  • 11. Data: 2011-05-18 15:29:50
    Temat: Re: Jak wyciągnąć sworzeń?
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 14.05.2011 21:07, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    >
    > Póki co próbowałem już to polewać penetratorem, grzać palnikiem wahacz,
    > młotkować to ze wszystkich stron, ale z jednej strony samochodu się nie
    > udało.
    >
    > Ściągam to takim ściągaczem: http://www.jonnesway.pl/index.php?item=562
    > Ale niestety śruby 10,9 na osiąch ściągacza trzaskają, a sworzeń nie
    > wychodzi.
    >
    > Zapewne te sworznie (tak jak i wszystko inne w tym samochodzie) zostały
    > dokręcone z całej siły kluczem z metrową rurą jako przedłużką, bo
    > wcześniej jacyś rzeźnicy się tym samochodem zajmowali.

    tylko 'widelcem' w takim razie, czasami trzeba dobrac podkladki jezeli
    wchodzi za gleboko.
    i walic mlotem 2kg, lzejsze moga sie rozklepywac.
    Musi puscic.

  • 12. Data: 2011-05-19 01:17:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-18 11:28, Nex@pl pisze:

    > A uzywałeś ściągacza dwu, albo trzy ramiennego...?

    Tak, podobny połamałem jako pierwszy ;)

    Zagadkę rozwiązałem w taki sposób, że wymontowałem z auta zwrotnicę
    razem z wahaczem. Szlifierką kątową przeciąłem sworzeń, a potem wahacz
    włożyłem w prasę 12t i tam już go wypchnąłem.
    Siedział po prostu bardzo mocno.

    Sworzeń mam już nowy i ogólnie przednie zawieszenie całe zrobione już
    docelowo :)

  • 13. Data: 2011-05-19 23:22:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 14 May 2011 21:07:13 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Ktoś zna jakieś ciekawe patenty na wyciągnięcie stożkowego sworznia
    > zwrotnicy z wahacza?

    Użyć ściągacza do sworzni?

    > Póki co próbowałem już to polewać penetratorem, grzać palnikiem wahacz,
    > młotkować to ze wszystkich stron, ale z jednej strony samochodu się nie
    > udało.

    A rozwiercić sworzeń?
    Oraz naprawdę duży młot i porządne uderzenie w ucho powinno dac radę.

    --