  • 191. Data: 2024-10-14 22:34:03
    Temat: Re: Jak wybrać laptopa? WYBRAŁAM
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.10.14 o 21:24, dantes pisze:
    > Dnia Mon, 14 Oct 2024 15:13:33 +0200, Ewa napisał(a):

    Dziękuję za odpowiedź.

    > Bywają takie rozwiązania, ze laptop ma jeden moduł RAM wlutowany na stałe
    > do płyty głównej oraz posiada dodatkowy slot na wpięcie modułu RAM celem
    > rozszerzenia...
    Rozumiem, że gdy ta wlutowana cześć RAMu się zepsuje, to już się jej nie
    wymieni. Też kiepsko.

    > A tu rozmawiamy o procesorze...
    Wiem, namieszałam.
    > a głośny może być wentylator od systemu chłodzenia procesora
    > jak to bywa czasem w każdym laptopie...
    > Nie spotkałem się aby producenci czy sprzedawcy
    > podawali poziom głośności sprzętu w [dB].
    Chodziło mi o to kiedy można się spodziewać, że chłodzenie będzie
    głośne, a kiedy nie. Czy da się to w jakimś stopniu przewidzieć?

    > A co wyboru marki laptopa,
    > to brałaś pod uwagę oprócz Lenovo i Asusa
    > coś z firmy DELL?
    Zaznaczałam w filtrach marki z większa ilością laptopów. Zwykle bywał
    jeszcze Acer i HP. Specjalnie na Dellu się nie koncentrowałam.
    Chyba więcej spodziewałam się po tych filtrach. Nie wszystko można
    w każdym przypadku zaznaczyć.
    Nie udało mi się do tej pory znaleźć laptopa spełniającego wszystkie
    moje warunki, pomimo, że nie stawiam ograniczenia co do ceny
    (w granicach zdrowego rozsądku oczywiście).
    Pamiętam, że gdy szukałam laptopa przed zakupem tego HP też miałam
    trudności ze znalezieniem takiego z podświetlaną klawiaturą i dwoma
    dyskami. Ale wtedy poszło mi dużo szybciej.

    > Szukając tego Asusa Vivobook, przypadkiem znalazłem coś
    > w Twoich widełkach cenowych:
    > https://allegro.pl/oferta/laptop-dell-precision-16-7
    670-i5-12600hx-32-1tb-fhd-rtx-a2000-8gb-w11pro-15663
    437098?
    Obejrzę go, ale widełek cenowych nie podawałam.

    Już jestem zmęczona tymi poszukiwaniami.
    Gdyby nie te nieszczęsne zawiasy, nie przyszłoby mi nawet do głowy żeby
    teraz szukać laptopa. Jak już pisałam, pod innymi względami mój laptop
    jest dla mnie OK, no może z wyjątkiem portu USB - C.
    Ale tak jak jest teraz na dłuższą metę nie da się funkcjonować.
    Najlepiej byłoby od razu samodzielnie wymienić zawiasy, które zresztą
    już mam kupione, ale boje się, że przy tej wymianie może coś nie pójść.
    Do pewnego stopnia zabezpieczeniem będzie sklonowanie dysku systemowego
    SSD i skopiowanie gdzieś dysku HDD. Wtedy gdyby coś nie poszło
    musiałabym kupić od razu nowego laptopa, ale już bez możliwości szukania
    w internecie, tak jak mogę to robić teraz.
    Czasem myślę, że może najprościej byłoby kupić _najtańszego_ laptopa
    z Windows 10 tylko do internetu, a potem (po sklonowaniu i kopii dysków)
    walczyć z wymianą tych zawiasów do "upadłego". Z tym, że niechętnie
    kupuję rzeczy używane.

    Przepraszam, że tak marudzę i pozdrawiam
    Ewa

  • 192. Data: 2024-10-14 22:37:10
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 14 Oct 2024 22:04:10 +0200, dantes napisał(a):

    670-i5-12600hx-32-1tb-fhd-rtx-a2000-8gb-w11pro-15663
    437098?

