  • 201. Data: 2024-10-16 14:34:12
    Temat: Re: Jak wybrać laptopa? WYBRAŁAM
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 16 Oct 2024 12:47:03 +0200, Ewa napisał(a):

    > dantes, bardzo Ci dziękuję za rady wynikające z Twojej wiedzy
    > jak i za Twoją cierpliwość. :-)

    > Zgoda.

    uters/precision-7670-workstation/spd/precision-16-76
    70-laptop
    > Też tak to widzę. Wygląda tak jak teraz u mnie przy dziennym świetle.

    s/workstations/technical-support/precision-7670-spec
    -sheet.pdf
> [...]
    > ale zwykle brakuje na to czasu.:-( A wyrzucanie rzeczy, które jednak
    > mogą okazać się potrzebne, także nie jest dobrym wyjściem.

    > I to może być problemem. Szkoda oczu.

    > Dzięki.

    > To na pewno.

    > Nie myślałam o porównaniach Dell-i miedzy sobą, a raczej o porównaniu
    > w ogóle: możliwości/niezawodność - cena.

    > I to jest plus w całej tej sprawie - nie muszę się spieszyć.
    > Oczywiście znoszenie ciągle otwartego laptopa i hałasu z wiatraków
    > są uciążliwe, ale mam laptopa i on działa. Gdy go rozłożę może być gorzej.

    Tu masz wszystkie informacje na temat tego modelu
    w nieco innej konfiguracji:
    - i7,
    - matryca 4K:
    https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-stacji-robocze
    j-Dell-Precision-7670-Debiut-Core-i7-12850HX-i-CAMM-
    RAM.660548.0.html#toc-4

  • 202. Data: 2024-10-16 15:17:15
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.10.16 o 14:34, dantes pisze:

> [...]
    > - matryca 4K:
    > https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-stacji-robocze
    j-Dell-Precision-7670-Debiut-Core-i7-12850HX-i-CAMM-

    Bardzo dziękuję,
    Powyższe plus wczorajsza reasumpcja - mam co analizować. :-)

    Bez względu na to, na co się zdecyduję, będę musiała sklonować mój
    obecny SSD m.2 SATA.
    Wg informacji, które przekazał Kol. Marcin Dembowski
    w wątku "Jak wybrać laptopa?" równoległym do wątku
    "Jak wybrać laptopa? WYBRAŁAM" (Marcinie - jeszcze raz ogromne dzięki),
    mogłabym docelowo w moim laptopie HP zainstalować dysk SSD m.2 PCIe
    (NVMe).
    Chciałabym więc kupić taki dysk i na nim, podłączonym do USB, zrobić
    klon obecnie działającego dysku. W tym celu będę musiała dokupić
    obudowę/kieszeń do podłączania do USB. Najlepiej gdyby nadawała się
    ona zarówno do SSD m.2 SATA jak i do SSD m.2 PCIe (NVMe), bo po
    zainstalowaniu w HP dysku SSD m.2 PCIe mogłabym ten stary SSD m.2 SATA
    używać jako zewnętrzny. Jeśli takowych "uniwersalnych" obudów/kieszeni
    nie ma, będę musiała kupić dwie.

    To tak dodatkowo, nad czym jeszcze muszę myśleć. :-)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 203. Data: 2024-10-16 15:38:25
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.10.16 o 15:17, Ewa pisze:

> [...]
    > "Jak wybrać laptopa? WYBRAŁAM" (Marcinie - jeszcze raz ogromne dzięki),
    > mogłabym docelowo w moim laptopie HP zainstalować dysk SSD m.2 PCIe
    Kol. Marcin Debowski oczywiście. Bardzo przepraszam.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 204. Data: 2024-10-16 21:05:11
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 16 Oct 2024 14:34:12 +0200, dantes napisał(a):

    [...]

> [...]
    > - matryca 4K:
    > https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-stacji-robocze
    j-Dell-Precision-7670-Debiut-Core-i7-12850HX-i-CAMM-

    Poczytaj jeszcze o modułach CAMM:
    https://www.notebookcheck.pl/Podglad-pamieci-CAMM-Re
    wolucja-Dell-SODIMM.658855.0.html

  • 205. Data: 2024-10-16 21:38:08
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.10.16 o 21:05, dantes pisze:

    > Poczytaj jeszcze o modułach CAMM:
    > https://www.notebookcheck.pl/Podglad-pamieci-CAMM-Re
    wolucja-Dell-SODIMM.658855.0.htm

    Dziękuję i za ten link.

