  • 1. Data: 2011-05-14 11:34:06
    Temat: Pierwsze auto dla "zielonego" :)
    Od: "D@w!d J@$" <x...@g...com>

    Witam.
    Mam max 3000 PLN do wydania i za to muszę kupić swój I samochód... na
    zasadzie tankuje i nic więcej mnie nie interesuje w nim :) Oprócz
    przeglądów itp. "pierdołowatych" spraw :)

    Auto oczywiście benzyna + LPG
    Lepiej 4/5 drzwiowy aniżeli 3 ale nie będę się upierał
    2 PP to było by miło.
    Osiągi itp. to sprawa drugorzędna... tak naprawdę dopiero zacznę się
    uczyć jeździć. Aczkolwiek jakby był silniejszy (ekonomiczny koniecznie!)
    silnik aniżeli 1.1 to fajnie :)

    Za czym mam się rozglądać? Czym mam się interesować?
    Czego się wystrzegać? Który ma tanie ewe. części zamienne? Felicja,
    Escort, Punto, Uno, Lanos, Astra?
    --
    "szaleństwo jest zaraźliwe" Aldous Huxley
    http://xwindowsmen.bikestats.pl

  • 2. Data: 2011-05-14 12:07:16
    Temat: Re: Pierwsze auto dla "zielonego" :)
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-14 11:34, D@w!d J@$ pisze:
    > Witam.
    > Mam max 3000 PLN do wydania i za to muszę kupić swój I samochód... na
    > zasadzie tankuje i nic więcej mnie nie interesuje w nim :) Oprócz
    > przeglądów itp. "pierdołowatych" spraw :)

    Znaczy rozumiem, że chcesz kupić grata za 3000 PLN i uważasz, że od
    przeglądu do przeglądu wlewać będziesz tylko paliwo? :)

    > Auto oczywiście benzyna + LPG

    uwzględniając cenę instalki LPG to już grat totalny

> [...]
    > Osiągi itp. to sprawa drugorzędna... tak naprawdę dopiero zacznę się
    > uczyć jeździć. Aczkolwiek jakby był silniejszy (ekonomiczny koniecznie!)

    po co Ci gaz do takich małych silników?

    > Za czym mam się rozglądać? Czym mam się interesować?
    > Czego się wystrzegać? Który ma tanie ewe. części zamienne? Felicja,
    > Escort, Punto, Uno, Lanos, Astra?

    Żadne z tych aut nie spełnia Twoich wymagań - czyli w cenie 3000 zł nie
    kupisz BEZAWARYJNEGO auta z LPG :)

  • 3. Data: 2011-05-14 12:07:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin D@w!d J@$

    > Za czym mam się rozglądać? Czym mam się interesować? Czego się
    > wystrzegać? Który ma tanie ewe. części zamienne? Felicja, Escort, Punto,
    > Uno, Lanos, Astra?

    Lanosa sobie kup, jak na cenę roweru jest w miarę bezpieczny, w miarę
    solidny i bardzo tani w eksploatacji.

  • 4. Data: 2011-05-14 12:28:08
    Temat: Re: Pierwsze auto dla
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    D@w!d J@$ <x...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Za czym mam się rozglądać? Czym mam się interesować?
    > Czego się wystrzegać? Który ma tanie ewe. części zamienne? Felicja,

    Siostra sprzedała takiego Lanosa za 2.4 lub 2.6 :)

    Jeździł jeszcze ale klima średnio działała i silnik.

    chyba 1.5 ty było + lpg lpg akurat działało

    pozdrawiam.

  • 5. Data: 2011-05-14 12:42:54
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Tico
    .
    .
    .
    .
    Rozkraczona Corsa albo Lanos?

  • 6. Data: 2011-05-14 12:53:35
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Witam.
    > Mam max 3000 PLN do wydania i za to muszę kupić swój I samochód... na
    > zasadzie tankuje i nic więcej mnie nie interesuje w nim :) Oprócz
    > przeglądów itp. "pierdołowatych" spraw :)

    Chyba kpisz ;] Gdyby się nie psuło, to by nie było warte 3000zł i nikt by
    nie sprzedawał. W aucie za 3000zł będziesz regularnie miał coś do roboty. A
    to akumulator się skończy, a to kable wysokiego napięcia do wymiany, zerwie
    się linka od szyby, wypadnie wtyczka jakiegoś czujnika, zgaśnie
    podświetlenie kontrolek ogrzewania, zacznie kapać olej na uszczelnieniu
    skrzyni, zużyje się łożysko itepe, itede. Jest masa takich drobiazgów, które
    psują się we wszystkich autach. I nawet jak kupisz coś niezardzewiałego, z
    idealnym zawieszeniem i niezużytym silnikiem, to będziesz dopłacał i basta.