    7670-mobile-workstation-review

    the-new-laptop-standard

    > cd...
    >
    > https://www.dell.com/en-sg/shop/laptop-notebook-comp
    uters/precision-7670-workstation/spd/precision-16-76
    70-laptop#features_section

    > https://www.delltechnologies.com/asset/en-sg/product
    s/workstations/technical-support/precision-7670-spec
    -sheet.pdf

    No i na zakończenie pocztaj jeszcze o MIL-STD 810H:

    https://www.hotgear.pl/elektronika-uzytkowa/standard
    -militarny-mil-std-810-czym-jest-i-czy-warto-kupowac
    -sprzet-z-takim-oznaczeniem/

    https://root-nation.com/pl/articles-pl/pl-co-to-jest
    -mil-std-810h/

  • 193. Data: 2024-10-14 22:43:38
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.10.14 o 22:04, dantes pisze:

    > [...]
    Gdy pisałam moją ostatnią odpowiedź, nawet nie zauważyłam,
    że przyszły jeszcze 2 posty od Ciebie.
    Bardzo dziękuje za te namiary, przyjrzę im się dokładnie,
    ale już jutro, bo dzisiaj padam. :-)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 194. Data: 2024-10-14 23:51:27
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 14 Oct 2024 22:34:03 +0200, Ewa napisał(a):

    > Dziękuję za odpowiedź.

    > Rozumiem, że gdy ta wlutowana cześć RAMu się zepsuje, to już się jej nie
    > wymieni. Też kiepsko.
    Samemu nie.
    Tylko serwisant (dośc sprytny) musi to wylutowac i wlutowac nową...
    Tylko czy to się opłaca?

    > Wiem, namieszałam.
    > Chodziło mi o to kiedy można się spodziewać, że chłodzenie będzie
    > głośne, a kiedy nie. Czy da się to w jakimś stopniu przewidzieć?

    Dawnymi czasy
    jak jeszcze SONY produkowało swoje laptopy z lini VAIO
    to w takim Vaio Pro 13, fabryczny procesor i7 był przetaktowany w dół
    bo grzał się tak mocno, że wentylator wył niemiłosiernie...
    I wówczas wydajność, tj. tego i7, była na poziomie i5...
    Wnioski nasuwają się same...

> [...]
    670-i5-12600hx-32-1tb-fhd-rtx-a2000-8gb-w11pro-15663
    437098?
    > Obejrzę go, ale widełek cenowych nie podawałam.
    "Niechcący" podałaś:
    https://www.x-kom.pl/g-2/c/159-laptopy-notebooki-ult
    rabooki.html?f22-procesor=202486-intel-core-i7-11800
    h-8-rdzeni.-16-watkow.-2.30-4.60-ghz.-24mb-cache&f22
    -procesor=231266-intel-core-i7-12700h-14-rdzeni.-20-
    watkow.-3.50-4.70-ghz.-24-mb-cache&f22-procesor=2475
    86-intel-core-i7-1260p-12-rdzeni.-16-watkow.-3.40-4.
    70-ghz.-18mb-cache&f22-procesor=249120-intel-core-i7
    -1255u-10-rdzeni.-12-watkow.-3.50-4.70-ghz.-12mb-cac
    he&f22-procesor=249888-intel-core-i7-12650h-10-rdzen
    i.-16-watkow.-3.50-4.70-ghz.-24mb-cache&f22-procesor
    =250431-intel-core-i7-1270p-12-rdzeni.-16-watkow.-3.
    50-4.80-ghz.-18-mb-cache&f22-procesor=253864-intel-c
    ore-i7-1250u-10-rdzeni.-12-watkow.-3.50-4.70-ghz.-12
    -mb-cache&f64-maksymalna-obslugiwana-ilosc-pamieci-r
    am=138-32-gb&f4586-kolor-dominujacy=73113-czarny&f72
    91-podswietlana-klawiatura=159826-tak&f8489-kolor-po
    dswietlenia-klawiatury=81384-bialy
    z powyższego można wywieść widełki na poziomie:
    4599,00 - 5899,00 PLN
    a środek ww. przedziału to 5249,00
    Zatem zostaje jeszcze 49,00 na "rudą wodę na myszach" [*]
    żeby oblać zakup komputera [**]...