    Wczoraj napisałeś.

    the-new-laptop-
    > Czytałam, ale to dla mnie za trudne.
    > [...]
    > Czy to wpływa na cenę?
    > [...]
    > Dell stosuje je od pewnego czasu w stacjach roboczych
    > Maksymalnie mają 128GB...
    > Tak.
    > Chcąc dołożyć "RAM-u" wyjmujesz to co masz, i wkładasz nowy moduł
    64GB > lub
    > 128GB... Nie "dołożysz" sobie np 32 GB... by mieć łącznie 64GB...

    Interesuje mnie jak to wpływa na cenę, bo jednak wzrost
    z 32 GB do 64 GB lub nawet do 128 GB musi kosztować.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 206. Data: 2024-10-16 22:17:34
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.10.16 o 21:38, Ewa pisze:

    > 64GB > lub
    >
    > Interesuje mnie jak to wpływa na cenę, bo jednak wzrost
    > z 32 GB do 64 GB lub nawet do 128 GB musi kosztować.

    A z tymi wyjętymi np.32 GB co zrobię? Na pewno nie będę się
    zajmowała sprzedażą.

    Zdaje się, że największy błąd jaki popełniłam przy tych rozważaniach,
    to taki, że nie postawiłam jakiegoś ograniczenia co do ceny. Zrobiłam
    tak, bo nie chciałam stawiać jeszcze jednego warunku, ale który
    nie jest zupełnie bez znaczenia i nie oznacza to, że jestem gotowa wydać
    każdą sumę. A ta dyskusja zaczyna iść w tym kierunku.
    Zaskoczyłeś mnie wnioskując co do widełek cenowych na podstawie
    "wybranych" przeze mnie 6 ASUSów, a ja na to nie zareagowałam.
    Mój błąd. Przepraszam.

    Pozdrawiam
    Ewa

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 207. Data: 2024-10-16 23:22:11
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 16 Oct 2024 22:17:34 +0200, Ewa napisał(a):

    > A z tymi wyjętymi np.32 GB co zrobię? Na pewno nie będę się
    > zajmowała sprzedażą.
    No właśnie.
    Jak się okazuje, to rozwiązanie ma sens w stacjach roboczych z górnej półki
    a ten model był testem rynku, ponoć...

> [...]
    > Zaskoczyłeś mnie wnioskując co do widełek cenowych na podstawie
    > "wybranych" przeze mnie 6 ASUSów, a ja na to nie zareagowałam.
    Nic się nie stało.
    Sam od pewnego czasu rozglądam się za laptopem / stacją roboczą.
    Myślałem też o laptopach gamingowych z odpowiednią ilością ram i dobrą
    kartą graficzną - do Solidworks'a właśnie...

    Pierwszy z listy 12 linków, które Ci przesłałem :
    https://laptopstudy.com/best-solidworks-laptop/
    przeglądałem jakiś rok temu.
    Czytając go ponownie znalazłem na dole ww strony
    pozostałe 11 linków. Jeśli sobie przeglądniesz
    to zauważysz, że gamingowy Acer Nitro 17
    pojawia się parę razy w zestawieniach (w 12 linkach)
    a w pierwszym linku znajduje się także ten Dell 7680...
    Ach te koincydencje - no bo przypadki nie istnieją...
    Na dole ww. strony jest wyjaśnione dlaczego karty graficzne laptopów
    gamingowych nie są "tak dobre" jak te w stacjach roboczych
    Przy prostych projektach gamingowe karty graficzne dają radę, ale przy
    bardzie j zaawansowanych już nie...

  • 208. Data: 2024-10-16 23:28:58
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 16 Oct 2024 21:38:08 +0200, Ewa napisał(a):

> [...]
    > 64GB > lub
    >
    > Interesuje mnie jak to wpływa na cenę, bo jednak wzrost
    > z 32 GB do 64 GB lub nawet do 128 GB musi kosztować.

    "Dell twierdzi, że moduły CAMM kosztują w tym momencie o 1 USD więcej za GB
    niż standardowe moduły SODIMM."