eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleJak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie? › Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
  • Data: 2009-07-26 08:00:00
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: "Ivam" <f...@-...fm> szukaj wiadomości tego autora

    "nalesnik" <m...@o...o2.o2.o2.pl> wrote in message
    news:h4fu7u$a4p$1@news.onet.pl...
    > - hamuj tyłem, ściągnij w ogóle palce z klamki przedniego hamulca, chyba,
    > że masz ABS?
    > [1] - Motocyklista Doskonały, strony 145, 157, 160 - akurat miałem pod
    > ręką;)

    Albo masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, albo problemy z przekazem
    odpowiedniego komentarza, ktory w tej ksiazce jest. Albo mam inna ksiazke;)

    Na stronach 160 i 161 nie zauwazylem ani slowa o tym, zeby zdjac palce z
    klamki hamulca. Nie zauwazylem rowniez tego, ze ta zasada nie jest wazna jak
    masz ABS. Znalazlem natomiast informacje, ze nalezy UWAZAC z przednim, a w
    terenie nie uzywac (ale nie oznacza, ze mozesz sobie odpuscic odruch
    trzymania palcow na klamce). Jesli chodzi o ABS to na str 160 jest jedynie
    informacja, ze w trakcie bocznego poslizgu nie pomoze.

    Co do:
    > - nie składaj moto w zakrętach - staraj się mieć opony prostopadle do
    > jezdni?

    Nie chce mi sie nawet sprawdzac, ale wydaje mi sie, ze w ksiazce tez troszke
    inaczej bylo napisane... pewnie bylo cos o jezdzie z jak najmniejszym
    pochyleniem, jazda po jak najwiekszym promieniu zakretu, itp.

    --
    pzdr:
    Ivam