    > Już jestem zmęczona tymi poszukiwaniami.
    Podstawa to przyjmij widełki cenowe, a zasadzie już je przyjęłaś
    A potem podejmij decyzję.

> [...]
    > musiałabym kupić od razu nowego laptopa, ale już bez możliwości szukania
    > w internecie, tak jak mogę to robić teraz.
    Kopia bezpieczeństwa to podstawa.
    Powiadają, że użytkownicy komputerów dzielą się na tych co robią backupy
    i na tych co będą robić...

> [...]
    > walczyć z wymianą tych zawiasów do "upadłego". Z tym, że niechętnie
    > kupuję rzeczy używane.
    >
    > Przepraszam, że tak marudzę i pozdrawiam
    Doskonale rozumiem ból poszukiwań.
    Ale zawsze pamiętaj o jednej zasadzie:
    "- Jeśli się wahasz to nie podejmuj decyzji".

    --
    [*] - https://www.youtube.com/watch?v=EYSTS6JuwKU
    [**] - https://www.youtube.com/watch?v=5YR3jjhL4lM

  • 195. Data: 2024-10-15 11:25:41
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.10.14 o 22:37, dantes pisze:

    Bardzo dziękuję

    Ten laptop to jest "torpeda" i pewnie dlatego na niego dotychczas
    nie trafiłam, bo tak wysoko nie mierzyłam.
    W filtrach nigdy nie wpisywałam widełek cenowych i pewnie to
    był mój błąd.

    670-i5-12600hx-32-1tb-fhd-rtx-a2000-8gb-w11pro-15663
    437098?
    Nie szukałam na Allegro, bo nie ma tam filtrów, na których mi
    zależało.

    W tej chwili jest to mój kandydat nr 1, a za nim długo nic.
    Jednak jeszcze się waham (zostało 6 sztuk więc chyba mam trochę czasu)
    bo jak słusznie napisałeś:
    > Ale zawsze pamiętaj o jednej zasadzie:
    > "- Jeśli się wahasz to nie podejmuj decyzji".

    Dlaczego się waham:
    - nie wiem jakiego koloru jet podświetlenie klawiatury -
    wolałabym kolor biały lub zbliżony (nie"dyskoteka")
    - wg Allegro za dodatkowe 188 zł można podwoić
    pojemność dysku - moim zdaniem warto, bo dysk
    jest tylko jeden i będę musiała podzielić go
    na partycje
    - czy przez kombinacje z klawiszem Alt można uzyskać polskie
    znaki diakrytyczne? To jest klawiatura US internatiolnal (qwerty).
    (w specyfikacji mojego obecnego laptopa w ogóle pominięto
    tę informację, a Alt + polska litera daje diakrytyczne)
    - odświeżanie matrycy tylko 60 Hz (rozważany wcześniej Lenovo Ideapad
    miał 144 Hz)
    - akumulator 83 Wh - na ile działania poza domem wystarczy?
    - cały laptop jest szary, wolałabym by był czarny, ale to nie jest
    wielka wada- jaka moc wbudowanych głośników? Czasami laptop zastępuje
    mi wieżę, słucham głównie muzyki klasycznej.

