 8. Data: 2009-05-20 19:06:51
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

> [...]
    > się
    > trochę kurzu. Nie wiem czy wpływa to na jakość zdjęć. Na pewno wpływa to

    wpisz w youtube.com "Tamron AF17-50mm" pamiętam, że oglądałem tam kiedyś
    film jak ktoś rozkręca ten obiektyw.

    z jakim korpusem uzywasz tego obiektywu.
    jesteś zadowolony..... ???

  • 9. Data: 2009-05-20 19:33:34
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 20 Maj, 14:10, bans <g...@o...pl> wrote:

    > Ktoś kiedyś polecał taki sposób: wytnij z papieru kwadracik o wymiarach
    > 5x5mm - całkiem spory w porównaniu z twoim kurzem, co? I do tego
    > nieporównywalnie bardziej od tej warstewki kurzu nieprzejrzysty.

    Maly przyklad: http://thearti.pl/img/IMG_5914.JPG
    oczywiscie to przy 2.8 ale i tak jest dobra ilustracja tematu "pylki
    na przedniej soczewce"

  • 10. Data: 2009-05-20 19:43:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze thearti:

    > Maly przyklad: http://thearti.pl/img/IMG_5914.JPG
    > oczywiscie to przy 2.8 ale i tak jest dobra ilustracja tematu "pylki
    > na przedniej soczewce"

    Zaraz przyjdzie Jansal i wam wytłumaczy że to oszustwo.