  • Data: 2024-09-28 15:09:43
    Temat: Re: Jak wybrać laptopa? WYBRAŁAM
    Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 28 Sep 2024 09:57:46 +0200, Ewa napisał(a):

> [...]
    ovo-ideapad-3-15-
    -w11p-rtx2050-

    " - Droga Ewelizygardo..."

    #1.
    Wybrałaś 32GB RAM
    a link prowadzi do wersji z 16GB
    - sprawdź różnicę w cenach
    +/- 200 pln

    #2.
    Procesor
    Ryzen 5 5500H vs Core i5-1235U

    Grasz w gry?
    https://geex.x-kom.pl/rankingi/ranking-procesorow/

    Porównanie: Ryzen 5 5500H vs Core i5-1235U
    https://versus.com/pl/amd-ryzen-5-5500h-vs-intel-cor
    e-i5-1235u

    #3.
    15" vs 17"
    Jeśli dużo piszesz
    i lubisz fonty jednosegmentowe (Helvetica) to wybieraj 17"
    Przy matrycach około 15" i rozdzielczości 1920x1080
    nie zawsze da się ustawić na "ostro" jedno segmentowe fonty..
    Wszelkiego rodzaju ersatz'e z tzw "wygładzaniem podpikselowym"
    powodują skurcze mięśnia akomodacyjnego gałki ocznej i bóle głowy...

    > Wydaje mi się, że uwaga Wiesiaczka jest cenna, dzięki.
    > Niestety, przypadkowo usunęłam u siebie post Wiesiaczka,
    > więc nie mogę się do niego bezpośrednio odwołać.
    >
    > W specyfikacji tego laptopa jest napisane:
    > "Laptop modyfikowany przez sprzedawcę". Co to znaczy?

    To znaczy, że sprzedawca może modyfikować sprzęt
    w takim zakresie na jaki pozwala producent...
    W tym przypadku sprzedawca oferuje 3 wielkości RAM
    i podejrzewam kilka wielkości dysków SSD na złączu M2 i PCIe..
    łącznie 4 sloty, aż.

    > Czy mogłabym liczyć na to, że Komputronik przy zakupie
    > wymieni mi procesor na nowszy, oczywiście z odpowiednia dopłatą?
    > Jeśli tak, to na jaki procesor wymienić?

    Procesor raczej jest przylutowany do płyty przez producenta
    i jako taki nie podlega wymianie na życzenie kupującego, raczej....
    Istnieje oczywiście możliwość "wymiany" tego typu procesora w przypadku
    jego wymiany po awarii (spaleniu).

    > Generalnie mam dobre doświadczenia z obsługą w Komputroniku.
    > Szukam adresu, pod którym mogłabym o tym zakupie podyskutować
    > z Komputronikiem, a nie ze sprzedawcą w jakimś salonie.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewa

    Z mojego doświadczenia...
    W Komputroniku mają "trochę drogo"...