    7670-mobile-workstation-review
    - jest możliwość wyboru Intel Core i7 z 2.1-4.8 GHz lub 2.3-5.0 GHz -
    gdzie można taki kupić, który i za ile?
    - nie zastanawiałam się jeszcze głębiej nad grafiką, ale skoro mam się
    zdecydować na taka machinę, to będę musiała w to wejść - pewnie przyda
    się w niedalekiej przyszłości
    - będę miała problem co wybrać w pozycji 16-inch options dla Display;
    w szczególności zależy mi na dobrze widocznych czcionkach, bo mam
    z tym problem, a z czasem nie będzie lepiej tylko gorzej
    Napisałeś kiedyś w tym wątku:
    > 15" vs 17"
    > Jeśli dużo piszesz i lubisz fonty jednosegmentowe (Helvetica) to
    > wybieraj 17"
    Nie wiem jak wyglądają fonty jednosegmentowe (Helvetica) - gdzie
    mogłabym je zobaczyć?
    > Przy matrycach około 15" i rozdzielczości 1920x1080
    > nie zawsze da się ustawić na "ostro" jedno segmentowe fonty..
    Tutaj ma być 1920 x 1200
    > Wszelkiego rodzaju ersatz'e z tzw "wygładzaniem podpikselowym"
    > powodują skurcze mięśnia akomodacyjnego gałki ocznej i bóle głowy...
    Jak to może wyglądać tutaj w przypadku któregoś z Display?
    Napisz proszę coś więcej na temat tych fontów lub podaj link do takiej
    informacji (prostej).
    - nie mogę napisać, że sprawy poruszone w tej full specification
    wyczerpałam, będę jeszcze to zgłębiać

    the-new-laptop-standard
    Czytałam, ale to dla mnie za trudne. Pozwolę sobie więc zapytać
    Ciebie co mi radzisz wybrać, jeśli mam wybór. Niby 25 lat stosowania
    i wynikających stąd doświadczeń to jest kapitał, ale z drugiej ...
    Czy to wpływa na cenę?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 196. Data: 2024-10-15 14:57:28
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 15 Oct 2024 11:25:41 +0200, Ewa napisał(a):

    > W dniu 2024.10.14 o 22:37, dantes pisze:
    >
    > Bardzo dziękuję
    >
    > Ten laptop to jest "torpeda" i pewnie dlatego na niego dotychczas
    > nie trafiłam, bo tak wysoko nie mierzyłam.
    To nie jest "laptop" to jest mobilna stacja robocza.

> [...]
    437098?
    > Nie szukałam na Allegro, bo nie ma tam filtrów, na których mi

    To czysty przypadek...
    Szukałem tego ASUSA
    i allegro zamieściło info o tym Dellu w tzw "podpowiedziach"

    > W tej chwili jest to mój kandydat nr 1, a za nim długo nic.
    > Jednak jeszcze się waham (zostało 6 sztuk więc chyba mam trochę czasu)
    6 sztuk to juz zostało zakupione
    a pozostały tylko 2.

    > Dlaczego się waham:
    > - nie wiem jakiego koloru jet podświetlenie klawiatury -
    > wolałabym kolor biały lub zbliżony (nie"dyskoteka")
    Na dole poniższej strony:
    https://www.dell.com/en-sg/shop/laptop-notebook-comp
    uters/precision-7670-workstation/spd/precision-16-76
    70-laptop
    jest prezentacja jednej z konfiguracji tego modelu
    i wygląda na to, że jest to kolor "biały"

    > - wg Allegro za dodatkowe 188 zł można podwoić
    > pojemność dysku - moim zdaniem warto, bo dysk
    > jest tylko jeden i będę musiała podzielić go
    > na partycje

    Jakkolwiek link informuje, że prowadzi do modelu 7670
    https://www.delltechnologies.com/asset/en-sg/product
    s/workstations/technical-support/precision-7670-spec
    -sheet.pdf
    to tak naprawdę PDF zawiera specyfikacje modelu 7680
    ale to "raczej ta sama familia" ...
    i wygląda na to, że te modele mają aż 4 sloty na dyski twarde M2
    Więc nie ma problemu z dołożeniem dysku...

> [...]
    > (w specyfikacji mojego obecnego laptopa w ogóle pominięto
    > tę informację, a Alt + polska litera daje diakrytyczne)
    Nie zawracaj sobie tym głowy.
    W PL przyjęto właśnie ten układ klawiatury tj US
    (klawisz entera to poziomy prostokąt)
    Poza tym to tylko kwestia sterowników.
    A skoro laptop jest z polską wersją systemu operacyjnego
    więc nie zawracaj sobie tym głowy.