    > Auto oczywiście benzyna + LPG

    Jak kupisz auto, w którym instalacja LPG była dawno zakładana, niedługo
    dojdzie Ci koszt wymiany butli.

    > Za czym mam się rozglądać? Czym mam się interesować?
    > Czego się wystrzegać? Który ma tanie ewe. części zamienne? Felicja,
    > Escort, Punto, Uno, Lanos, Astra?

    Wszytkie mają porównywalnie tanie części zamienne, z drobnymi różnicami, bo
    akurat w jednym tanie są łożyska, a drogie kable, a w drugim na odwrót.
    Wszystkie powyższe kochają rdzę, a dziurami w blasze nie przejdziesz
    przeglądu, więc będziesz musiał z tym walczyć. Ja polecam Peugeota 106 i 306
    tudzież Citroena ZX. Rdza ich nie bierze, ale np. co 20kkm trzeba robić
    przednie wahacze.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 7. Data: 2011-05-14 15:09:44
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:iqlms0$d61$1@inews.gazeta.pl...
    > Ja polecam Peugeota 106 i 306 tudzież Citroena ZX. Rdza ich nie bierze,
    > ale np. co 20kkm trzeba robić przednie wahacze.

    nie zapominaj o 309, który w zakupie będzie jeszcze tańszy, podobnie
    bezawaryjny, też niegnijący a 1.4 jest nawet całkiem żwawy.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-05-14 15:31:33
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-14 11:34:06 +0200, "D@w!d J@$"
    <x...@g...com> said:

    > Witam.
    > Mam max 3000 PLN

    Nie. Masz 3000 zł.

    > za to muszę kupić swój I samochód...

    Musisz kupić swój?
    Pachnie niskim IQ albo przekrętem....

    > na zasadzie tankuje i nic więcej mnie nie interesuje w nim

    To jest cecha użytkownika, nie pojazdu.

    > Auto oczywiście benzyna + LPG

    Oczywiście.

    > Lepiej 4/5 drzwiowy aniżeli 3 ale nie będę się upierał

    OK.

    > 2 PP to było by miło.

    Proszę uprzejmie, czymkolwiek są oba.

    > Osiągi itp. to sprawa drugorzędna...

    Uff...

    > tak naprawdę dopiero zacznę się uczyć jeździć.

    To w zasadzie większość kierowców tak ma.

    > Za czym mam się rozglądać?

    Za samochodami beznynowymi z instalacją gazową i "2 PP", 4-
    5-drzwiowych, wystawionych na sprzedaż za ~2500 zł.
    (chyba że masz pieniądze na wszelkie opłaty, ubezpieczenia i pierwsze
    tankowanie - wtedy szukaj takich wystawionych za 3000 zł)

    > Czym mam się interesować?

    Samochodami beznynowymi z LPG w cenie do 2500 zł.
    Samochód musi mieć 4-5 drzwi, "2 PP".
    Taki pojazd musi ci się podobać (wewnątrz i z zewnątrz), bo to ty
    będziesz nim jeździć.

    > Czego się wystrzegać?

    Pojazdów skorodowanych, bez papierów, superokazji, aut z komisów...
    kupowania samemu (bez pomocy osoby, której ufasz, a która zna się na
    kupowaniu samochodów), porad internetowych...

    > Który ma tanie ewe. części zamienne?

    Polonezy, nexie, espero, tico...

    (pb, nmsp)
    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2011-05-14 17:50:06
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    =Marcos= <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(a):

    >Wszystkie powyższe kochają rdzę, a dziurami w blasze nie przejdziesz
    >przeglądu, więc będziesz musiał z tym walczyć

    A widziałeś kiedykolwiek z bliska Lanosa, takiego 12-letniego?

    Jeśli widziałeś rdzę, to pewno od słupa był odwijany.
    Na naszym, z 1999, śladu rdzy nie ma, nawet na obcierkach parkingowych.

  • 10. Data: 2011-05-14 18:14:35
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > Witam.
    > Mam max 3000 PLN do wydania i za to muszę kupić swój I samochód... na
    > zasadzie tankuje i nic więcej mnie nie interesuje w nim :) Oprócz
    > przeglądów itp. "pierdołowatych" spraw :)

    Dobre podejście, ja tez bym tak chciał :)
    Rocznie 1,5tys dolicz na naprawy, po zakupie 1tys na doprowadzenie go do
    ładu. Na początek rejestracja, ubezpieczenie min 500 zł. Licz średnio
    60-70groszy za przejechany kilometr.

    Tomek