    > - odświeżanie matrycy tylko 60 Hz (rozważany wcześniej Lenovo Ideapad
    > miał 144 Hz)
    Fakt.

    > - akumulator 83 Wh - na ile działania poza domem wystarczy?
    To zależy co się na nim robi - jak zwykle.
    Nie znalazłem info w testach.

    > - cały laptop jest szary, wolałabym by był czarny, ale to nie jest
    > wielka wada-
    O nie jest "szary". To jest, wg producenta:
    "Aluminum Titan Grey"
    Prawda, że brzmi lepiej?
    :)
    Konkurencja (od nadgryzionego jabłka) określa ten kolor mianem:
    "gwiezdna szarość"...

    > jaka moc wbudowanych głośników? Czasami laptop zastępuje
    > mi wieżę, słucham głównie muzyki klasycznej.
    "Stereo speakers with Dialog, 2 W x 4 = 8 W total"
    wg poniższego linku...
    Ale do muzyki to polecam słuchawki...

    https://dell24.pl/k/350/Laptopy-DELL-Precision

    > - nie zastanawiałam się jeszcze głębiej nad grafiką, ale skoro mam się
    > zdecydować na taka machinę, to będę musiała w to wejść - pewnie przyda
    > się w niedalekiej przyszłości
    Dedykowana grafika 8GB
    wystarcza dziś na kierunkach inżynieryjnych przez pierwsze 2-3 lata.
    Nie wiem co chcesz robić na nim?

> [...]
    > z tym problem, a z czasem nie będzie lepiej tylko gorzej
    > Nie wiem jak wyglądają fonty jednosegmentowe (Helvetica) - gdzie
    Jeśli istotne są dla Ciebie takie niuanse jak poniżej:
    https://typografia.info/artykuly/arial-helvetica
    https://freefontsfamily.org/helvetica-font-family/
    To ostatnio stąd pobierałem:
    https://dwl.freefontsfamily.com/download/Helvetica-F
    ont/
    ale coś im serwer "wywaliło"...

    > Tutaj ma być 1920 x 1200
    FHD to 1920x1088
    FHD+ to 1920x1200
    zatem 112 pikseli zostaje Ci na pasek menu Windows
    i nie musisz go chować by widzieć obraz FHD...
    Niektórzy tak wolą - kwestia gustu...

> [...]
    > Ciebie co mi radzisz wybrać, jeśli mam wybór. Niby 25 lat stosowania
    > i wynikających stąd doświadczeń to jest kapitał, ale z drugiej ...

    Moduły typu CAMM widać poniżej na 3,4,5 fotografii:
    https://www.storagereview.com/review/dell-camm-dram-
    the-new-laptop-standard
    Dell stosuje je od pewnego czasu w stacjach roboczych
    Maksymalnie mają 128GB...
    Czy to wpływa na cenę?
    Tak.
    Chcąc dołożyć "RAM-u" wyjmujesz to co masz, i wkładasz nowy moduł 64GB lub
    128GB... Nie "dołożysz" sobie np 32 GB... by mieć łącznie 64GB...

  • 197. Data: 2024-10-15 17:29:36
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.10.15 o 14:57, dantes pisze:
    > Dnia Tue, 15 Oct 2024 11:25:41 +0200, Ewa napisał(a):

    > To nie jest "laptop" to jest mobilna stacja robocza.
    WOW

    > 6 sztuk to juz zostało zakupione
    > a pozostały tylko 2.
    Żeby tylko to nie był taki przypadek jak z ASUSami. Tam pojawiały się
    napisy, że to ostatnie sztuki. Sam mnie przed tym ostrzegałeś.
    Znalazłam w co najmniej 7 firmach takie Dell. Oczywiście należy porównać
    detale, bo np. w jednej z nich znalazłam od razu z i7 12-generacji, ale
    za to z Win 10 Pro.
    Nie lubię kupować pod presją, że towar już się kończy. Zwykle to nie
    jest prawda.

> [...]
    70-laptop
    > jest prezentacja jednej z konfiguracji tego modelu
    > i wygląda na to, że jest to kolor "biały"
    Byłoby dobrze, ale prezentacji na znalazłam. Może źle szukałam.
    Zobaczę jeszcze raz.

> [...]
    > ale to "raczej ta sama familia" ...
    > i wygląda na to, że te modele mają aż 4 sloty na dyski twarde M2
    > Więc nie ma problemu z dołożeniem dysku...
    Też byłoby dobrze.

    > Fakt.
    Spróbuje dowiedzieć się coś więcej na ten temat. Chyba nie wychodzą
    z założenia, że w stacji roboczej to wystarczy?

    > To zależy co się na nim robi - jak zwykle.
    > Nie znalazłem info w testach.
    Spróbuję porównać z innymi podobnymi stacjami roboczymi.

    > https://dell24.pl/k/350/Laptopy-DELL-Precision
    Ale na tej stronie nie widzę możliwości wyboru między procesorami i7
    w zależności od GHz.

    > Dedykowana grafika 8GB
    > wystarcza dziś na kierunkach inżynieryjnych przez pierwsze 2-3 lata.
    A na wyższych latach oraz na kierunkach plastycznych co jest potrzebne?
    > Nie wiem co chcesz robić na nim?
    Ja też jeszcze nie wiem, ale uważam, że skoro po 5,5 latach kupuję
    nowego laptopa to chcę żeby był lepszy i wystarczył na dłużej.
    I tu pojawiają się pytania.
    Sama muszę odpowiedzieć sobie na pytanie czy taka stacja będzie mi
    potrzebna w perspektywie co najmniej kilku lat.
    Natomiast pytanie ogólne jest czy ta stacja jest warta takich pieniędzy?
    Oczywiście odpowiedzi na te 2 pytania się łączą.
    Jak już wielokrotnie pisałam nie stawiam ograniczeń co do ceny
    (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku), ale suma nie jest mała.
    Tym bardziej, że obecny laptop HP, z wyjątkiem sprawy zawiasów, do tej
    pory mi wystarczał. Czy tak byłoby nadal? Nie wiem.

    To ja muszę podjąć decyzje. :-)

    Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 198. Data: 2024-10-15 23:16:33
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 15 Oct 2024 17:29:36 +0200, Ewa napisał(a):

    > WOW
    Tak twierdzi producent.

> [...]
    > Znalazłam w co najmniej 7 firmach takie Dell. Oczywiście należy porównać
    > detale, bo np. w jednej z nich znalazłam od razu z i7 12-generacji, ale
    Win 10 Pro to najmniejszy problem...

    > Nie lubię kupować pod presją, że towar już się kończy. Zwykle to nie
    > jest prawda.
    Na allegro to bywa różnie.

    uters/precision-7670-workstation/spd/precision-16-76
    70-laptop
    > Byłoby dobrze, ale prezentacji na znalazłam. Może źle szukałam.
    > Zobaczę jeszcze raz.
    Odpalając ww link
    w wyskakującym okienku nie wybieraj domyślnego "Polski"
    tylko wybierz "Singapore"
    Na samym dole jest krótka prezentacja video...
    Klawisze są podświetlane
    ale "literki nie przepuszczają światła" tak mi się wydaje
    no chyba, że oświetlenie zewnętrzne sceny jest zbyt mocne

> [...]
    > Spróbuje dowiedzieć się coś więcej na ten temat. Chyba nie wychodzą
    > z założenia, że w stacji roboczej to wystarczy?

    Najwidoczniej.

    > Spróbuję porównać z innymi podobnymi stacjami roboczymi.

    Na zwykłe prace biurowe to myślę że wystarczy na parę godzin.

    > Ale na tej stronie nie widzę możliwości wyboru między procesorami i7
    > w zależności od GHz.
    W zależności od GHz?
    A po co Ci taka opcja? Są tylko generacje, a znając generację to na stronie
    Intela znajdziesz info w temacie GHz..
    ale teraz widzę, że nie ma tam modelu 7670 a jest 7680.

    > A na wyższych latach oraz na kierunkach plastycznych co jest potrzebne?
    Podejrzewam, że wraz ze wzrostem stopnia złożoności projektu wzrasta
    zapotrzebowanie na RAM oraz grafikę... no i procesor...
    Nie wiem jak na kierunkach plastycznych ale na inżynieryjnych
    może tak się kształtować:
    https://laptopstudy.com/best-solidworks-laptop/
    Zerknij na zielona tabelkę...
    Tak to wygląda w przypadku Solidworks'a

> [...]
    > potrzebna w perspektywie co najmniej kilku lat.
    > Natomiast pytanie ogólne jest czy ta stacja jest warta takich pieniędzy?
    To zależy czy wykorzystasz jego moc w 100%...

    Od ok roku obserwuję Delle poleasingowe
    i jak na razie to najtańsza nowa stacja robocza
    o takich parametrach na którą trafiłem zupełnie przypadkiem...

    Nie spiesz się.

  • 199. Data: 2024-10-16 00:20:24
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 15 Oct 2024 23:16:33 +0200, dantes napisał(a):

    [...]

    Mała reasumpcja:

    1.
    https://laptopstudy.com/best-solidworks-laptop/

    2.
    https://laptopstudy.com/best-laptop-for-autocad/

    3.
    https://laptopstudy.com/best-laptop-for-interior-des
    ign/

    4.
    https://laptopstudy.com/best-laptop-adobe-illustrato
    r/

    5.
    https://laptopstudy.com/best-hacking-laptop/

    6.
    https://laptopstudy.com/best-laptop-for-engineering-
    students/

    7.
    https://laptopstudy.com/best-laptop-for-animation/

    8.
    https://laptopstudy.com/best-laptop-for-revit/

    9.
    https://laptopstudy.com/best-laptop-for-architecture
    -students/

    10.
    https://laptopstudy.com/best-laptop-data-science/

    11.
    https://laptopstudy.com/best-laptop-quickbooks/

    12.
    https://laptopstudy.com/best-laptop-for-teachers/

  • 200. Data: 2024-10-16 12:47:03
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.10.15 o 23:16, dantes pisze:
    > Dnia Tue, 15 Oct 2024 17:29:36 +0200, Ewa napisał(a):

    dantes, bardzo Ci dziękuję za rady wynikające z Twojej wiedzy
    jak i za Twoją cierpliwość. :-)

    > Na allegro to bywa różnie.
    Zgoda.

> [...]
    > w wyskakującym okienku nie wybieraj domyślnego "Polski"
    > tylko wybierz "Singapore"
    > Na samym dole jest krótka prezentacja video...
    Też tak to widzę. Wygląda tak jak teraz u mnie przy dziennym świetle.

    s/workstations/technical-support/precision-7670-spec
    -sheet.pdf
    Miejsca na dysku/ach zawsze z czasem jest za mało. :-) Wiem, że jest
    to sprawa przede wszystkim robienia systematycznych porządków,
    ale zwykle brakuje na to czasu.:-( A wyrzucanie rzeczy, które jednak
    mogą okazać się potrzebne, także nie jest dobrym wyjściem.

    > Najwidoczniej.
    I to może być problemem. Szkoda oczu.

    > [...]
    > Nie wiem jak na kierunkach plastycznych ale na inżynieryjnych
> [...]
    Dzięki.

    > To zależy czy wykorzystasz jego moc w 100%...
    To na pewno.

    > Od ok roku obserwuję Delle poleasingowe
    > i jak na razie to najtańsza nowa stacja robocza
    > o takich parametrach na którą trafiłem zupełnie przypadkiem...
    Nie myślałam o porównaniach Dell-i miedzy sobą, a raczej o porównaniu
    w ogóle: możliwości/niezawodność - cena.

    > Nie spiesz się.
    I to jest plus w całej tej sprawie - nie muszę się spieszyć.
    Oczywiście znoszenie ciągle otwartego laptopa i hałasu z wiatraków
    są uciążliwe, ale mam laptopa i on działa. Gdy go rozłożę może być gorzej.

    Na linki w reasumpcji spojrzę później.

    Pozdrawiam
    Ewa